Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centralny zamek w Renault 19

01 Lut 2005 23:13 3599 27
  • Poziom 14  
    Problem polega na tym, że nie wszystkie drzwi są zamykane i muszę ręcznie wciskać te "kołki" :) Nieraz uda się jednak zamknąć ale są potem problemy z otwarciem. Problem z silniczkami?
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Poziom 13  
    to pewne że siłowniki nie dają rady, tylko dlaczego?
    generalnie w klamkach(zamku) sie zaciera i trzeba przeczyścić i nasmarować, możliwe też jest że ktoś już tam grzebał i źle złożył tapicerkę

    ściąg ją to napewno więcej zobaczysz
    pozdro.
  • Poziom 27  
    Mam dokładnie taki sam problem - latem wszystko się zamyka bez problemu a jak tylko się zrobi zimniej to tył się nie zamyka ani nie otwiera. sosowałem różne WD-40, rozbierałem, smarowałem i nic. Podejrzewam jakąś usterkę elektryki. Może ktos już odnalazł w czym tkwi problem.
  • Poziom 13  
    Przyczyn może być wiele, może napisz np. czy drzwi kierowcy zawsze się zamykają bo tu na pewno jest siłownik master. A elektrykę można łatwo sprawdzić poprzez podanie napiecia z innego źródła i wtedy zobaczyć czy siłownik daje rade, jak nie to masz pewność że to sprawa siłownika, jak siłowniki nie są orginalne to istnieje możliwość, że ktoś założył jakieś tanie, słabe siłowniki, które w lato jeszcze jako tako będą dawały radę.
  • Poziom 27  
    Drzwi kierowcy zamykają się zawsze, pasażera praktycznie też(może raz przy jakichś wielkich mrozach). Może to masa?

    [size=7]Sorki, że się wciełem w nie swój temat, ale problem w sumie ten sam[/size]
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Poziom 13  
    Musisz sprawdzić przewody, czy dochodzą napięcia.
  • Poziom 27  
    Trudno jest chyba zmierzyć napięcia - jest to impuls - chyba trzeba użyć by oscyloskopu z rejestracją jednarozowego impulsu.
  • Poziom 11  
    Żeby zarejestrować pojedyńczy impuls o czasie trwania rzędu 0,5 s w instalacji samochodowej można doskonale obejść się bez oscyloskopu.
    Wydaje mi się, że wystarczy prosty przerzutnik (hoć by na populanym CMOS 4093). Na jednej kostce (ok 1zł.) można zbudować dwa.
    Pozdr..
  • Poziom 29  
    Witam użytkowników r19.

    Nie wydaje ci się śmieszne budowanie przerzutników Leszsad żeby zobaczyć impuls 0,5s ??? Zdecydowanie prostszym sposobem jest podłączyć żaróweczkę małej mocy lub lepiej - dwa LEDY najlepiej różnokolorowe zlutowane przeciwsobnie (równolegle) + opornik do tego szeregowo ok.1k. Da to możliwość obserwacij krótkich impulsów wraz z rozpoznaniem polaryzacji (jedna dioda świeci przy zamykaniu a druga przy otwieraniu).
    Sam mam problemy z centralnym i jak się składa też w renault19, napięcie dochodzi - u mnie nawet słychać, że siłownik chce ale nie może.

