Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ogrzewanie postojowe - Róznice w urzadzeniach Webasto i Eberspacher

Silver_leon 14 Nov 2012 14:34 21696 20
  • #1
    Silver_leon
    Level 9  
    Witam serdecznie wszystkich elektrodo-zakręconych.


    Nosze sie z zamiarem zakupu ogrzewania postojowego. Z racji tego że musze zmienic auto chciałbym aby było to urzadzenie na tyle uniwersalne abym mógł je przełożyc do kolejengo samochodu ( diesel ) .
    Rozglądam się za urzadzeniem firmy Webasto , ale jest ich sporo i przeraża mnie wizja zakupu urzadzenia sterowanego tylko po K-line które nie będzie chciało wspołpracowac z kolejnym autem które chce kupic.
    W związku z tym mam pytanie do znawców tematu - czy urzadzenia Eberspacher hydronic też maja takie niespodzianki jak sterowniki sterowane cyfrowo ( po K-line) i jesli tak to jak ich rozpoznac ?
    Po czym bez ingerencji w sterownik ( jak w Webasto) rozpoznac czy jest to urzadzenie sterowane cyfrowo czy analogowo ?



    Jesli chodzi o temat Webasto to troche go juz rozkminiłem ( dzięki info na forum) i wiem na co zwócic uwage przy zakupie ale w Eberspacher totalnie nie .

    Prosze o wszelkie opinie.

    Pozdrawiam - nowicjusz Jacek/Silver.


    P.S. Do admina - sorki jesli cos nei tak z postem/działem itp.
  • #3
    Silver_leon
    Level 9  
    Dlatego ,że masz do sprzedania takie mam go kupić czy są jakieś inne argumenty przemawiające na korzyść tego modelu eber-a ?
    Napisz o nim cos wiecej - tak jak dla laika.

    Gdzieś czytałem ,że zdarzają się awarie płyt sterowników eber-a - czy to prawda ?
    Dlaczego sprzedajesz swoje ? jest ono kompletne i nie muszę miec do neigo nimi-zegara czy innego sterownika? moge go wysterowac np: uniwersalnym sterownikiem radiowym podajac np: (+) na jakis pin uruchomie go a zabierając zasilanie wyłączę ?



    Silver.
  • #4
    T5
    Admin of Cars group
    Nie nie dlatego że sprzedaję swoje.Jest sezon a troszkę tym handluję.I z doświadczenia Ci powiem że ten model jest mały,wydajny i mało awaryjny. Webasto miałem w poprzednim samochodzie i jakoś to chodziło ale są to awaryjne urządzenia(padają płytki)
    Silver_leon wrote:
    Dlaczego sprzedajesz swoje ? jest ono kompletne i nie muszę miec do neigo nimi-zegara czy innego sterownika?
    Takie pytania proszę na pw lub telefonicznie.Tu jest forum techniczne , sprawy prywatne pw.
    Silver_leon wrote:
    moge go wysterowac np: uniwersalnym sterownikiem radiowym podajac np: (+) na jakis pin uruchomie go a zabierając zasilanie wyłączę ?
    Tak.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Silver_leon wrote:
    Dlatego ,że masz do sprzedania takie mam go kupić
    Aukcja jest od 16.Moja odpowiedż z 14.
  • #6
    Silver_leon
    Level 9  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Kol Silver ty chcesz podpiąć w obieg wodny czy ogrzewac kabine ciepłym powietrzem ?


