Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes c180 (w202) - Przeprogramowanie kluczyka

09 Lis 2012 17:26 22245 11
  • Poziom 9  
    Witam, zwracam się do Was z takim oto zapytaniem mianowicie chciałbym przeprogramować kluczyk do samochodu jak w temacie, dokładniej mówiąc chodzi o to że kupując samochód otrzymałem do niego 1 kluczyk który w obecnej chwili nie zabardzo chce działać tzn. problem tkwi w tym że np jak jadę do szkoły (100 km) i zamykam samochód to włącza się immobilizer, chcąc wrócić do domu kluczyk nie chce otworzyć samochodu i tym samym wyłączyć immobilizera także użycie kluczyka w tym przypadku odpada (chodzi o fizyczne otwarcie i próba odpalenia samochodu), skąd wiem że problem tkwi w kluczyku, ponieważ przy dłuższym przyciśnięciu przycisku powinna zaświecić się dioda w kluczyku co chyba oznacza zamykanie szyb i szyberdachu a tu nic, oczywiście baterie odpadają są nowe, wpadłem więc na pomysł by zakupić np na allegro jakiś używany kluczyk wyciąnąć z niego baterie żeby się rozporgramował następnie włożyć z powrotem i spróbować zaprogramować do swojego samochodu tylko nie wiem czy to zadziała i nie chcę niepotrzebnie tracić pieniędzy jeśli miałoby to nie poskutkować, chyba że są jakieś programy do tego typy zagadnień, dodam że jestem studentem programowania na 3 roku więc wszelkie modyfikacje w oprogramowaniu nie stanowią tutaj problemu.

    Za wszelką pomoc WIELKIE DZIĘKI!!!
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 21  
    misio1222 napisał:
    skąd wiem że problem tkwi w kluczyku
    Właśnie - nie wiesz. Może to być równie dobrze stacyjka...

    Za problemy z immo, zamkami, blokowaniem, modułem komfortu odpowiada system CAN. To on kontaktuje się m.in. z pompką ciśnieniową i modułem SAM.

    Warto też zainteresować się modułem zasilania.

    Pakiet startowy dla Ciebie:
    - piszesz konkretnie jakie masz auto - nr nadwozia
    - sprawdzasz ładowanie minutę po odpaleniu
    - mierzysz, czy coś Ci nie kradnie prądu

    Rozumiem, że na komputerze nie byłeś?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 9  
    Dzięki za odpowiedź!!!

    Nie nie byłem na komputerze, w 99% jestem pewien że to problem z kluczykiem, kiedy go rozebrałem zauważyłem że dioda nadawcza była oderwana od ścieżki kiedy to naprawiłem wszystko było ok, może wyżej nie napisałem dokładnie o co mi chodzi, mianowicie chciałbym dorobić sobie kluczyk poprzez zaprogramowanie nowego używanego tj. kupionego gdzieś na aukcji żebym kiedy powtórzy się taka sytuacja nie siedział godzinami w samochodzie, grzebał w kluczyku i próbował wyłączyć immobilizer, dlatego jestem ciekaw czy istnieje taka możliwość zaprogramowania kluczyka metodą którą opisałem wyżej tzn. wyjmowanie baterii i porgramowanie kluczyka od nowa tylko do innego samochodu. Wiem że w momencie programowania luterko wysyła pakiet kodów do klucza coś koło 200 jeśli się nie myle tylko nie wiem czy wcześniej nie weryfikuje kluczyka np. czy pochodzi od tego samochodu.

    Jeśli chodzi o model to jest: Mercedes C180 (w202), 95r, 1.8 benzyna, 121 KM
    natomiast jeśli chodzi o stacyjkę to właśnie przyszła mi nowa z nowymi kluczykami tylko bez pilotów, nr nadwozia WDB2020181A296105,
    co do prądu to nie ma problemu, podejrzewam że gdyby coś go podbierało to po kilku dniach postoju na parkingu miałbym problem z jego odpaleniem, a jest zupełnie odwrotnie pali od razu (bez różnicy) , akumulator był wymieniany rok temu
  • Spec od Mercedesów
    Nie napisałeś od razu o jakie auto chodzi, no i okazuje się, że kol qoompel produkował się niepotrzebnie - bo opisał stacyjkę nowszego typu z tzw. kluczykiem "rybką" (cały plastikowy) a Ty masz stacyjkę konwencjonalną i kluczyk z grotem (tzw. "scyzoryk")
    misio1222 napisał:
    chcąc wrócić do domu kluczyk nie chce otworzyć samochodu i tym samym wyłączyć immobilizera także użycie kluczyka w tym przypadku odpada (chodzi o fizyczne otwarcie i próba odpalenia samochodu)

    Wystarczy raz otworzyć auto pilotem (wtedy immobilizer się rozblokuje) a następnie używać kluczyka mechanicznego do zamykania i otwierania. Immobilizer będzie wtedy cały czas w stanie rozblokowania. To taki półśrodek.
    misio1222 napisał:
    tzn. wyjmowanie baterii i porgramowanie kluczyka od nowa tylko do innego samochodu
    Zapomnij.
    misio1222 napisał:
    w momencie programowania luterko wysyła pakiet kodów do klucza