    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    No pewnie, że sposób z żaróweczką lub antyrownolegle połączonymi LED-ami jest prostszy do sygnalizacji impulsu. Los_sandalos pisał o zarejestrowanie impulsu i chciał do tego używać oscyloskopu. Bedę się upierał, że rozwiązenie z przerzutnikami jest prostsze. Cyba , że ma się taki oscyloskop. Poza tym wydaje mi się, że w instalacji samochodowej występują tylko dodatnie impulsy.
    P...
  • Poziom 29  
    akurat w renault 19 zamykanie / otwieranie odbywa się przez zmianę polaryzacji (silniczek prądu stałego kręci lewo/prawo) a przełączają to 2 przekaźniki (centralka).
  • Poziom 11  
    Rozumiem.
    Nie jestem niestety zbyt mocny w tym temacie. Ja widziałem rozwiązanie, w którym przełączanie zamknij/otwórz odbywało się przez przykładanie napięcia do odpowiednich zacisków. Ale chyba to nie jest reguła, bo w np. w Seacie mojej żony przełączanie centralnego zamka odbywa się przy pomocy pompki. Ciekawe jak to podziała. Szczególnie zima.
    Po..
  • Poziom 18  
    Ja stawiam na wychechlane juz silowniki, mam to samo na pusto bez obciazenia chodza a jak je podlacze to tylko wyja niemajac sily pociagnac. Kiedys w jednym wymienilem silniczek i buja az milo co oznacza ze impuls mial tylko nie mial sily do pociagniecia-czesta wada renowek.
  • Poziom 27  
    Oscyloskop pozwala zarejestrować przebieg o krótkim czasie trwania a powinno się go użyć tylko dlatego, że z jego obrazu można obliczyć napiecie w impulsie. Jeśli są gdzieś jakieś złe połaczenia to napięcie będzie np. 7V a nie 11-12V. Wpadłem jeszcze teraz na pomysł z diodą i kondensatorem - typowy detektor szczytowy. Powinno się udać. Wydaje mi się, że to może być problem mechaniczny choć w zeszłym roku wszystko rozbierałem i oliwiłem i jakoś nie pomogło.
  • Poziom 17  
    kiedys sie z czym takim bawiłem i pomogło przesmarowaniecałego mechanizmu zamka jesli to nie pomoze to trzeba sprawdzic czy styki nie zasniedziały albo wymieniac siłowniki bo bardzo czesto były to nieoryginalne słabej jakosci albo za malej siły
  • Poziom 27  
    Wyciągnełem wszystko z drzwi, przy okazji połamałem całą klamkę ale już posklejana. Siłownik ma wg. mnie taką sobie siłę i co dziwne inną wypychającą i inną wciągającą. Zamek był bardzo brudny wewnątzrz więc go wymyłem w benzynie i przesmarowałem. Mam nadzieję, że pomoże.
  • Poziom 21  
    Proponuję jeszcze rozebrać siłownik (jest sklejony ale daje się rozebrać) wyjąć z nego silniczek i podłączyć go do akumulatora na 30 sekund. Dzieki temu komutator silniczka (który jest najczęstszą usterką siłowników) sam się wyczyści z nadpaleń i innego brudu). Potem siłownik można skleić jakimś klejem. U mnie operacja pomogła też mam R19.
  • Poziom 27  
    Wpakowałem już mechanizm zamka ale klamka znowu mi pękła i musze skleić jeszcze raz. Wyglada całkiem obiecująco. Prawdopodobnie wszystko było spowodowane zacieraniem sie dźwigienek w mechanixmie zamka na skutek przyklejania się pyłu do smaru jakim był przesmarowany zamek. Zamek wymoczyłem w benzynie i nasmarowałem olejem. Chyba jest znacznie lepiej. Dokładnie zobaczę jutro jak założe klamkę i tapicerkę.
  • Poziom 27  
    wszystko zmontoeane, działa jak mażenie w 10 stopniowym mrozie! wniosek, że trzeba wyjąć zamek, wymoczyć i wymyc w benzynie a później przesmarować. Uważajcie tylko aby nie połamać klamki przy wyjmowaniu. Do zamka idą 3 cięgna zapinane na białe zatrzaski.
  • Poziom 11  
    U mnie równiż ten problem się pojawił. Jest to kwestia wyczyszczenia i przesmarowania zamka. Przy rozbiurce samochodu polecam korzystać z książki - pozwoli uniknąć niepotrzebnych złamań uszkodzeń.
  • Poziom 15  
    A ja polecam patrzenie na daty postów i nie odświeżanie trupów... :)
  • Poziom 10  
    Ja miałem taki problem z zamkami z tyłu. Rozebrałem całe siłowniki i w jednym nie bylo styku do silniczka (musiałem trochę nadgiąć wtyki) a w drugi wystarczyło nasmarowanie i na jednym z kół zębatych był nadgiety ząbek i blokował poprawilem to i wszystko jest ok:)
  • Poziom 11  
    witam mam problrem z centralnym zamkiem auto mam z roku 1995 i problem polega na tym ze drzwi od strony kierowcy tylnie dzwi od strony kierowcy sie zamyklaja normalnie z pilota a strona od pasarzera nie czym to moze byc spowoidowane prosze o wmiare szybko odpowiedz z góry dziekuje pozdrawiam
  • Poziom 18  
    a czy widac ze chce go wciagac a nie daje rady? jesli tak to zamek do wymoczenia w benzyce a potem dobre nasmarowanie.
  • Poziom 11  
    dziki chce go wciągnac ale nie daje rady jaka to moze byc przyczyna proszę o wmiare szybka odpowiedz z góry dzieki
  • Poziom 18  
    jesli masz juz zdjeta tapicerke to musisz poodczepiac ciegna (troszke z tym jest zabawy) kostke od centralnego i na koniec 3 sruby z boku drzwi.