Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 B4 2.0 ABT 1992r - nie jeździ na benzynie; na LPG igła.

10 Lis 2012 11:54 28965 7
  • Poziom 21  
    Witam!
    Autko jak w temacie: moje Audi 80 B4 2.0 ABT. Instalacja gazowa STAG 2L.
    Problem w zasadzie może być banalny (jak zwykle z resztą), ale mam kilka pytań. Ostatnio przyszło mi wymienić uszczelkę pod głowicą. Miałem spore przedmuchy na 3 tłokach a że idzie zima chciałem uporać się z notoryczną potrzebą dolewania płynu.
    Po wymianie i złożeniu wszystkiego do k...y przyszedł czas na pierwsze odpalenie. Przełącznik w pozycję auto (bo naturalnie odpalam na benzynie) i... zgon. No to pierwsze co wykręcamy świece, ogrzaliśmy je nad palnikiem, sprawdzamy iskrę i pełni optymizmy wkręcamy je ponownie.
    Kolejna próba i... znowu nic.
    Pada sugestia spróbuj na gazie. I wouala. zapalił. Ale nie ma reakcji na przełącznik w trakcie pracy na LPG. Jak bym nim nie mieszał chodzi na LPG.

    Teraz najdziwniejsze. W okolicy parownika mam bezpiecznik 7,5A:
    Audi 80 B4 2.0 ABT 1992r - nie jeździ na benzynie; na LPG igła.
    Na czerwono zaznaczyłem ów bezpiecznik. Jego wyciągnięcie nie wpływa na pracę na LPG. Auto działa dalej.

    Na żółto zaznaczyłem śrubę regulacyjną. Domyślam się że jest tam też elektrozawór bo dochodzą tam też przewody.

    Kolejne moje pytanie:
    Co to za wtyczka?
    Niestety mnie nie było przy samym demontażu głowicy więc nie wiem czy to było podłączone:
    Audi 80 B4 2.0 ABT 1992r - nie jeździ na benzynie; na LPG igła.

    Następne pytanie:
    Wnioskuję ze "to coś przy reduktorze" to elekrozawór. Ale dlaczego 3 przewody? Czyżby masa? Chodzi o przewód przykręcony do śruby w obudowie:
    Audi 80 B4 2.0 ABT 1992r - nie jeździ na benzynie; na LPG igła.

    A teraz wtrysk:
    Jako, że często zdarza mi się czytać różne tematy na forum wiem że generalnie wtryski są sterowane masą. Tylko czy tak samo jest w przypadku mono-wtrysku. Na zdjęciu przedstawiam wtyczkę od wtrysku i moje pytanie: Jakie powinienem mieć napięcia w tej wtyczce?
    Najdziwniejsze jest to, że gdy przekręcę zapłon to tzw pilotażowa (startowa czy jak to się fachowo zwie) dawka paliwa idzie bo przy próbie odpalenia jest reakcja tzn. jakby na złapał na 2 tłoki i później już cisza bo więcej benzyny nie ma, czyli brak sterowania wtryskiem. Wniosek jest słuszny bo gdy auto puszę z górki i puszę sprzęgło na biegu (tak jakby na "pych") to pomimo że już widzę obroty to nie ma reakcji na gaz - nie ma benzyny.
    zdjęcie wtyczki:
    Audi 80 B4 2.0 ABT 1992r - nie jeździ na benzynie; na LPG igła..