    W obieg wody ( płynu chłodzącego).
  • #7
    SP7SEC
    Level 28  
    podaj meila to ci wyśle wykaz urządzeń sterowanych cyfrowo firmy eberspacher ,bo coś nie moge wstawić ,
    a jest tylko 64 modele
  • Helpful post
    #8
    kkknc
    Level 43  
    Dziś nie ma to większego znaczenia czy sterowanie analogowe czy W-Bus bo zegary sterujące są w podobnych cenach. Unikaj tylko tych z CAN. Zaletą Webasta jest możliwość zbudowana sobie prostego interfejsu diagnostycznego z dosłownie paru elementów, z których najdroższy to wtyczka do laptopa. Dodatkowo można sobie ściągnąć ze strony producenta za darmo program do diagnozy ogrzewania. W przypadku Ebera interfejs troskę bardziej skomplikowany i droższy dodatkowo program do jego obsługi jest płatny.
    Co do niezawodności to stare urządzenia miały podobną trwałość z przewaga na Ebera z nowszymi przewaga Ebera rośnie. A pomysł Webasto na cięcie kosztów i zastąpienie czujnika płomienia pomiarem oporności świecy żarowej jest po prostu chory i sprawia same problemy. Miałem parę razy styczność z tymi ogrzewaniami i zdarzało się miały problemy z praca mimo tego, że przepracowały zaledwie 80-150h. Sam mam Ebera, którego przekładam z auta do auta. Moje ogrzewanie wyprodukowano w 2006 dla Mercedesa a ja odkupiłem je na wiosnę, 2007 r więc mogę powiedzieć, że kupiłem prawie nówkę. Działa bez zarzutu do dnia dzisiejszego. Do tego dołożyłem Telstart i zegar od Webasto, bo były tańsze i łatwiej dostępne. A moc 5KW w samochodzie segmętu B daje szybkie nagrzewanie.
  • #9
    Silver_leon
    Level 9  
    SP7SEC wrote:
    podaj meila to ci wyśle wykaz urządzeń sterowanych cyfrowo firmy eberspacher ,bo coś nie moge wstawić ,
    a jest tylko 64 modele


    OK- Dodaj jakis kontakt do siebie przy okazji :

    jb_auto(malpa)poczta.onet.pl
  • #10
    Silver_leon
    Level 9  
    kkknc wrote:
    Dziś nie ma to większego znaczenia czy sterowanie analogowe czy W-Bus bo zegary sterujące są w podobnych cenach. Unikaj tylko tych z CAN


    tylko powiedz jak ich rozpoznac ? Tylko po numerach na sterowniku ? czy rok produkcji ma tu znaczenie ?

    Co powiecie o takich wynalazkach :
    http://allegro.pl/webasto-i2788540874.html
    http://allegro.pl/mazda6-mazda-6-2-0-citd-121km-webasto-europa-i2800966464.html
    http://allegro.pl/vw-t5-2-5-130km-multivan-webasto-i2793944811.html
    http://allegro.pl/range-rover-l-322-3-0-d-vogue-ogrzewanie-webasto-i2801868875.html

    3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym).
    3.1.10. Zabronione jest rozpowszechnianie, bez zgody Usługodawcy, reklamy w każdej postaci, w tym kryptoreklamy. S.
  • #11
    kkknc
    Level 43  
    Pierwszy link to dogrzewacz drugi od Mazdy też.
    Mazda miała dogrzewacz z możliwością rozbudowy do pełnego ogrzewania. Więc jest szansa na przerobiene. Sterowanie W-Bus. Instrukcja montażu i przeróbki na forum. Ten od T5 to pełne ogrzewanie i podejrzewam, że sterowanie CAN. Ten od RANGE ROVER To stare pełne ogrzewanie ( patrz data produkcji), więc podejrzewam, że sterowanie raczej analogowe chociaż może być W-Bus. Myślę, że bardziej doświadczeni koledzy to potwierdzą.
  • #12
    julka13
    Level 10  
    odkopie temat wszyscy ładnie opisujecie webast, ebera a mnie ciekawi ogrzewanie postojowe ale elektryczne. W Skandynawi jest to bardzo modne ale oni maja prawie wszędzie gniazdka z prądem. poruszam ten temat bo mam dostęp do prądu rozważam firmy DEFA, CALIX ale koszt takiego systemy do żony asterixa to wydatek 600zł i tutaj zaciekawił mnie taki wynalazek naszych inżynierów www.podgrzewaczesilnika.pl/oferta/2/ Co o tym myślicie, koszty mniejsze, montaż w domu przy piwku, jak sie nie spodoba albo zmiana furki demontaż 20 minut. Ale do celu, to grzeje krótki system chłodzenia silnika z nagrzewnicą w środku auta, a DEFA, CALIX grzeją blok silnika i tu rozterka co lepsze dla biednego klekota przy odpalaniu na zimnie.
  • #13
    Silver_leon
    Level 9  
    Czy ktoś ze znawców tematu jest w stanie rozszyfrować czy to analog czy nie ?