    Nieprawda. W kluczyku jest TYLKO nadajnik, w lusterku TYLKO odbiornik. Transmisja danych w drugim kierunku jest niemożliwa.
    Kluczyk ma stały zestaw 250 kodów używanych sekwencyjnie, centralka w aucie ma taki sam zestaw kodów. Programowanie polega na ustawieniu kluczyka i centralki w tym samym miejscu tego łańcucha kodów. Nie ulega natomiast zmianie zestaw kodów kluczyka. Tak więc kluczyk zostanie w czasie programowania (a bardziej właściwie "synchronizacji") odrzucony.
    misio1222 napisał:
    przy dłuższym przyciśnięciu przycisku powinna zaświecić się dioda w kluczyku co chyba oznacza zamykanie szyb i szyberdachu a tu nic

    Ta dioda informuje, że kluczyk emituje sygnał, i że ma sprawne baterie. Jeżeli wszystko jest sprawne, to brak widzialnego błysku informuje, że czas zmienić baterie (pomimo, że jeszcze przez pewien czas otwieranie i zamykanie auta jest możliwe). Sprawdzałeś kamerką w telefonie, czy pilot emituje sygnał?
    Tu masz jeszcze coś:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...zoryk%2A&sid=82a16dcc35d02fdcfc6d8413809d1896
  • Poziom 9  
    Witam, dzięki za odpowiedź i podjęcie tematu.

    Twoja wypowiedź rozjaśniła mi trochę cały obraz tego wszystkiego.

    Do tego co pisałeś że można otworzyć samochód kluczykiem (tzn. wyłączyć immobilizer a potem uruchamiać samochód fizycznie w sensie grotem), wyobraź sobie załatwienie kilku spraw na mieście i kilkukrotne wsiadanie i wysiadanie z samochodu bez użycia centralnego zamka!!! Dosłownie męka!!!

    Ale mam inny pomysł jak załatwić ten problem, mianowicie zakupienie kluczyka powiedzmy na allegro, do tego zakupienie 2 eepromów takich jak w kluczyku oraz przegranie (skopiowanie) danych z tych eepromów ze starego kluczyka do nowych kości i wlutować do nowego kluczyka. Rozmawiałem z pewnym elektronikiem i mówił że po takim zabiegu wszystko powinno działać bez problemu, lecz tu pojawia się nowy problem mianowicie gdzie można nabyć lub jakie zastosować zamienniki do tych eepromów jak na zdjęciu. Znajomy o którym była wcześniej mowa zamówił taki eeprom który kosztował 180 zł chociaż jak się później okazało zamiennik takiej kości kosztował 1,90 zł dlatego też interesowałby mnie jakiś zamiennik do takich kości jak na zdjęciach, osobiście nie mam pojęcia jak można taki zamiennik dobrać wujek google też niewiele mi powiedział na ten temat ale ufam że są tutaj specjaliści którzy będą coś na ten temat wiedzieć. Dodam że jeśli chodzi o skopiowanie zawartości tych kości to nie ma najmniejszego problemu, ponieważ znalazłem już osobę która jest w stanie to zrobić ale mam się do niego zgłosić z eepromami do skopiowania oraz pustymi kościami, dlatego też bardzo proszę Was o pomoc.

    Poniżej zamieszczam zdjęcia tych eepromów:

    Mercedes c180 (w202) - Przeprogramowanie kluczyka Mercedes c180 (w202) - Przeprogramowanie kluczyka Mercedes c180 (w202) - Przeprogramowanie kluczyka Mercedes c180 (w202) - Przeprogramowanie kluczyka
  • Poziom 27  
    Kolego piszesz dziwnie i niezrozumiale. Po prostu napraw stary kluczyk daj go komuś kto się zna na tym .
    Chcesz wymieniać epromy itd. Bez sensu zupełnie.
  • Poziom 43  
    Kolego albo piszesz konkrety albo temat leci e kosz.

    Czy w czasie gdy pilot nie otwiera auta, dioda nadawcza świeci podczerwienią widoczna poprzez aparat w telefonie komórkowym.
  • Poziom 9  
    Dlaczego bez sensu???
    Wszystkie dane samochodu wraz z kodami muszą być zapisane na trwałej pamięci (niezależnej od zasilania), czyli na którymś z tych epromów są te dane reszta podejrzewam nie stanowi większego znaczenia.


    Panowie, nie widzę tu nic nie zrozumiałego!!!
    Nie chcę naprawiać kluczyka i nic z tych rzeczy, poprostu chcę dorobić ZAPASOWY!!!
    A jak chcę to zrobić? Poprzez skopiowanie wymienionych wyżej epromów i wlutowanie do nowego ZAPASOWEGO kluczyka.

    Moje pytanie: Czy ktoś wie jakie zastosować zamienniki do takich epromów jak na zdjęciu?

    Myśle że teraz jest wszystko jasne i nie ma żadnych wątpliwości.
    Jak większość użytkowników tego forum chciałbym zrobić to SAM a nie bulić jakiemuś gościowi stówami za podejrzewam nieskomplikowaną operację.
  • Poziom 43  
    misio1222 napisał:
    Wszystkie dane samochodu wraz z kodami muszą być zapisane na trwałej pamięci (

    A skąd, w samochodzie jest to zapisane.

    Dodaj nową centralke z pilotami uniwersalnymi.
  • Poziom 27  
    Dla kolegi misio1222 nie które sprawy są nie zrozumiałe jak widać....
    Zrób jak kolega wyżej ci doradza, a jak chcesz oryginalnego plipa podjedź do asso myślę ,że da się zrobić chodź tanio nie będzie.
  • Poziom 1  
    Witam ja mialem problem ze na lpg palil na benzynie nie i tez centralny nie chcial smigac z pilota pomogly nowe baterie zaprogramowac i czary auto pali zamyka zamki miod malina :)