Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra f. 1.6 92r. Gaśnie w trakcie jazdy

robert koszal 10 Nov 2012 19:09 8868 14
Texa Poland
  • #1
    robert koszal
    Level 2  
    Witam.
    Mam taki problem z Oplem Astrą f 1.6. 92r.
    Odpaliłem rano bez problemu, po około dwóch minutach jazdy zgasł,ale odpalił normalnie.
    Dojechałem na miejsce i zgasiłem silnik.
    Po trzydziestu minutach ponownie próbowałem odpalić i nic, tylko kręci.
    Po paru razach łapał i gasł. Dopiero kilka prób później odpalił. Tak jest tak cały czas.
    Proszę o pomoc i porady jak to zrobić?
  • Texa Poland
  • #3
    Zba1
    Level 12  
    Witam.
    Opisz dokładniej usterkę, czy gaśnie podczas jazdy na biegu czy podczas jego zmiany. Co się dzieje gdy na biegu 2 mocno pociśniesz, lub po odpaleniu działa na "luzie". Czy gaśnie jak jest gorący silnik, czy tylko jak zimny lub odwrotnie.

    Brak takich informacji nie pomaga.

    Na początek sprawdź to co najłatwiejsze czyli ciśnienie paliwa na wtrysk, świece, kable zapłonowe czy nie mają przebicia i mały resecik komputera nie zaszkodzi poprzez odpięcie klemy z akumulatora na noc.
  • #4
    TooMeeK
    Level 22  
    Check engine zapala się?
    Jak nie to --> sprawdź czy wilgoci nie złapała kopułka aparatu. Wystarczy nawet papier, żeby wysuszyć wnętrze.

    U mnie to było przyczyną gaśnięcia. Silnik 1.4.
  • Texa Poland
  • #5
    robert koszal
    Level 2  
    Witam.Na drugim biegu jak pocisnę to idzie dobrze nie gaśnie.Na luzie chodzi,gaśnie w czasie jazdy,nieraz zaraz po zmianie biegu a nieraz już przy jeździe na biegu,przy rozgrzanym silniku jak i zimnym.Ostatnio po 5cio minutowej jeździe zaparkowałem i zgasiłem silnik.Po 15 lub 20 minutach odpaliłem bez problemu,dałem jedynkę i ruszyłem,po pięciu , siedmiu metrach zgasł,i znowu nie mógł odpalić, dopiero po kilku próbach zaczoł łapać i odpalił.
  • #6
    TooMeeK
    Level 22  
    Podejrzewałbym w takim razie czujnik położenia wału (czujnik Halla) ewentualnie pompę paliwa jeszcze.
    Komputer musiał coś zapisać, sprawdź czy nie ma w nim coś na mignięcia diody "Check Engine".
    Komputer nie zapisuje zdarzeń takich jak opisałem (mokra cewka), pokaże tylko "12" na błyski bo jest to prawda - silnik sprawny.


    Moderated By robokop:

    Ostrzeżenie za wypisywanie bzdur. 3.1.17. Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji.

  • #7
    Zba1
    Level 12  
    To chyba będziesz miał uwaloną sondę lambda, i zalewasz świece. Zakładam że wiesz gdzie się znajduje. Można ją sprawdzić podłączając się do komputera. Jeśli nie masz takiej możliwości to weź miernik cyfrowy, nastaw na zakres pomiaru do 20V DC.

    Odepnij sondę (jeden kabelek), zaciski miernika podłącz między masę (czarny) a wyjście z sondy (czerwony) i na totalnie zimnym silniku odpalasz i sprawdzasz napięcie jakie wytwarza sonda. Powinno być około 1V.
    Pomiaru najlepiej dokonać z rana i dobrze było by, abyś miał kogoś do pomocy kto odpali samochód bo zacisk miernika łączący sondę trzeba nonstop trzymać w ręce.
    Innym efektem uszkodzenia sondy jest szarpanie podczas oszczędnej jazdy a przy bardzo zimnym silniku szarpie nawet na jedynce.

    Jeśli Napięcie na sondzie będzie około 1V i zacznie spadać wraz z nagrzewaniem się silnika (około 10 sekund od odpalenia) to będzie oznaczać że sonda jest ok.

