Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna II, 1.9 DCI '01 - Nie Odpala Na Zimnym Silniku

Kostanty 13 Nov 2012 11:47 11394 5
  • #1
    Kostanty
    Level 2  
    Witam,
    Proszę wszystkich zainteresowanych o pomoc.
    Renault Laguna II 1.9DCI (88kw) problem jest następujący:
    Samochód nie odpala po nocy. Nie wiem czy to dlatego że jest niska temperatura ale w okresie letnim tak się nie działo. Teraz jak temperatura jest w okolicy od ok 0 stopni do 5 stopni nie można odpalić samochodu.
    Jak to wygląda:
    1. Otwieram auto kartą, wsiadam za kierownice, wkładam kartę i na zegarach zapalają się kontrolki te które powinny się zapalać (od zakupu zawsze się tak samo zapalały). Jak zgasną i zostanie tylko STOP akumulator i poziom oleju naciskam przycisk START i nic się nie dzieje. Proszę nie pisać ze to wina czytnika ponieważ czytnik jest naprawiony posiada 2 blokady i 2 suwaki które naciskają 2 przyciski w czytniku podczas wkładania karty.
    2. Akumulator nowy marki BOSCH S5. Klemy są też nowe.
    3. Wymieniony przycisk Start i Czytnik Kart Pamięci.
    4. Sprawdzone Karty baterie i układy w kartach.
    5. Świece żarowe były wymieniane na nowe ok. 2 miesiące temu.
    6. Wymieniona wtyczka i gniazdo czujnika doładowania powietrza do kolektora.
    7. Przepustnica sprawna i sprawdzona - nie ma zadnych pęknięć i nie wycieka olej przez nią.
    8. Alternator dostaje prawidłowe napięcie i jest sprawny.

    Wszystko sprawdził mi gość prywatnie który jest serwisantem w Renault - niestety tylko mechanika a nie elektronika.

    PO podpięciu do komputera pokazały się:
    Błąd 01314 - oznacza, iż sterownik silnika (czyli w skrócie komputer, czyli ECU) traci napięcie zasilania, a dokładnie oznacza po prostu brak komunikacji ze sterownikiem.

    Ponoć jest to pod kierownica.

    I moje pytanie takie czy to jest własnie to?
  • #2
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    W ciągu dnia to jaK go odpalasz :idea: :?: ,Twój mechanik próbował odpalić na krótko ...rozrusznik kręci :idea: :idea: :idea:
  • #3
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kostanty wrote:
    Czytnik Kart Pamięci.


    No no, ciekawe, w którym miejscu to? I jakie obsługuje? Tylko renault czy inne firmy też?

    Kostanty wrote:
    Wymieniona wtyczka i gniazdo czujnika doładowania powietrza do kolektora.


    Też ciekawe, tylko co to ma do odpalania? Wtyczkę można wymienić, ale szacun dla Ciebie jeśli "gniazdo" tego czujnika wymieniłeś.

    Kostanty wrote:
    Alternator dostaje prawidłowe napięcie i jest sprawny.


    Coraz ciekawiej się robi.....

    Kostanty wrote:
    Ponoć jest to pod kierownica.


    Twoja noga tam jest, to się zgadza.

    Nie odpala - to już wiemy, ale kręci czy nie?

    Kontrolka immo jak się zachowuje?

    Co przychodzi do rozrusznika?
  • #4
    Kostanty
    Level 2  
    Witam ponownie.

    Przepraszam, że tak długo czekaliście na informacje odnośnie mojego problemu.

    1. Sprawa.
    Zrezygnowałem w usług tego mechanika - udałem głupa i koleś zauważył, że może mnie naciągnąć na większe koszty.

    2. Sprawa.
    Odnośnie wymiany czujnika doładowania powietrza do turbiny, wtyki 3-pinowej i gniazda zrobiłem to w następujący sposób:
    - Czujnik kupiłem, oryginał od gościa któremu dosłownie urwał się pasek rozrządu i swoją Renię sprzedał czy nadal sprzedaje (tego już nie wiem) na części za 50zł,
    - Wtyczkę też kupiłem od niego gratis do Czujnika,
    - Gniazdo, gniazda nie wymieniłem chodziło mi o to, że kupiłem na szrocie w niezłym stanie za 45zł cały układ “rurę” która biegnie od przepustnicy w dół.

    3. Sprawa.
    Auto z rana na zimnym nie kręci w ogóle. Można kombinować przytrzymywać kartę, wyciągać ja zamykać auto i tak na okrągło kilkadziesiąt razy - AŻ W KONCU ODPALI.

    4. Sprawa.
    Znalazłem gościa który jest elektromechanikiem tylko i wyłącznie.
    I rezultat jest następujący:
    Poprzedni koleś ściemniał bądź miał bardzo mała wiedzę o samochodach marki Renault.
    Zrobiły się zimne luty na rozruszniku. Prosta sprawa, gość oczyścił zalał nowe ale przez to albo ze starości poszła według niego cewka i między innymi szczotki w rozruszniku. Więc nie chciałem ryzykować i za 300 zł będę miał zregenerowany rozrusznik z 2 letnia gwarancją przez firmę BENDIKS w Rzeszowie i z powrotem zamontowany.

    Tak się zakończył problem z odpalaniem na zimnym. Mam nadzieje.

    Zapomniałem dopisać że dlatego wymieniłem wtykę która idzie do czujnika doładowania powietrza do turbiny ponieważ świeciła mi się od czasu do czasu “ikonka” na liczniku odpowiedzialna za świece żarowe. A że wiadomo że gniazdo ma słabe mocowanie czujnika to wymieniłem wszystko i złapałem czujnik do "rury" opaską.

    Jeżeli coś więcej bedę wiedział to od razu napisze.

    Dziękuję za zainteresowanie.
  • #5
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    W regeneracje rozrusznika to nie wierze już od dawna :D :idea: :D ,zawsze ta sama dolegliwość powraca po pewnym czasie :idea: :idea: :idea: :cry:
  • Helpful post
    #6
    wrMarcin
    Level 11  
    nie koniecznie, jeśli regeneracja jest uczciwie przeprowadzona, to nasz rozrusznik jeszcze nam posłuży, a regeneracja jest alternatywą, żeby zaoszczędzić parę zł, a w tym przypdku to dobre i parę zł, po tylu niepotrzebnych inwestycjach:)