Witam, jestem nowy na forum i mam następujący problem: Posiadam
Dodge Ram Van 2,5 td vm z 1998 r (to samo co chrysler voyager:-)) i mam problem z wentylatorami tz. nie załączają sie wogóle czyli bardzo łatwo zagotować silnik. Jeżdżę tak już ponad 4 miesiące czyli o wiele za długo. W momencie gdy widziałem że temperatura zbyt wzrasta wyskakiwałem z samochodu i wyciągałem wtyczke z czujnika temperatury który jest w blok silnika. A teraz do rzeczy: mam w samochodzie klimatyzację i dwa wentylatory na chłodnicy, klima od początku nie działała bo brakuje gumowego sprzęgła między klimą a pompą wspomagania, na panelu sterowania w samochodzie świeci się cały czas kontrolka. Do wiatraków idą 4 przewody ale jakiś partyzant obciął dwa i zdublował tak że jak wyciągne wtyczke z czujnika to włączają sie oba wentylatory na raz. Doczytałem sie na forum że jest w samochodzie jakiś sterownik(czujnik) od klimy usytuowany pod lampą lewą lub na podłużnicy lecz w moim przypadku nic takiego nie moge znaleźć. Podobno w modelu z silnikiem 2,5 td zasilanie doprowadzone było za pomocą przekaźników umiejscowionych obok skrzynki z bezpiecznikami w komorze silnika. Są tam 3 takie same przekaźniki i jeden większy. Wszystkie sprawdziłem i cewki sie załączają i są sprawne w 100%. Teraz konkretnie zdefiniuje o co mi chodzi: CZY DZIAŁANIE KLIMY LUB NIE MA WPŁYW NA NORMALNĄ JAZDE I WYCHŁADZANIE SIE SILNIKA?, CO ZAŁĄCZA WENTYLATORY, CZUJNIK NA SILNIKU CZY COŚ INNEGO i za co dokładnie jest odpowiedzialny ten czujnik? ORAZ JEŻELI KTOŚ MIAŁ BY SCHEMAT WENTYLATORÓW ALBO INSTALACJI SAMOCHODU TO BYŁ BYM WDZIĘCZNY.
Dodge Ram Van 2,5 td vm z 1998 r (to samo co chrysler voyager:-)) i mam problem z wentylatorami tz. nie załączają sie wogóle czyli bardzo łatwo zagotować silnik. Jeżdżę tak już ponad 4 miesiące czyli o wiele za długo. W momencie gdy widziałem że temperatura zbyt wzrasta wyskakiwałem z samochodu i wyciągałem wtyczke z czujnika temperatury który jest w blok silnika. A teraz do rzeczy: mam w samochodzie klimatyzację i dwa wentylatory na chłodnicy, klima od początku nie działała bo brakuje gumowego sprzęgła między klimą a pompą wspomagania, na panelu sterowania w samochodzie świeci się cały czas kontrolka. Do wiatraków idą 4 przewody ale jakiś partyzant obciął dwa i zdublował tak że jak wyciągne wtyczke z czujnika to włączają sie oba wentylatory na raz. Doczytałem sie na forum że jest w samochodzie jakiś sterownik(czujnik) od klimy usytuowany pod lampą lewą lub na podłużnicy lecz w moim przypadku nic takiego nie moge znaleźć. Podobno w modelu z silnikiem 2,5 td zasilanie doprowadzone było za pomocą przekaźników umiejscowionych obok skrzynki z bezpiecznikami w komorze silnika. Są tam 3 takie same przekaźniki i jeden większy. Wszystkie sprawdziłem i cewki sie załączają i są sprawne w 100%. Teraz konkretnie zdefiniuje o co mi chodzi: CZY DZIAŁANIE KLIMY LUB NIE MA WPŁYW NA NORMALNĄ JAZDE I WYCHŁADZANIE SIE SILNIKA?, CO ZAŁĄCZA WENTYLATORY, CZUJNIK NA SILNIKU CZY COŚ INNEGO i za co dokładnie jest odpowiedzialny ten czujnik? ORAZ JEŻELI KTOŚ MIAŁ BY SCHEMAT WENTYLATORÓW ALBO INSTALACJI SAMOCHODU TO BYŁ BYM WDZIĘCZNY.