    http://moto.allegro.pl/webasto-d5wz-eberspacher-mercedes-sharan-i2852917281.html

    julka13 - sam się nad tym zaczynam częściej zastanawiać bo finanse stają się co raz bardziej okrojone ale jak popatrzyłem na filmik instruktażowy i po prawie 3 minutach pracy ledwo drgnęła wskazówka termometru to zastanawiam się ile to będzie ogrzewało silnik i nagrzewnicę jeżeli temperatura płynu chłodzącego będzie dość niska .... trochę mnie to zmartwiło , sadziłem że zadziała to znacznie szybciej

    julka13 wrote:
    grzeje krótki system chłodzenia silnika z nagrzewnicą w środku
    - czyli głowicę i nagrzewnicę .... wolałbym silnik bez nagrzewnicy ale chcieć to sobie można

    julka13 wrote:
    DEFA, CALIX grzeją blok silnika
    - to jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem bo jak już klekot zapali to za chwile i w środku będziesz miał ciepło

    Dylemat jest duży ale niestety wszystko rozbija się o kasę ..... sam nie wiem co zrobić.

    W domu z prądem nie będzie problemu( tylko płacić za niego pozostaje ) , w pracy .... jak bym się uparł też bym dał rade wykombinować jakieś podłączenie i tu już za darmo ....


    Może ktoś ma takie rozwiązanie u siebie ? proszę o wszelkie uwagi , opinie i spostrzeżenia.
  • #14
    kkknc
    Level 43  
    Poczytajcie tu.
    www.elektroda.pl/rtvforum/topic2385011.html
    www.elektroda.pl/rtvforum/topic2351595.html
    www.www.elektroda.pl/rtvforum/topic877522.html
  • #15
    julka13
    Level 10  
    no własnie ile głów tyle pomysłów wiem webasto eber to wypas ale koszty zakupu montażu i serwisu / makabra / za wysokie do klekota wartego 10 tysi. a prąd mam pod nosem. ale tu następny dylemat grzać mały układ chłodzenia czy tylko blok silnika. Ale sadze ze jeśli w Skandynawii grzeją tylko blok to jest Ok, a w środku zagrzeje sie w trasie. Szukam jakiegoś rozwiązania niewielkim kosztem z uwagi na niski koszt klekota. W tamtym roku jak były mrozy po -30 odmówił posłuszeństwa do tego stopnia ze zona zajechała pompę wtryskowa. Nic szukam elektrycznego i będę kompinował.
  • #16
    kkknc
    Level 43  
    Piec możesz sobie sciągnąć do sprzedaży. Kolega do cieniasa którego kupił za 1200zł zamontował ebera za 1600zł i nie narzekał. Latem go sprzedał i urządzenie zdemontował. Teraz ma Astrę i cieszy się z ciepła w środku. Ogrzewanie postojowe można założyć za 200-300zł do prawie każdego auta. A grzałkę do bloku w zależności od dostępu 300-1000zł. Do tego koszt nagrzewnic do środka i sterownik. Elektrycznych używek nie trafisz wszystko musi być nowe. Dodaj do tego uzależnienie od gniazdka i robi się problem. Dom, praca gniazdko załatwisz. Ale jedż na zakupy, kina, basen, w odwiedziny do znajomych w bloku i problem.
  • #17
    julka13
    Level 10  
    kkknc wlasnie mam asterke G jaka ma ten twój koleś jaki piec wsadził własnie pogadał bym z kimś kto to robił w astrze G, interesuje mnie jego zdanie, problemy z montażem itp, itd
  • #19
    JADANSLI
    Level 10  
    Witam mam pytanie. Czy to ogrzewanie jest analogowe?? czy po zakupie tego pieca będę mógł bez problemu wsadzić go do samochodu?? co jeszcze bym potrzebował?? pompke wody? jakiś sterownik??wystarczy mi na razie tylko to ze po przyjściu do samochodu naciskam przycisk(podaje zasilanie) i piec działa. Prosze o poradę bo niestety po wyglądzie nie jestem w stanie ocenić.. Link Link