Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi B4 2.3NG 1992r. - Potrzebny schemat

12 Lis 2012 16:19 3924 14
  • Poziom 11  
    Witam, pilnie potrzebuje schematu elektrycznego silnika audi b4 1992r. 2.3 ng . Nigdzie nie mogę znaleźć pasującego. Chodzi mi o wtryskiwacz rozruchowy. Niby są jakieś schematy ale niestety nie takie do tego akurat silnika .
  • IGE-XAO
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Na 1 pinie wtryskiwacza powinieneś mieć "+" z linii 15 a na 2 sterowanie "-" które wychodzi ze sterownika wtrysku z pinu 16.
  • Poziom 11  
    Kwestia jest taka, że mam 4.62V na plusowym na zapłonie i 3.22V na pracującym silniku. Sterujący na zapłonie 700Ohm do masy i 130Ohm na pracującym. Obydwa przewody idą do sterownika wtrysku. Coś jest nie tak tylko nie wiem co. Schemat pokazuje, że na tej lini "15" o której Ty chyba mówisz jest zasilany również zawór dodatkowego powietrza zawór odparowacza i inne rzeczy, wszystkie mają dobre i takie same napięcia. Wynika z tego, że to nie jest ten schemat. Dziwi mnie to jednak, dlaczego mam te 4.62V . Sam wtryskiwacz działa dobrze na krótko, na pewno jest na 12V . Teraz nie puszcza ani kropelki i nie idzie odpalić .
  • IGE-XAO
  • Moderator Samochody
    To nie jest poprawne napięcie.
    Jak się nie mylę to tam po drodze będzie miał bezpiecznik, taki automat w metalowej obudowie, na nich potrafią się takie spadki robić jak się rdza za to weźmie.
  • Poziom 11  
    Nie ma żadnego bezpiecznika, jest na całą linię

    Dodano po 1 [minuty]:

    Na pewno nie jest poprawne, ale idzie ze sterownika. dzisiaj podmieniałem sterownik i to samo jest. Dlatego chciałem zobaczyć schemat z tego silnika z tego roku
  • Poziom 11  
    No właśnie to nie jest ten schemat. To jest do audi 90 2.3 ng z 1990r. Ale na tej linii z bezpiecznikiem 28 jest wszystko ok napięcie dobre. Obydwa przewody z wtryskiwacza rozruchowego idą do sterownika wtrysku .
  • Poziom 38  
    Jeśli tak twierdzisz do do jakich pinów sterownika idą przewody od wtrysku ?? Bo jak dla mnie tak jak Ci napisałem pin 2 wtrysku będzie poprowadzony do 16 pinu sterownika a pin 1 wtrysku będzie poprowadzony do 14 pinu sterownika wraz z przewodem z linii 15 za bezpiecznikiem który zasila sterownik, zawór regulacji wolnych obrotów, zawór filtra z węglem aktywnym, jak i włącznik biegu jałowego i sondę lambda. Jeśli na reszcie elementów z tego obwodu bezpiecznika masz napięcie akumulatora to jest chyba logiczne ze przewód idący do wtrysku ma gdzieś uszkodzenie i na nim tworzy się spadek napięcia.
  • Poziom 11  
    Jutro dokładnie sprawdzę do jakich pinów idą przewody. Jak podałem 12V na plusowy przewód to wtedy wtrysk leje cały czas...

    Dodano po 6 [minuty]:

    Na moim schemacie pin 15 to ten sterujący masowy a pin 14 to plusowy razem z całą tą linią . Rozumiem, że te wszystkie przewody łączą się na bezpieczniku 28
  • Poziom 11  
    Schemat jest dla auta z 1991r. Jutro zobacze na jakie piny idą przewody z tego wtryskiwacza .
  • Poziom 38  
    Fakt nie zauważyłem tego jeśli faktycznie są to dwa różne sterowniki to bardzo przepraszam za wprowadzenie w błąd.
  • Poziom 11  
    Mój wtryskiwacz jest podłączony tak: Pin 4 masowy, sterujący, pin 5 plusowy

    Dodano po 9 [minuty]:

    Więc chyba jeb.ne się rylem ... Albo wszystkie schematy są nie te, albo ktoś coś kiedyś mocno zamieszał . Nie widać, żadnych ingerencji w okolicach sterownika . Według schematu do KE III JETRONIC powinienem mieć podłączony masowy sterujący do pinu 18, według innego schematu do pinu 15, jakoś ten mi najbardzie odpowiada. Nie chce za bardzo na siłe tego robić, żeby nie uszkodzić sterownika .

    Dodano po 45 [minuty]:

    Zwracam honor koledze spinacz . Sterowanie jest z pinu 16 . Ale kłociłem się, bo ja miałem podłączone pod piny 4 i 5 . Dziękuje bardzo za pomoc. Teraz muszę odszukać ten element opisany solenoid regulujący ciśnienie paliwa gdzie to jest i do czego to jest podłączone i czy wogule. Pozdrawiam .
  • Poziom 38  
    Uściślając bo ja troszkę zgubiłem się w twojej wypowiedzi pod piny 4 i 5 powinieneś mieć podpięty podciśnieniowy zawór regulatora ciśnienia paliwa który powinien być po lewej stronie komory silnika, a pod pin 16 i plusowy przewód linii 15 dysze zimnego rozruchu (wtryskiwacz).
  • Poziom 11  
    Uściślając dzisiaj zrobiłem porządek z tą instalacją . Wszystko było pomieszane. Lutowane w kilku miejscach . Rozruchowy był zamiast nastawnika ciśnienia i na odwrót, masakra jakaś. Myślałem już że ktoś pomylił kostki ale długościowo się nie zgadza . Jest już ok . Dziękuje za pomoc.