Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sieć telefoniczna z routera Draytek

13 Lis 2012 15:48 2583 18
  • Poziom 9  
    Witam, buduje sieć internetową korzystając z routera Draytek (prawdopodobnie Vigor2850Vn, lub Vigor 2130Vn). Do tego potrzebuję zbudować sieć telefoniczną, jako że nie mam w tym temacie doświadczenia, chciałem się poradzić czego będę potrzebował i z jakiego rozwiązania najlepiej skorzystać. Zakładam, że będę potrzebował centralkę, jeżeli tak to jaką najlepiej, aby obsługiwała 1-2 linie zewnętrzne i około 10 wewnętrznych numerów dla połączeń bezpłatnych. Internet będzie z kablówki zakończony modemem.
  • Poziom 24  
    Nie bardzo widzę powiązanie pomiędzy routerem który stosujesz a siecią telefoniczna. Domyślam się że są to niezależne rozwiązania. Wobec tego na tym forum znajdziesz sporo podobnych postów. Zazwyczaj polecane są Slican,Platan, Panasonic. Czasami ktoś próbuje kogoś na minę podsadzić i oferuje Elektronix.Ogólnie polecam swoim klientom w takiej kolejności w jakiej napisałem. Na minę ich nie wsadzam.
  • Poziom 23  
    W pełni popieram "macmm".
  • Poziom 13  
    Kolego gromthor,
    oba routery są wyposażone w dwuportowe bramki VoIP - zakładam więc, że to one będą źródłem linii miejskich. Jeśli tak jest i jednocześnie potrzebujesz prostego urządzenia to polecam centralę Platan Prima z 2 portami dla linii miejskich i możliwością rozbudowy do 10 linii wewnętrznych. Minusem tej centrali jest niestety konieczność zabawy z okablowaniem - jest ona wyposażona w śrubowe zaciski dla linii, co nie zawsze jest wygodne. Możesz również zrezygnować z bramki VoIP w routerze i skorzystać z centrali z wbudowanym modułem VoIP. W tym przypadku Platan Prima także zapewni tą funkcjonalność.
    Pamiętaj, aby w drugim przypadku zadbać o właściwe zarządzanie pasmem i priorytet dla ruchu generowanego przez centralkę.
    __________________________________
    Piotr Wyrzykowski
    Stemlogic
    Blog: Telekomunikacja w firmie
  • Poziom 9  
    Dzięki za odpowiedzi, ta centralka Platan Prima byłaby w sam raz rozbudowana do 10 użytkowników, bo zdaje się że Slican nie ma nic podobnego na tylu użytkowników. W kwestii ceny też chyba nic tańszego nie znajdę.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Zostałem trochę ograniczony finansowo i szukam jak najtańszej opcji. Czy mógłbym wykorzystać VOIP routera i do niego podłączyć centralkę, np :1. Slican CMT 8/64 (używka), lub 2. Prima Mini 2x10 Platan (nowa) lub 3. KX-TDA100 Panasonic'a (uzywka), lub ewentualnie inne propozycje. Z góry dzięki za podpowiedzi.
  • Poziom 9  
    R-MIK napisał:
    wyrzu napisał:
    (...)Możesz również zrezygnować z bramki VoIP w routerze i skorzystać z centrali z wbudowanym modułem VoIP. W tym przypadku Platan Prima także zapewni tą funkcjonalność.

    Jeśli korzysta z modemu kablówki, to nie może zrezygnować w wyjść telefonów analogowych w tych modemach, bo (przynajmniej u mnie) to nie VoIP jak np w Livebox.


