Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra f. 1.6 92r. Gaśnie w trakcie jazdy

robert koszal 10 Lis 2012 19:09 7803 14
  • #1 10 Lis 2012 19:09
    robert koszal
    Poziom 2  

    Witam.
    Mam taki problem z Oplem Astrą f 1.6. 92r.
    Odpaliłem rano bez problemu, po około dwóch minutach jazdy zgasł,ale odpalił normalnie.
    Dojechałem na miejsce i zgasiłem silnik.
    Po trzydziestu minutach ponownie próbowałem odpalić i nic, tylko kręci.
    Po paru razach łapał i gasł. Dopiero kilka prób później odpalił. Tak jest tak cały czas.
    Proszę o pomoc i porady jak to zrobić?

    0 14
  • #2 11 Lis 2012 00:44
    telbod
    Poziom 31  

    Paliwo jest? Iskra jest?

    0
  • #3 11 Lis 2012 03:03
    Zba1
    Poziom 11  

    Witam.
    Opisz dokładniej usterkę, czy gaśnie podczas jazdy na biegu czy podczas jego zmiany. Co się dzieje gdy na biegu 2 mocno pociśniesz, lub po odpaleniu działa na "luzie". Czy gaśnie jak jest gorący silnik, czy tylko jak zimny lub odwrotnie.

    Brak takich informacji nie pomaga.

    Na początek sprawdź to co najłatwiejsze czyli ciśnienie paliwa na wtrysk, świece, kable zapłonowe czy nie mają przebicia i mały resecik komputera nie zaszkodzi poprzez odpięcie klemy z akumulatora na noc.

    0
  • #4 11 Lis 2012 03:25
    TooMeeK
    Poziom 21  

    Check engine zapala się?
    Jak nie to --> sprawdź czy wilgoci nie złapała kopułka aparatu. Wystarczy nawet papier, żeby wysuszyć wnętrze.

    U mnie to było przyczyną gaśnięcia. Silnik 1.4.

    0
  • #5 11 Lis 2012 06:14
    robert koszal
    Poziom 2  

    Witam.Na drugim biegu jak pocisnę to idzie dobrze nie gaśnie.Na luzie chodzi,gaśnie w czasie jazdy,nieraz zaraz po zmianie biegu a nieraz już przy jeździe na biegu,przy rozgrzanym silniku jak i zimnym.Ostatnio po 5cio minutowej jeździe zaparkowałem i zgasiłem silnik.Po 15 lub 20 minutach odpaliłem bez problemu,dałem jedynkę i ruszyłem,po pięciu , siedmiu metrach zgasł,i znowu nie mógł odpalić, dopiero po kilku próbach zaczoł łapać i odpalił.

    0
  • #6 11 Lis 2012 13:42
    TooMeeK
    Poziom 21  

    Podejrzewałbym w takim razie czujnik położenia wału (czujnik Halla) ewentualnie pompę paliwa jeszcze.
    Komputer musiał coś zapisać, sprawdź czy nie ma w nim coś na mignięcia diody "Check Engine".
    Komputer nie zapisuje zdarzeń takich jak opisałem (mokra cewka), pokaże tylko "12" na błyski bo jest to prawda - silnik sprawny.


    Moderowany przez robokop:

    Ostrzeżenie za wypisywanie bzdur. 3.1.17. Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji.

    0
  • #7 11 Lis 2012 14:00
    Zba1
    Poziom 11  

    To chyba będziesz miał uwaloną sondę lambda, i zalewasz świece. Zakładam że wiesz gdzie się znajduje. Można ją sprawdzić podłączając się do komputera. Jeśli nie masz takiej możliwości to weź miernik cyfrowy, nastaw na zakres pomiaru do 20V DC.

    Odepnij sondę (jeden kabelek), zaciski miernika podłącz między masę (czarny) a wyjście z sondy (czerwony) i na totalnie zimnym silniku odpalasz i sprawdzasz napięcie jakie wytwarza sonda. Powinno być około 1V.
    Pomiaru najlepiej dokonać z rana i dobrze było by, abyś miał kogoś do pomocy kto odpali samochód bo zacisk miernika łączący sondę trzeba nonstop trzymać w ręce.
    Innym efektem uszkodzenia sondy jest szarpanie podczas oszczędnej jazdy a przy bardzo zimnym silniku szarpie nawet na jedynce.

    Jeśli Napięcie na sondzie będzie około 1V i zacznie spadać wraz z nagrzewaniem się silnika (około 10 sekund od odpalenia) to będzie oznaczać że sonda jest ok.