    Nie oczekuję odpowiedzi na zasadzie sprawdź to i tamto. Przypuszczam że został źle spięty przekaźnik od LPG ten przy centralce. Jak mówiłem mnie nie było przy zdejmowaniu głowicy. Prawdopodobnie auto skończy u mechanika/elektryka/gazownika jeśli nie uda mi się niczego wymyślić.
    Padła jeszcze taka sugestia, że ducha wyzionął silnik krokowy. Nie wiem co myśleć bo jednak gdy auto jeszcze stało na kanale odpaliło na benzynie (tak mi się wydaje) ale nie było biegu jałowego. Po przygazowaniu auto gasło gdy obroty były na poziomie mniej więcej 900rpm. Stało się tak jak pamiętam ze 2/3 razy. Czy możliwe że "krokowiec" powodowałby aż taki cyrk? Swoją drogą to czasami jak mam ok 2500 rpm i puszczę gaz to zdarza się że auto jakby samo chciało dodać gazu (małe szarpnięcia charakterystyczne gdy dodajemy gazu ponownie), ale to z kolei wskazywałoby na usterkę TPS'a. Jestem szczerze rozgoryczony na siebie bo obecnie palę na gazie a szkoda mi nowego reduktora.
    Za każde słowo, sugestię, podpowiedź będę bardzo wdzięczny. Koledzy pomóżcie.
    Pozdrawiam!
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Wtyczka na zdjęciu powinna był włożona do emulatora , bez tego wtryski benzyny są odcięte :) . Włóż wtyczkę i jeśli działa pompa paliwa to zagada na benzynie :) Rzuć okiem na instrukcję i schemat emulatora
    instrukcja
    emulator
  • Poziom 21  
    O kurcze... Bo tak naprawdę nie widziałem tam emulatora. A poza tym to nie jest ABK - wielopunkt tylko ABT - monowtrysk. Swoją drogą to jak wczoraj to obejrzałem tam dokładnie wszystko i nie znalazłem tam nic. Ale sprawdzę to na pewno. Już jest to dla mnie trop.
    Poza tym wydaje mi się że może być "sklejony" przekaźnik główny od instalacji LPG. Czy to jest możliwe?

    Dodano po 15 [minuty]:


    A tak się głupio zapytam gdzie ten emulator mógłby być? Jak on wygląda? Taka mała skrzyneczka?
    To jest moje pierwsze auto i w dodatku z gazem.
    Przepraszam za takie pytania.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Rolą emulatora jest odłączanie wtrysku benzyny ( jednego lub więcej) , ale tak aby komputer silnika "widział" że ciągle są przyłączone - inaczej sygnalizuje błąd. Masz instalację stag2-L i elementem tej instalacji jest emulator jak na rysunku , to już antyk więc nie znajduję identycznego , ale to wygląda mniej więcej tak , bez tego instalacja nie zadziała , więc pytaj tam gdzie demontowali - pewnie zostały im części :) .
  • Poziom 21  
    Zgadza się ale nie przy sondzie. Sonda nie ma w swoim obwodzie przekaźnika. Bynajmniej ja nie doszedłem do żadnego. Jeden który jest to zaraz obok centralki Gazu. Dziś nie zaglądałem pod maskę ale jutro sprawdzę czy działa. Auto ma Gaz już od 4 lat.
    Ja jestem właścicielem od ok 5 miesięcy:)
    Ale z tym emulatorem to muszę sprawdzić. No chyba że naprawdę tam jest przekaźnik (tylko). Dam znać o efektach. Naprawdę Kolega dał mi nadzieję.
    Pozdrawiam!
    Dobrej nocy.
  • Poziom 34  
    Sprawdź dokąd idzie niebieski przewód od cewki zawory przy reduktorze gazu, ma zasilać emulator lub stycznik odcinający wtrysk - tyle że od go odcina po przełączeniu na gaz , a Ty nie możesz jeździć na benzynie . Może trzeba od początku : czy benzyna dochodzi do wtryskiwaczy ? Czy słychać pracę pompy paliwa jak przekręcisz kluczyk , ale nie uruchomisz silnika ?
  • Poziom 21  
    Pompa pompuje aż miło. Sprawdzone. Jak napisałem wcześniej: po przekręceniu zapłony jest wtrysk benzyny startowy bo słychać że silnik próbuje zagadać, ale później już benzyny nie ma.
    Obiecuję Koledze że dokładnie sprawdzę gdzie to idzie.
    A czy sterowanie wtrysku odbywa się masą jak w większości przypadków?

    Aktualizuję:
    Samochód działa jak należy. Bardzo chciałbym Koledze podziękować. Okazuje się że moja instalacja jest okrojona. Nie mam emulatora wtrysku. Zamiast tego przekaźnik rozwiera jeden z przewodów idących do wtrysku benzyny - zielono-żółty. Szkoda że tych przewodów nie dotknąłem szybciej i nie poszedłem w tym kierunku.
    Po poprawnym spięciu tego przekaźnika wszystko działa jak należy.

    PS: Odkryłem, że u mnie nie ma podłączonego TPS'a.
    Mechanik ze mnie w zasadzie żaden. Nie mam doświadczenia w naprawie samochodów dlatego tym bardziej się cieszę że udało mi się naprawić usterkę, razem z pomocą Kolegi.
    Jeszcze raz dziękuję!