Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Bmw e36 318 m43 - Uszkodzony alternator Valeo 80A

mercedes500s 09 Nov 2012 19:19 6333 23
  • #1
    mercedes500s
    Level 14  
    Witam . Od ponad dwóch lat walczę z obrotami silnika , wszystko zostało podmienione co było możliwe . Gdy silnika jest obciążany odbiornikami elektrycznym to po prze gazowaniu obroty spadają do 500 i podnoszą się na 850 , im jest więcej włączonych odbiorników tym jest gorzej , podczas jazdy na luzie falują 500-1000 stanę ustabilizują się na 850. Na komputerze zero błędów , trzech mechaników się poddało .
    Prąd ładowania 13,8v . Dzisiaj zdjąłem pasek z alternatora i odpaliłem na samym akumulatorze i tu moje zdziwienie samochód pracował idealnie !! Włączyłem wszystkie odbiorniki elektryczne w samochodzie , nawet klimatyzacja nie chciała się załączyć tak był akumulator obciążony i po prze gazowaniu obroty spadały do 1000 i po chwili stabilizowały się na 850 .
    Łożyska w alternatorze ok.
    Czy jest to możliwe , że alternator daje prąd ładowania 13,8v a za małą moc ?
    Może mi ktoś wytłumaczyć co jest grane ?
  • #2
    Kagetora
    Level 16  
    Sprawdź dokładnie jaki katalogowo powinien siedzieć alternator, jest szansa że za duży siedzi albo koło nie to.
  • #3
    mercedes500s
    Level 14  
    Sprawdzałem i jest taki jak powinien być katalogowo Valeo Typ Nr. 2 541 697
    Myślę jeszcze o jednym – nie było paska czyli silnik nie miał żadnego obciążenia i było ok. ale gdy silnika ma obciążenie za wyrównywanie obrotów odpowiedzialny jest zawór biegu jałowego (kupiony nowy) czyli odpada , sterownik też był podmieniany , gdy odepnę zawór biegu jałowego jest gorzej- już nie mam pomysłów .Jeden spec twierdzi , że może to być uszkodzona wiązka , chce 400zł za wymianę ale nie daje pewności , że będzie ok.
    Czy jest jakiś sposób sprawdzenia alternatora czy nie daje za dużych oporów ?
  • #4
    Anonymous
    Anonymous  
  • #5
    Kagetora
    Level 16  
    Na uruchomionym silniku zmierz napięcie między (-) akumulatora a silnikiem, oraz karoserią - ile?
    Posprawdzaj masy sterownika
    sprężarka pędzona z tego samego paska ? (sorry nie pamiętam), jeżeli tak to sprawdź ilość czynnika w układzie ( za dużo)
  • #6
    Anonymous
    Anonymous  
  • #7
    mercedes500s
    Level 14  
    Do alternatora idą dwa kable , klima chodzi na oddzielnym pasku , masy wszystkie sprawdzone (czyszczone itd.)
    Ładowanie bez obciążenia 14v-14,1v z obciążeniem bez klimy 13,8v w momencie włączenia klimy spada do 13,1v ale po dodaniu gazy rośnie do 13,9v mierzone bezpośrednio na alternatorze na akumulatorze to samo.
  • #8
    Anonymous
    Anonymous  
  • #9
    mercedes500s
    Level 14  
    Kurcze teraz nie pamiętam ale chyba jeden gruby + i cienki -, jeden na klucz 13 a drugi na 10 . Jak mi się uda to zaraz sprawdze .

    Teraz sprawdziłem : czerwony gruby , niebieski cienki .
  • #10
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    mercedes500s wrote:
    Od ponad dwóch lat walczę z obrotami silnika ,

    Mi to wygląda na LPG, przepustnice, nieszczelność dolotu albo kłamiący przepływomierz.
    Falowanie na jałowych tak ma .
    Motronic wrote:
    Dwa cienkie i jeden gruby, czy ogólnie dwa, jeden cienki i jeden gruby?