    Wtedy będziesz musiał skoncentrować się na silniku krokowym regulującym mieszankę, zobaczyć czy działa, przeczyścić go, ewentualnie wymienić.

    Nie zaszkodzi zobaczyć pod kopułkę rozdzielacza, jak wygląda palec rozdzielacza i sama kopułka.

    Moderowany przez robokop:

    Ostrzeżenie - wybitne bzdury. 3.1.17. Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji.

    0
  • #8 11 Lis 2012 17:27
    robert koszal
    Poziom 2  

    Witam ponownie. A czy może ma na to jakiś wpływ filter paliwa

    0
  • #9 11 Lis 2012 18:04
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 11 Lis 2012 18:29
    Zba1
    Poziom 11  

    Kolego Motronic.
    Jeśli jest uwalona sonda to bez resetu komputera efekt będzie mizerny nawet po wymianie sondy.

    Kolega robert pisze "Na drugim biegu jak pocisnę to idzie dobrze nie gaśnie"

    Więc gdyby pompa nie dawała odpowiedniego ciśnienia to silnik traciłby moc podczas tego "ciśnięcia".

    Kolego Motronic, wpierw się czyta, a potem udziela odpowiedzi.

    0
  • #11 11 Lis 2012 18:32
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #12 11 Lis 2012 19:00
    Zba1
    Poziom 11  

    Widzę że bardzo interesuje Cię ten reset. Tylko tyle że Twoje rady na nic komuś kto nie ma komputera diagnostycznego oraz nie wie jak sprawdzić "wydatek pompy".
    Do filtra paliwa też powinien mieć kanał, chyba że lubi listopadową glebę.

    Ja zaproponowałem sprawdzenie lambdy a to nic nie kosztuje. Kawałek miernika chyba w domu ma.

    Gdy sonda będzie ok, lecimy z dalszymi radami.

    Pozdrawiam.

    0
  • #13 11 Lis 2012 19:06
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Człowieku daj spokój z sondami, bez sondy też będzie chodził i na pewno nie zgaśnie.
    Widzę lamerstwo na całego - po około 10 postach nie wiadomo czego brakuje - iskry czy paliwa. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być kilkaset.
    Jak lamerować to na całego - ja stawiam na jakiś przekaźnik.

    0
  • #14 11 Lis 2012 19:29
    rafal19880
    Poziom 1  

    Jeśli masz uszkodzenie sondy lambda to sterownik przechodzi w stan awaryjny i dawkuje paliwo nie pod kontem ekologji a pod kontem nieuszkodzenia katalizator i nie zalewanie silnika paliwem ,jesli masz problem z sondą to wtedy check sie zapali ,samochod jeżdzi normalnie i nie gasnie, delikatnie wiecej pali i jest słabszy poniewasz kat wyprzedzenia zaplonu i dawkowanie paliwa jest zmienione . Zczytaj bledy domowa metoda ,bardzo prosta sprawa, w skrzynce bezpieczników masz złoncze diagnostyczne wystarczy kawałkiem drucika zewrzec dwa piny w złaczu , metodą błyskową sterownik przedstawi
    błedy zapisane w pamieci tymczasowej, dokładny opis znajdziesz na forum .

    Dodano po 9 [minuty]:

    Proponuje sprawdzic weżyki podcisnienia , przewód zasilania wtryskiwacza ,obudowe wtryskiwacza czy czasem nie ciagnie lewego powietrza ,oraz posluchzj pompe paliwa czy czasem to nie są jej ostatnie tchnienia , z tego co pamietam to rozpoczecie diagnostyki bylo sygnalizowane kodem 12 , uszkodzenia sondy lambda/ brak napiecia kod 13

    Moderowany przez robokop:

    Następny "fachowiec". Kolega będzie uprzejmy poczytać, co pętla zamknięta i pętla otwarta. Ostrzeżenie za pisownię. 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

    0
  • #15 11 Lis 2012 19:40
    robokop
    Moderator Samochody

    Zba1 napisał:
    Widzę że bardzo interesuje Cię ten reset. Tylko tyle że Twoje rady na nic komuś kto nie ma komputera diagnostycznego oraz nie wie jak sprawdzić "wydatek pompy".
    Do filtra paliwa też powinien mieć kanał, chyba że lubi listopadową glebę.

    Więc nic nie naprawi samodzielnie.
    Jeszcze raz powtarzam, ani sonda, ani "silniczek krokowy regulujący mieszankę", ani "czujnik Halla" nie mają tu wpływu na gaśnięcie silnika. Do czasu ustalenia przez założyciela tematu, czy brakuje iskry, czy paliwa, wątek zamykam.

    0