Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 110KM 1.9TDI - Bardzo dymi

Gww 11 Lis 2012 10:33 8667 12
  • #1 11 Lis 2012 10:33
    Gww
    Poziom 2  

    Witam mam taki problem że bardzo mi kopci samochód na szaro nie znam przyczyny ale jak zobaczyłem to mam brak oleju w silniku na bagnecie nic nie pokazywało samochód teraz stoi, Odpalać odpala za pierwszym razem jak normalnie chodzi troszeczkę dymi ale jeśli dodam gazu to jest cała chmura SZAREGO dymu.
    Jeśli ktoś zna przyczynę lub podejrzewa niech napisze.

    Ps. podejrzewam coś z Turbiną

    0 12
  • Pomocny post
    #2 11 Lis 2012 10:47
    gawlo235
    Poziom 19  

    Raczej turbina do wymiany. Jak chcesz się upewnić trzeba ją "odłączyć". Jest to skomplikowane jak nie czujesz się na siłach to odpuść sobie testy turbo, a napisz jak ta usterka z dymieniem powstała . Nagle, stopniowo narastało dymienie, po jakiejś naprawie?

    0
  • #3 11 Lis 2012 11:56
    Gww
    Poziom 2  

    Właśnie nie -jechałem na trasie stanąłem na światłach a nagle wielka chmura za mną .
    Jak nim gdzieś np.chciał jechać to sie nic nie stanie ?

    0
  • Pomocny post
    #4 11 Lis 2012 12:49
    gawlo235
    Poziom 19  

    Dopóki będzie olej w silniku to nic się nie stanie poza dużym dymieniem co będzie skutkowało widocznym ubytkiem oleju na dłuższą metę .

    0
  • #5 11 Lis 2012 13:14
    Gww
    Poziom 2  

    Aha , i czy będzie lepiej wymienić czy oddać do regeneracji ? i czy w ogóle to będzie to bo dziś wlałem 3 litry oleju i bardzo szybko zeszło a u mnie jest 5W30 castrol

    -1
  • #6 11 Lis 2012 13:56
    gawlo235
    Poziom 19  

    Ciężko powiedzieć dlatego ,że regeneracje różnie wychodzą w zależności od zakładu czasem trafisz dobrze czasem fatalnie. Dobrze zrobiona turbina nie gwiżdże i nie powinna puszczać oleju ani na dolot ani na wydech. U Ciebie musi walić ostro na wydech. Kupić używaną za dobre pieniądze od kogoś pewnego w okolicy może być korzystniejsze niż regeneracja. Trochę totolotek , zależy jak się dogadasz . Tu Ci nie pomogę na odległość.

    1
  • #7 11 Lis 2012 14:19
    Gww
    Poziom 2  

    no zobaczę co się da zrobić do poniedziałku i napisze, spróbuje sam ją wyjąć i zobaczyć jak chodzi silnik

    0
  • #8 15 Gru 2012 22:02
    dumping
    Poziom 9  

    Mam problem z autem -dymi na biało. (Passat B5 1.9 TDI)
    Moje pytanie brzmi co może być przyczyną, że auto dymi? Albo lepiej gdzie szukać przyczyny, czy mogą to być te wtryskiwacze .
    Naprawione: planowanie głowicy, uszczelka pod głowicą, regeneracja turbiny, uszczelniacze, przeczyszczony cały obwód paliwowy, wymiana chłodnicy oleju.
    Poniżej napisałem przebieg problemów z autem.