    Ale poczekajmy na odpowiedz.
  • #11
    mercedes500s
    Level 14  
    Podmieniałem trzy różne przepływomierze , dolot na pewno szczelny , przepustnica ustawiona , tps podmieniony , odma ok., lpg było odłączone , trzy lambdy , czujnik temperatury ok. Na jałowym na postoju nie faluje tylko podczas jazdy na luzie i podczas postoju po prze gazowaniu spadają do 500 , w miarę obciążania silnika odbiornikami elektrycznymi jest gorzej . Bez obiciążenia jest ok
  • #13
    mercedes500s
    Level 14  
    Chodzi o czujnik impulsów w tylnym moście ? Odpinałem obroty nie falują ale są za niskie .
    Uszczelka pod głowicą wykluczona , zawory też , wtryski nie leją , emisja spalin w normie , po podłączeniu do komputera wzorowy silnik . Czujnik wału i wałka też ok. Spalanie w normie .
    Obroty podczas jazdy na luzie powinny być w granicach 1000 po zatrzymaniu się powinny spaść do około 850 czy z obciążeniem czy bez .
  • #14
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    mercedes500s wrote:
    Podmieniałem trzy różne przepływomierze , dolot na pewno szczelny , przepustnica ustawiona , tps podmieniony , odma ok., lpg było odłączone , trzy lambdy , czujnik temperatury ok

    A co było pomierzone?
    Być może pompka paliwa przysiada, albo przepustnica zgrzebana, albo zawór przepuszcza. Ja już pass. Temat nie rokuje na rozwiązanie.
  • #15
    mercedes500s
    Level 14  
    Przepustnica idealna wyczyszczona na lustro ustawiona do momentu żeby się nie zakleszczała , pompa nowa (oryginalna) zresztą na lpg to samo.
    Trzech różnych fachowców od Bmw się poddało .Czasami wszystko jest ok. ale zdarza się to może raz w miesiącu .
    Zresztą jakby było coś nie tak mechanicznie , albo któryś z czujników by szwankował to po ściągnięciu paska z alternatora powinno być to samo a jest ok.
    Silnik ogólnie pracuje dobrze nie zamula ma odejście pracuje można powiedzieć wzorowo poza tym mankamentem .
    Tak to wygląda http://www.youtube.com/watch?v=ptBMf68Qpac
  • #16
    mercedes500s
    Level 14  
    W alternatorze zostały wymienione łożyska , mostek z diodami , ślizg , regulator napięcia razem ze szczotkami . Ładowanie bez obciążenia na poziomie 14,4v-14,5v , przy włączonych światłach ,dmuchawa ,szyba tyle samo . Gdy włączę wszystkie odbiorniki elektryczne spada do 12v po dodaniu gazu nie rośnie ale gdy tylko jeden odbiornik wyłączę 13,2v po dodaniu gazu 14,4v . Czy jest to normalne , że przy pełny obciążeniu tak spada ? Akumulator sprawny , masy ok. , żadnego zwarcia .
  • #17
    romoo
    User under supervision
    mercedes500s wrote:
    Trzech różnych fachowców od Bmw się poddało

    Kolego mercedes nie ośmieszaj się.
    mercedes500s wrote:
    W alternatorze zostały wymienione łożyska , mostek z diodami , ślizg , regulator napięcia razem ze szczotkami

    To tylko stojan , obudowa i część wirnika nie została wymieniona?

    Nie wierzę . Szybciej, taniej , łatwiej wymienić cały alternator.
  • #18
    mercedes500s
    Level 14  
    Kolego romoo ośmieszasz sam siebie a jak nie wierzysz to po co piszesz ?
    Czy ja pytam co wyjdzie tanie j i szybciej widzę , że o cenach nie masz pojęcia !
    Na części wydałem 210zł jeżeli dojdzie do tego stojan to plus 100zł kup mi nowy za 310zł
  • #19
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    mercedes500s wrote:
    Na części wydałem 210zł jeżeli dojdzie do tego stojan to plus 100zł kup mi nowy za 310zł

    Więc to Ty jesteś tymi trzema fachowcami od BMW? Bo nic nie wspomniałes o robociznie, a to troszkę kosztuje u Fachowca.
  • #20
    mercedes500s
    Level 14  
    Inteligencja niektórych nie zna granic tylko tyle mogę napisać. Alternator nie ja robiłem tylko kolega !! Tak to ja jestem tymi trzema fachowcami ! Temat do zamknięcia . Pozdrawiam Moderatora i romoo jesteście super - kolejni fachowcy !
  • #22
    mercedes500s
    Level 14  
    Podmieniałem , napięcie ładowania przy maksymalnym obciążeniu tak samo spadało . Byłem wczoraj u dwóch elektryków sprawdzali aku i alternator , jeden powiedział , że wszystko jest ok. a drugi coś nie tak z alternatorem .
  • Helpful post
    #23
    viper555
    Level 39  
    Co to znaczy pełne obciążenie ,to alternator tylko 80A więc czego oczekujesz. Widocznie przekraczasz maksymalną wydajność. Sprawdzić pobór miernikiem cęgowym i wtedy można coś powiedzieć.P
  • #24
    mercedes500s
    Level 14  
    Bardzo Dziękuje