    Wtedy będziesz musiał skoncentrować się na silniku krokowym regulującym mieszankę, zobaczyć czy działa, przeczyścić go, ewentualnie wymienić.

    Nie zaszkodzi zobaczyć pod kopułkę rozdzielacza, jak wygląda palec rozdzielacza i sama kopułka.

    Moderated By robokop:

    Ostrzeżenie - wybitne bzdury. 3.1.17. Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji.

  • #8
    robert koszal
    Level 2  
    Witam ponownie. A czy może ma na to jakiś wpływ filter paliwa
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    Zba1
    Level 12  
    Kolego Motronic.
    Jeśli jest uwalona sonda to bez resetu komputera efekt będzie mizerny nawet po wymianie sondy.

    Kolega robert pisze "Na drugim biegu jak pocisnę to idzie dobrze nie gaśnie"

    Więc gdyby pompa nie dawała odpowiedniego ciśnienia to silnik traciłby moc podczas tego "ciśnięcia".

    Kolego Motronic, wpierw się czyta, a potem udziela odpowiedzi.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #12
    Zba1
    Level 12  
    Widzę że bardzo interesuje Cię ten reset. Tylko tyle że Twoje rady na nic komuś kto nie ma komputera diagnostycznego oraz nie wie jak sprawdzić "wydatek pompy".
    Do filtra paliwa też powinien mieć kanał, chyba że lubi listopadową glebę.

    Ja zaproponowałem sprawdzenie lambdy a to nic nie kosztuje. Kawałek miernika chyba w domu ma.

    Gdy sonda będzie ok, lecimy z dalszymi radami.

    Pozdrawiam.
  • #13
    Aleksander_01
    Level 41  
    Człowieku daj spokój z sondami, bez sondy też będzie chodził i na pewno nie zgaśnie.
    Widzę lamerstwo na całego - po około 10 postach nie wiadomo czego brakuje - iskry czy paliwa. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być kilkaset.
    Jak lamerować to na całego - ja stawiam na jakiś przekaźnik.
  • #14
    rafal19880
    Level 1  
    Jeśli masz uszkodzenie sondy lambda to sterownik przechodzi w stan awaryjny i dawkuje paliwo nie pod kontem ekologji a pod kontem nieuszkodzenia katalizator i nie zalewanie silnika paliwem ,jesli masz problem z sondą to wtedy check sie zapali ,samochod jeżdzi normalnie i nie gasnie, delikatnie wiecej pali i jest słabszy poniewasz kat wyprzedzenia zaplonu i dawkowanie paliwa jest zmienione . Zczytaj bledy domowa metoda ,bardzo prosta sprawa, w skrzynce bezpieczników masz złoncze diagnostyczne wystarczy kawałkiem drucika zewrzec dwa piny w złaczu , metodą błyskową sterownik przedstawi
    błedy zapisane w pamieci tymczasowej, dokładny opis znajdziesz na forum .

    Dodano po 9 [minuty]:

    Proponuje sprawdzic weżyki podcisnienia , przewód zasilania wtryskiwacza ,obudowe wtryskiwacza czy czasem nie ciagnie lewego powietrza ,oraz posluchzj pompe paliwa czy czasem to nie są jej ostatnie tchnienia , z tego co pamietam to rozpoczecie diagnostyki bylo sygnalizowane kodem 12 , uszkodzenia sondy lambda/ brak napiecia kod 13

    Moderated By robokop:

    Następny "fachowiec". Kolega będzie uprzejmy poczytać, co pętla zamknięta i pętla otwarta. Ostrzeżenie za pisownię. 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

  • #15
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zba1 wrote:
    Widzę że bardzo interesuje Cię ten reset. Tylko tyle że Twoje rady na nic komuś kto nie ma komputera diagnostycznego oraz nie wie jak sprawdzić "wydatek pompy".
    Do filtra paliwa też powinien mieć kanał, chyba że lubi listopadową glebę.

    Więc nic nie naprawi samodzielnie.
    Jeszcze raz powtarzam, ani sonda, ani "silniczek krokowy regulujący mieszankę", ani "czujnik Halla" nie mają tu wpływu na gaśnięcie silnika. Do czasu ustalenia przez założyciela tematu, czy brakuje iskry, czy paliwa, wątek zamykam.