    Dosłownie opadają mi ręce. Problem pojawił się w czasie gdy w komorze akumulatora znajdowała się woda. W odpowiedzi na tym forum dostałem wiadomość, że ta woda dostała się do silnika poprzez nieszczelne przewody ciśnieniowe. Wówczas w komorze silnika znajdowało się 10 litrów oleju z wodą. W tym czasie auto mi dymiło. Oddałem auto do naprawy i mechanik stwierdził że to płyn chłodzący się dostał się do silnika. Ja nie dolewałem wcześniej nigdy płynu chłodzącego więc jest to nie możliwe. To stwierdził że jak nie ten płyn to mechanik dolał tyle oleju. Ale to też niemożliwe gdyż w bańce zostało mi trochę oleju. A olej wymieniał z 5-6 tys km wcześniej. Później znowu miałem ten sam problem. Napisałem na forum, dostałem odpowiedz o tej komorze i zrobiłem sam. Tzn. ją przeczyściłem, kupiłem olej, filtr i klucz do odkręcania. Wczesniej mechanik stwierdził, ze to uszczelka pod głowicą (planowanie głowicy), turbina a później chłodnica oleju. Turbiny nie dałem naprawić bo za drogo (dobrze zrobiłem gdyż chciał więcej niż w rzeczywistości wynosi koszt regeneracji). Wymienił również uszczelniacze przy wtryskiwaczach. Naprawa ponad miesiąc. Auto nie dymiło.
    Przejezdziłem może 1,5 tys km. I pojawił się kolejny problem komunikat „Stop Oil Press. Stop Motor”.
    Oddałem auto do naprawy. Kolejny inny mechanik wykasował błąd. Auto zaczęło dymić . Turbinę oddał do regeneracji, przeczyścił wszystkie przewody i było ok. Auto nie dymiło.
    Auto odebrałem. Nie dymiło w ogóle. Na drugi dzień znowu problem – ten sam co wcześniej „Stop Oil Press. Stop Motor”. Ten sam mechanik przeczyścił teraz układ paliwowy, ale auto znowu zaczęło dymić. Samochód odpala bez problemu tylko dymi. Teraz przyczyna to wtryskiwacze. Tylko, że on nie jest pewny który gdyż sprawdzenie ich kosztuje. Więc stwierdził, że zamówi jeden wtryskiwacz i będzie sprawdzał po kolei czy wówczas będzie ok. Będzie wiedział czy to wtryskiwacze.
    Stwierdziłem koniec –gdyż dostanę nerwicy. Za dużo czasu i pieniędzy. A jak to nie wtryskiwacze to wtedy co?
    Z góry dziękuje za oka

    1
  • #9 16 Gru 2012 01:25
    andrend
    Poziom 26  

    Kolego zmieniał mechanika bo koszty ciebie przerosną. Tak jak ty próbujesz zrobić po najtańszej linji oporu nie którym odbijało się bardzo długo. Dobra diagnoza to połowa sukcesu.

    1
  • #11 16 Gru 2012 14:19
    dumping
    Poziom 9  

    andrend napisał:
    Kolego zmieniał mechanika bo koszty ciebie przerosną. Tak jak ty próbujesz zrobić po najtańszej linji oporu nie którym odbijało się bardzo długo. Dobra diagnoza to połowa sukcesu.

    jak ja juz nie wiem co robic. 3 mechanikow i nic.
    wkoncu mi wszystko wymienia. a tu nic.
    wczesniej nie patrzalem jak najtaniej, tylko dobrze.
    wzialem samochod do domu, bo mnie koszty przerosna.

    ale kto mi postawi tą diagnoze. ja? myslalem, ze ktos na forum mi moze pomoze

    Dodano po 53 [sekundy]:

    T5 napisał:
    A nie jest tak że zimny dymi bardziej a rozgrzany prawie wcale na wolnych obrotach?


    Sprawdzalem wczoraj, ale nie rozgrzalem go do 90 stopni

    0
  • #13 16 Gru 2012 20:24
    dumping
    Poziom 9  

    T5 napisał:
    dumping napisał:
    Sprawdzalem wczoraj, ale nie rozgrzalem go do 90 stopni
    No i?


    Dalej dymi,

    Dodano po 2 [godziny] 48 [minuty]:

    Rozgrzalkem auto do 90 stopni i dalej auto dymi

    1
  Szukaj w 5mln produktów