Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

canter fuso 2007 - Check engine po przełożeniu kabiny

remaramp 10 Nov 2012 12:28 4863 8
  • #1
    remaramp
    Level 9  
    Witam,
    Mam problem z canter 3,0 145KM. Miałem uszkodzoną kabinę po wypadku, kupiłem nową gałą kabinę do przełożenia. Po przełożeniu kabiny zaświeciła się kontrolka check engine.
    Silnik na początku chodził bez problemu, potem do 2 tys obrotów, potem nie wkręcał się na obroty wogóle. Mechanik, który to sprawdził powiedział, że zepsuty jest potencjometr gazu. Po wymianie potencjometru, silnik pracuje ale czasami chodzi normalnie, czasami do 2 tys obrotów, i czasami przerywa. Podjechałem do elektronika i sprawdził mi to urządzeniem Lanch podał mi następujące błędy:
    P2138 - pedał gazu
    P0381 - świece żarowe
    P0508 - czujnik temperatury powietrza
    P0513 - immobiliser
    P2120 - pedał gazu
    P2127 -pedał gazu
    P2263 - ciśnienie doładowania
    P2279 - temperatura powietrza

    Co o tym sądzicie mechanik sugeruje, że po przekładce jakiś kabel może nie stykać.....
    Pomożecie?
  • #2
    daro111
    Level 31  
    Witam.
    Na początek proponuję dobrze przejrzeć wiązkę elektryczną między kabiną a ramą.Być może podczas kolizji została uszkodzona,zmiażdżona itp.Czasem na pierwszy rzut oka nie widać uszkodzenia. Trzeba dobrze się jej przyjrzeć,szczególnie w miejscach kolizji.Przeglądnąć również wszystkie rozpinane podczas przekładki wtyczki czasem można "wypchnąć" piny i raz działa ,raz nie.
    Niestety nie posiadam schematu do w/w modelu.
  • #3
    remaramp
    Level 9  
    Przed wymianą kabiny wszystko było ok. Wiązki elektryczne nie były przecięte. Kostki do komputera i w skrzynce pod kabiną są w porządku. Rozłączyłem je i ponownie połączyłem i nic. W kostkach też nie ma uszkodzonych pinów. Może któryś z kabli przy przekładaniu wiązki się uszkodził, ale nie wiem które i sprawdzać....
  • #4
    Gerri
    Mercedes specialist
    Co to za mechanik, co umie tylko błędy sczytać....
    Na początek trzeba by sprawdzić, jak zachowują się w rzeczywistości dane wymienione w błędach (tzw. "podgląd wartości aktualnych") Na razie nawet nie wiemy, które z wymienionych błędów są tzw. "aktualne", a które "zapamiętane". Ewentualnie skasować to co jest, i po krótkiej jeździe odczytać jeszcze raz.
  • #5
    remaramp
    Level 9  
    To jedyny mechanik w promieniu 50km który był w stanie coś odczytać....
    Po skasowaniu błędów pojawiają się właśnie te które wymieniłem - zaraz po odpaleniu silnika.
  • #6
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Może brak zasilania czujników ???? do tego kod usterki pedału gazu możliwe ze maja one jedno wspólne zasilanie które się traci ??? nie posiadam schematu do tego modelu wiec tylko sugeruje ale poszukam schematu być może go znajdę.
  • #7
    krzysie22k
    Level 10  
    Witam przyczyn może być nie skończenie wiele. Najlepiej podpiąć oryginalną diagnozą do cantera , możesz podjechać do serwisu ale nie wiadomą czy zrobią a kasę wezmą. Jeśli nie będziesz mógł sobie z tym poradzić to ostatecznie zostaje Ci tylko Radzyń Podlaski spory kawałek ale tam na pewno Ci to zrobią wyjedziesz sprawnym autem. Pozdrawiam
  • #8
    remaramp
    Level 9  
    Witam,
    Sprawa się wyjaśniła.
    Pojechałem do Radzynia, podpięcie pod komputer, pedał gazu ok, a błąd dotyczył zaworu ERG. Dopatrzyli się że rura metalowa od kolektora wydechowego do zaworu ERG jest pęknięta i to może być przyczyną błędów. Wymiana rury kasowanie błędów i krótki test drogowy. Wszystko w porządku, jadę zatankować i w drogę do domu. Po zatankowaniu check engine świeci się ponownie. Jeszcze raz podpinamy komputer - błąd ERG, zakładają nowy zawór ERG - nadal błąd, dodatkowo potencjometr gazu zepsuty. Diagnoza pada na wiązkę między silnikiem a kabiną. Wiązka wymienione i to samo. Stwierdzili że może to komputer - wymiana na nowy i OK.
    Stary oddany do naprawy (reset i wgranie nowego softu) i testy i OK.
    Podsumowując - coś się stało z komputerem albo w czasie stłuczki albo w trakcie przekładki, komputer przepalał potencjometry pedału gazu (łącznie spalone 3 sztuki) i błędnie wskazywał na problemy z ERG....
    Dziękuję Panom z Radzynia, mimo że tanio nie było to chyba nigdzie bym tego nie naprawił - dysponują olbrzymią ilością części co znacznie skraca czas naprawy.
    Można zamknąć wątek.
  • #9
    daro111
    Level 31  
    remaramp wrote:
    Diagnoza pada na wiązkę między silnikiem a kabiną. Wiązka wymienione i to samo. Stwierdzili że może to komputer - wymiana na nowy i OK.
    Stary oddany do naprawy (reset i wgranie nowego softu) i testy i OK.

    Całkiem możliwe że uszkodzenie wiązki spowodowało uszkodzenie podzespołów i ECU,dopiero po wymianie kompletu dało pozytywny wynik.:D