Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

FSO Polonez Caro 1.6GLi - Polonez Caro 1.6 GLi Przepływomierz powietrza

Lizardy 10 Nov 2012 22:41 5652 9
  • #1
    Lizardy
    Level 11  
    Witam.
    Chciałbym sie dowiedzieć czy polonez taki jak w temacie posiada moze przypływomierz powietrza.
    Szukałem odpowiedzi na elektrodzie czy w google i znalazłem jedynie oferty sprzedaży przepływomierzy.
    Sam zauważyłem po odkręceniu obudowy filtra powietrza jakąś kostke do której podłączone są kabelki i nie wiem czy moze być to własnie przepływomierz?
    Znajduje sie ona bezpośrednio przy wlocie powietrza do wstrysku.
    I kolejne pytanie czy może być on uszkodzony i przy tym polonez posiada takie objawy jak szarpanie czy gaśnięcie przy pierwszym odpaleniu (szarpanie występuje tylko w czasie deszczu lub dużej wilgoci powietrza).
    Sprawdzałem już wszystko i kable WN i sonde lambda wymieniłem ponieważ komputer zgłaszał takową usterkę, nowe świece (nie wiem czemu po tygodniu dwie z nich nagle pękły w pół ale teraz założyłem stare i działają ok).
    Dodam że teraz gdy jest dość zimno to polonez zyskał na przyspieszeniu i bardzo rzadko szarpie, jednakże w lato przy deszczu zdarza mu się to bardzo często.
    Nie mam pojęcia co mógłbym zrobić więc pytam o ten przepływomierz aby go sprawdzić i wymienić jeśli to moze być jego wina.
  • #3
    Anonymous
    Level 1  
  • #4
    Jackall
    Level 27  
    Jak przed 97 to Abimex, jak po 97 to Bosch. Ale oba nie miały przepływomierza. Sprawdź, czy nie ma skoków napięcia. Może alternator robi sabotaż. He, he
  • #5
    Lizardy
    Level 11  
    Ok sprawdze ten alternator. Wtrysk jest abimex.
    I pytanie kolejne. Map? Znaczy co?
  • #6
    jacy3
    Level 11  
    Witam - łada 95 układ wtryskowy bosch - wymiana cewki , kabli ws , świec , sondy a w końcu wtrysku , filtra paliwa - ładna pogoda było dobrze - mgła deszcz - szarpał dusił się - problem zniknął po wymianie korka wlewu paliwa - układ odsysania oparów musi być szczelny - samochód chodzi na gazie , odpalany na benzynie , przejście na gaz przy temp. 40 st.C. Od tego czasu minęło kilka lat - problem nie powrócił - wtrysk , cewka i sonda założone z powrotem stare - jest to ten sam układ co w polonezie gli więc może ma te same objawy.

    Dodano po 20 [minuty]:

    MAP - miał na myśli Mapę Wtrysku - program silnika - mapa pracy obliczona na różne warunki - zależnie od podciśnienia w kolektorze ssącym , czujnika położenia przepustnicy , czujnika prędkości pojazdu ( w polonezie jest za licznikiem) i obrotów silnika - oblicza kąt wyprzedzenia zapłonu i czas wtrysku - abimex oferował kiedyś na swojej stronie sprzedaży tester wraz z kablem do kompa i płytą z oprogramowaniem
  • #7
    Lizardy
    Level 11  
    Dzięki wymienie korek. Wygląda już bardzo kiepsko i uszczelki to nie ma wcale juz chyba.
  • #8
    Aleksander_01
    Level 42  
    jacy3 wrote:


    Dodano po 20 [minuty]:

    MAP - miał na myśli Mapę Wtrysku - program silnika - mapa pracy obliczona na różne warunki - zależnie od podciśnienia w kolektorze ssącym , czujnika położenia przepustnicy , czujnika prędkości pojazdu ( w polonezie jest za licznikiem) i obrotów silnika - oblicza kąt wyprzedzenia zapłonu i czas wtrysku - abimex oferował kiedyś na swojej stronie sprzedaży tester wraz z kablem do kompa i płytą z oprogramowaniem


    Ale mnie rozbawiłeś z tą mapą wtrysków, a słyszałeś kiedykolwiek o czymś takim jak MAP sensor, czyli czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym.
  • #9
    Jackall
    Level 27  
    Manifold Absolute Pressure - MAP, a po polskiemu to tak jak Aleksander 01 napisał
  • #10
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Abimex, to świece, przewody i moduł.

    Dodano po 1 [minuty]:

    jacy3 wrote:
    Witam - łada 95 układ wtryskowy bosch - wymiana cewki , kabli ws , świec , sondy a w końcu wtrysku , filtra paliwa - ładna pogoda było dobrze - mgła deszcz - szarpał dusił się - problem zniknął po wymianie korka wlewu paliwa - układ odsysania oparów musi być szczelny - samochód chodzi na gazie , odpalany na benzynie , przejście na gaz przy temp. 40 st.C. Od tego czasu minęło kilka lat - problem nie powrócił - wtrysk , cewka i sonda założone z powrotem stare - jest to ten sam układ co w polonezie gli więc może ma te same objawy.

    Kpisz prawda , autor pisze że ma abimexa a Ty o boschu bajki.

    Dodano po 20 [minuty]:

    MAP - miał na myśli Mapę Wtrysku - program silnika - mapa pracy obliczona na różne warunki - zależnie od podciśnienia w kolektorze ssącym , czujnika położenia przepustnicy , czujnika prędkości pojazdu ( w polonezie jest za licznikiem) i obrotów silnika - oblicza kąt wyprzedzenia zapłonu i czas wtrysku - abimex oferował kiedyś na swojej stronie sprzedaży tester wraz z kablem do kompa i płytą z oprogramowaniem