Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zapowietrzenie układu wtryskowego - Safrane 3.0 V6 1993

01 Lut 2005 23:22 1793 14
  • Poziom 27  
    Witam, miałem bardzo dziwne zdarzenie. co prawda raz ale może jest to jakiś objaw jakiejś usterki.

    Samochód odpala "na pół obrotu" nawet po 2 tygodniach stania na mrozie, ostatnio jednak podjechałem pod kiosk, poszedłem po gazetkę(5 min.) i nie mogłem odpalić auta. Po kilku próbach kręcenia zaczął chodzić na 2, potem 3 cylindry aż troche się odpowietrzył. przez następny 1-2 km był słaby, nie miał równych wolnych obrotów i gasł na światłach. jak dałem mu trochę "w kitę" to się odpowietrzył i na razie chodzi dobrze. Dodam, że w zbiorniku było ponad 3/4 benzyny, auto jest nie grzebane a i gazu tam nie ma. Było to typowe zapowietrzenie bo samochód zachowywał się dokładnie tak samo jak kiedyś miałem pusty zbiornik i zasysał powietrze. Tylko skąd powietrze jak bak był pełny a nie robiłem żadnych "ewolucji" tylko normalnie podjechałem pod kiosk i wyłaczyłem go?


    Z góry dzięki za odpowiedzi i ewentualne sugestie.
  • Spec od samochodów
    Benzyniak nie może się zapowietrzyć, bo pompa jest zanurzuna w zbiorniku a nie w silniku. Coś innego mu dolega, może filtr paliwa.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 18  
    Prawdopodobnie są to pierwsze objawy kończącej się pompki paliwowej. Kilka razy w Safrankach wymieniałem je i wszystkie zachowywały się podobnie.
  • Poziom 34  
    Przejechany krótki odcinek drogi silnik jest tylko ciepły,ponowna próba uruchomienia po małej przerwie może załączyć znów "ssanie" i silnik się zalewa bo jest trochę ciepły.W takich przpadkach uruchamiać należy przy pełnym otwarciu przepustnicy"gaz do dechy".Najczęściej zdarza się taka sytuacja w okresie zimowym.O zapowietrzaniu się instalacji nie ma mowy,bo na początku jest pompa paliwa.
  • Poziom 27  
    Ale jeśli byłaby to pompka to z moich doświadczeń wynika, że samochód ciężko by odpalał a on nawet po 2 tygodniach postoju pali "na pół obrotu". Raczej nie moze się też zalewać bo w takim przypadku jakby już pracował na wszystkie cylindry to juz wszystko wróciłoby do normy a on miał problemy jeszcze przez 1 czy 2 km. Bardziej podejrzewam jakiś pęknięty przewód paliwowy co gdzieś zasysa powietrze.
    Dodam, że auto do tej pory przejechało około 150 tys. km na niemieckich autostradach, nie było bite ani jeżdżone w mieście a poza ostatnim miało robione wszystkie przeglądy w autoryzowanym serwisie w Niemczech.
    Wydaje mi się, że pompka paliwa nie ma prawa siąść tak szybko.
  • Spec od samochodów
    Sprawdź jeszcze przewody WN i świece - może trzeba już je zmienić.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 27  
    Wysokie napięcia i te sprawy napewno nie spowodowałyby takich kłopotów. Jak już to albo chodziłby dobrze albo wcale. Tak myślę, może woda czy coś w układzie mogło coś przytkać? uto stało przed tym zdarzeniem ze 2 tygodnie nie ruszane.
  • Spec od samochodów
    Jeżeli twierdzisz, że świece i przewody nie robią takiej usterki to źle sądzisz.

    Pozdrawiam
  • Poziom 27  
    Świece i ich osprzęt mogą zrobić coś takiego ale nie w taki sposób, że jade autem bez problemów, gaszę i za 5 minut nie mogę odpalić. Przebieg tego incydentu i zachowanie się silnika dokładnie odpowiadały przypadkowi jak miałem pusty zbiornik.
  • Spec od samochodów
    To wyszło szydło z worka - za..........ś pompę.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 27  
    Chyba nie, bo pozatym auto zawsze bardzo dobrze odpala a gdy mi zaczeło brakować paliwa to jeszcze jakoś udało mi się dojechać do stacji tyle, że na zakrętach załapywał powietrze.
  • Spec od samochodów
    Auto zapala nawet jak jest słabe ciśnienie, a jechać nie chce - sprawdź ciśnienie paliwa.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 27  
    Po odpowietrzeniu się auto już chodzi jak powinno, moje pytanie tylko skąd mogło się wziąć powietrze we wtryskach przy pełnym baku.
  • Spec od samochodów
    Nie wzięło się powietrze tylko brakowało paliwa, pompa to nie sprężarka.
    Może nie masz odpowietrzania zbiornika i też może tak się to objawiać.


    Pozdrawiam.
  • Poziom 23  
    Witam

    Nasuwają mi się tylko takie wnioski:

    - pompa się kończy nie dając ciśnienia (lub syf w zbiorniku)

    - coś nie tak z WN (czasami potrafi się dziwnie zachowywać....)

    - szczotki w pompie paliwa się zawieszają - wtedy jest objaw , że nie można odpalić, ciężko mu się zebrać, itd (chociaż mało prawdopodobne)

    pozdrawiam