Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Berlingo 2.0 HDI - Berlingo 2.0 HDI szarpanie na 4 i 5 biegu

09 Lis 2012 11:56 6273 16
  • Poziom 19  
    Berlingo 2003r 2.0hdi 90ps Siemens. Udało się komuś uporać z szarpaniem 1500-1800 obrotów na 4 i 5 biegu ? Moje auto było u naprawdę dobrego mechanika i żadnych błędów nie wykrył. Filtry powietrza i paliwa wymienione, EGR sprawdzony, na odpiętej przepływce bez zmian, wtryski OK. Niedawno wymieniłem sprzęgło i również nie pomogło. Próbował ktoś aktualizacji softu w serwisie ? Dzwoniłem, ale nic o załataniu tej przypadłości w opisie aktualizacji nie wspominają.
  • Poziom 1  
    Hej

    A sprawdzales czujnik temperatury paliwa?? Ja mam dokladnie takie same szarpanie w berlingo. Zamowilem wlasnie czujnik temp paliwa bo jest kopniety no i zobaczymy.
    Jak jest cieplo to czujnik mi nie pokazuje bledow i wtedy auto nie szarpie no ale zobaczymy po wymianie czujnika.
  • Poziom 19  
    Czujnika temperatury paliwa nie sprawdzałem, ale na komputerze nie wykazywało żadnych błędów. Daj znać, czy pomogło, gdyż mi skończyły się już pomysły.
  • Poziom 10  
    Mam takiego samego złoma z tym samym silnikiem i również z 2003 roku ,od kiedy Go na nieszczęście nabyłem szarpał tak jak u Ciebie i szarpie nadal.To jest moim zdaniem jakiś wadliwy rocznik i chyba musisz się do tego tarpania przyzwyczaić.Przeglądałem masę wątków dotyczących tego szarpania i wszędzie przewija się akurat ten konkretny rocznik i "wspaniałe " wtryski Siemens.
  • Moderator na urlopie...
    Na prośbę autora, wątek otwieram ponownie.
  • Poziom 19  
    Minęło już trochę czasu - może ktoś znalazł przyczynę ?
  • Poziom 35  
    Kolego u mnie szarpie w HDI (bosch) na ok 2 tyś obrotów, nie zależnie na którym biegu i winne są wtryski.
  • Poziom 12  
    Ja mam Partnera 2.0 więc zasadniczo to samo i ten sam problem, czyli szarpanie przy 1700-1800 obrotów.
    Póki co wymieniliśmy przepływomierz, bez rezultatu... chociaż teraz szarpie tylko na 4 i 5 biegu.
  • Poziom 17  
    Szarpanie w przedziale 1800~2000 obr to najczęściej problemy na drodze od/do turbiny. Brak szczelności lub zależnie od wyposażenia silnika zawory sterowane podciśnieniem. (Cały dolot do dokładnego przeglądu)

    matt81 napisał:
    To jest moim zdaniem jakiś wadliwy rocznik i chyba musisz się do tego tarpania przyzwyczaić.


    Nie ma takiej opcji.


    [EDIT] PS: Czy chociaż raz w ciągu użytkowania tego typu diesla dolewaliście dodatki czyszczące/smarujące układ zasilania silnika ? Mam na myśli te które dolewamy raz do roku cały pojemnik 100/300ml (zależnie od producenta) przed zatankowaniem do pełna. Wiem że u nas w kraju dumnie pielęgnuje się zasadę mądry Polak po szkodzie ale czasami wypada zadbać o silnik.
  • Poziom 10  
    Witam . Chciałem odświeżyć temat i w związku z tym mam pytanie w szczególności do autora tematu ,czy problem tego cholernego szarpania udało się rozwiazać? Bo mi mechanicy chętnie wymienili by pół samochodu (oczywiście na mój koszt) natomiast jednoznacznej diagnozy nikt nie chce postawić. Berlingo jak szarpało tak ciągle szarpie.
  • Poziom 26  
    agrafek napisał:

    Brak szczelności lub zależnie od wyposażenia silnika zawory sterowane podciśnieniem.


    Pokarz mi kolego w 2.0 hdi 90KM zawór podciśnienia sterowania turbina ?
    Nie ma, nie było i nie będzie takiego ;)
  • Poziom 12  
    U mnie mechanicy walczyli od roku i nie naprawili szarpania. W końcu postawili diagnozę, że winne muszą być wtryski. Ich wymiana (czy regeneracja) kosztuje majątek, więc nikt tego raczej nie robi i jeździ szarpiącym autem, tym bardziej że nie ma 100% pewności że akurat wtryskiwacze są jedyną przyczyną
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Telepie całym autem. Uczucie podobne to tego, jakbyś jechał 30 km/h na 4 biegu. Pomaga wówczas przygazowanie lub popuszczenie gazu, tak żeby nie jechać w zakresie 1700-1900 obrotów.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 30  
    Cześć, w peugeocie 406 2.0 hdi miałem także problem z szarpaniem, wymieniłem wtryski, zawór w pompie 2 razy, pompę, zbiornik i przewody z filtrem wymyte - nic mnie to nie kosztowało - więc wymieniałem po kolei ale też nie pomogło, na końcu zmieniłem potencjometr gazu przy filtrze paliwa - zaprzyjaźniony mechanik z zagranicy powiedział mi że możliwe że wytarła się ścieżka - po tym szarpanie ustało, przejechałem może 10 tyś km i auto sprzedałem - co prawda jeździ do tej pory ale właściciela nie znam.
  • Poziom 17  
    Adam1988 napisał:

    Pokarz mi kolego w 2.0 hdi 90KM zawór podciśnienia sterowania turbina ?
    Nie ma, nie było i nie będzie takiego ;)


    Masz rację, zapomniałem że 90KM była jeszcze samo sterowana a dopiero od 110KM podciśnieniem.