    Czyli jeżeli dobrze rozumiem, nie będzie w tym przypadku udziału VOIP, tylko centralkę podłączam do modemu i to wszystko? Wiem, że to dla was prostackie pytania, ale nie miałem do czynienia z tematem, pomóżcie i się odczepię :) pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Kolego, do bramki VoIP w DrayTeku możesz podłączyć dwa telefony lub porty z centralki. Podłączasz CO1 i CO2 w Platan Prima Mini do Line1 i Line2 w DrayTeku i masz już "VoIP" w centralce.
    __________________________________
    Piotr Wyrzykowski
    Stemlogic
    Blog: Telekomunikacja w firmie
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    R-MIK napisał:
    wyrzu napisał:
    Kolego, do bramki VoIP w DrayTeku możesz podłączyć dwa telefony lub porty z centralki. Podłączasz CO1 i CO2 w Platan Prima Mini do Line1 i Line2 w DrayTeku i masz już "VoIP" w centralce.

    Masz "VoIP" ze wszystkimi ułomnościami ASS, czy praktycznie brakiem sygnalizacji.


    Nie bardzo rozumiem R-MIK, czy w wypowiedzi wyrza jest coś nie tak? Jeżeli tak, to jak powinno wyglądać połączenie miedzy tymi urządzeniami i ich komunikacja?
  • Poziom 13  
    Kolego R-MIK, kolega gromthor zwrócił się do nas o pomoc podając konkretne rozwiązanie z jakim ma do czynienia. Oczywiście, zawsze możemy powiedzieć, że wszystko jest do d!@# i niech sobie kupi najdroższą i największą centralę, jaka jest dostępna na rynku i nie będzie miał problemów. Mimo wszystko nie uważam aby podłączenie bramki VoIP z routera do centralki obsługującej ASS było czymś niestosownym, szczególnie jeśli ma się ograniczony budżet. CLIP będzie przechodził, można także wymusić podawanie sygnałów zgłoszenia i zajętości, które rozpoznaje centralka. Czy można prosić o jakieś konkrety w dotyczące problemów w sygnalizacji? Przykro mi to mówić, ale odnoszę wrażenie, że kolega R-MIK szuka dziury w całym...
    __________________________________
    Piotr Wyrzykowski
    Stemlogic
    Blog: Telekomunikacja w firmie
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Kolego R-MIK, od początku jest mowa o dwóch modelach routera DrayTek z wbudowaną bramką VoIP - o modemach kablowych chyba kolega gromthor nie wspominał. Co do taryfikacji: Prima mini nie posiada taryfikacji, a jedynie prosty rejestr połączeń, więc problem odpada.
    __________________________________
    Piotr Wyrzykowski
    Stemlogic
    Blog: Telekomunikacja w firmie
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Dzięki za ruszenie i rozjaśnienie tematu, @R-MIK - jednak Prima mini nie ma VOIP'a, wiec chyba się nie obejdzie bez puszczenia przez router (już zakupiony Vigor2830VN). Zastanawiałem się jeszcze nad czymś takim, ZABRONONY LINK zamiast Primy, co wy na to? Czy jednak nie da się obejść bez nowej porządnej Centralki? Muszę mieć argument, żeby przekonać przełożonego, wszystko musi działać bez problemowo, jak mają być jakieś echa czy inne zakłócenia to bez gadania zamówię nową.
    Moderowany przez Tracer2:

    Linki do sklepów są zakazane.

  • Poziom 9  
    czymś takim miałem na myśli

    Slican CMT 8/64

    Ważniejsze funkcje-opcje:
    Obsługuje do 2 linii zewnętrznych i 10 numerów wewnętrznych
    Przekazywanie połączeń z możliwością oferowania rozmowy
    Kierowanie wywołań z zewnątrz do dowolnego abonenta wewnętrznego
    Praca centrali w trybie dziennym i nocnym
    Rozliczenie i rejestacja abonentów z przeliczeniem kosztów każdej rozmowy
    Możliwość wydruku kosztów natychmiast po rozmowie
    Współpraca z bramofonem i otwieranie elektrozamka
    Wydruk Bilingu (poprzez złącze CENTRONICS LPT) połączeń wychodzących, wybieranych numerów, czasu rozmowy
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Ok, zamówiłem trochę używaną Platan Primę, spróbuje uruchomić poprzez VOIP centralki, na razie czekam aż przyjdzie, dzięki za podpowiedzi