Cześć!
Wpadł mi w ręce moduł grzejny stosowany do ogrzewania przedniej szyby (przy włączonym nawiewie) w samochodzie Renault Scenic II, Renault Clio III, Citroen C2.
Moduł jest produkcji Valeo i ma oznaczenie: CTP A86 1000w, 664447A - G.
Napięcie zasilania: 12v, moc maksymalna: 1000W.
Moduł zawiera 5 elementów grzejnych czyli rozumiem, że każdy pobierać może 200W. Do modułu podłącza się wtyczkę z pięcioma pojedynczymi kablami (zapewne poprzez przekaźniki) w różnych konfiguracjach, zależnie od wymaganej aktualnie mocy grzewczej. I tutaj pojawia się pytanie jak poprawnie podłączyć ten moduł do napięcia 12V?
Pomiędzy termoelementami znajdują się metalowe blaszki stanowiące na końcach jednej strony wyprowadzenia modułu.
Dodam, że wyprowadzenia 1 i 5 stykają się z zewnętrznymi blaszkami modułu. Pokusiłem się o podłączenie opmiędzy nimi zasilacza komputerowego AT 200W i element rzeczywiście się grzał. Ale to bylo tylko marne 200W.
Pozdrawiam, Ady
Wpadł mi w ręce moduł grzejny stosowany do ogrzewania przedniej szyby (przy włączonym nawiewie) w samochodzie Renault Scenic II, Renault Clio III, Citroen C2.
Moduł jest produkcji Valeo i ma oznaczenie: CTP A86 1000w, 664447A - G.
Napięcie zasilania: 12v, moc maksymalna: 1000W.

Moduł zawiera 5 elementów grzejnych czyli rozumiem, że każdy pobierać może 200W. Do modułu podłącza się wtyczkę z pięcioma pojedynczymi kablami (zapewne poprzez przekaźniki) w różnych konfiguracjach, zależnie od wymaganej aktualnie mocy grzewczej. I tutaj pojawia się pytanie jak poprawnie podłączyć ten moduł do napięcia 12V?
Pomiędzy termoelementami znajdują się metalowe blaszki stanowiące na końcach jednej strony wyprowadzenia modułu.
Dodam, że wyprowadzenia 1 i 5 stykają się z zewnętrznymi blaszkami modułu. Pokusiłem się o podłączenie opmiędzy nimi zasilacza komputerowego AT 200W i element rzeczywiście się grzał. Ale to bylo tylko marne 200W.
Pozdrawiam, Ady