Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

eberspacher ardic 912d 952 dw - uruchomienie bez CAN na stole

lortprodisz 14 Nov 2012 21:34 10794 12
  • #1
    lortprodisz
    Level 10  
    Witam kolegów ,

    Posiadam dogrzewacz silnika eberspacher ardic 912d 952dw montowany fabrycznie w audi A4 rocznik 2006. Sterownik pieca sterowany był w orginale szyna CAN - obudowa z 2 wtykami brąz i czerń po 12 pinów Z dokumentacji serwisowej którą udało mi się pozyskać wynika ze pin 12 odpowiada za sterowanie zegarem zewnętrznym - we wtyku instalacji samochodu otwór tego pinu był zaślepiony gumowym korkiem. Po podłączeniu zasilania piny 9 i 5 jako +12v i 4 i 10 jako gnd
    była martwa cisza wiec podałem +12v na nieobsadzony w instalacji pin 12 po czym urządzenie zaczęło prace - przedmuch , pompka obiegowa ,stop , przedmuch świeca żarowa sterowana pwm , pompka obiegowa i po chwili sterowanie pompki paliwa . niestety ale paliwa nie było w układzie -piec nie odpalił co spowodowało ze po kilkudziesięciu sekundach wyłączył się . podejrzewam ze przeszedł w tryb błędu .
    Od tego momentu każde ponowne podanie zasilania na wspomniany pin 12 powoduje ze na ułamek sekundy są włączane przedmuch , świeca oraz pompka obiegu cieczy . Próbowałem połączyć się ze sterownikiem za pomocą VAGa - bezskutecznie - pin 2 sterownika połączyłem do lini K . Po nieudolnych próbach wpadłem na stary pomysł z patentem polegającym na chwilowe zwarcie rezystorem do masy jednego z pinów rezonatora kwarcowego taktującego procesor sterujący - no i się udało - po podaniu sterowania na 12 pin pierwszy zostaje uruchomiony przedmuch i w tym momencie rezystorem 10kom do masy i zaczyna się tryb rozruchu do odpalenia :D . Niestety ale po wyłączeniu zasilania i ponownej próbie startu jest znowu na ułamek sekundy przedmuch , pompka obiegu i świeca ........
    Podobno można wykonać diagnozę ze skasowaniem błędów za pomocą zewnętrznego zegara , czy sterownik mimo ze był sterowany CANem ma opcje sterowania analogowego ???
    na temat ARDICa w necie nic sensownego nie znalazłem .
    W jaki sposób można to ewentualnie doprowadzić do użytku jako ogrzewanie postojowe bez sterowania CAN ???

    Prosze o pomoc.
  • #2
    CzarekJ
    Level 12  
    Witam kolegę. Zmagam się z tym samym problemem. Posiadam ogrzewacz jak w tytule i chcę go uruchomić w trybie analogowym. Czy koledze się udało? Można prosić o rozpiskę wyprowadzeń sterownika?

    Rozmontowałem oryginalny sterownik o numerze 8E0256105K.
    PIN nr 11 - to wyjście z drivera BTS721L1 - prawdopodobnie na tym pinie pojawi się napięcie świadczące o włączeniu piecyka.
    PIN nr 12 - tu należy podać sygnał sterujący, który prawdopodobnie spowoduje włączenie pieca.

    Według mnie jest szansa by odpalic ten piecyk ze sterowaniem analogowym, ale to jeszcze nie potwierdzone.
  • #3
    Ogur85
    Level 2  
    Podłącze sie bo rownież staram sie odpalić to na stole.
    W które piny kolega wpial pompkę paliwa ?
  • #4
    CzarekJ
    Level 12  
    Pompka jest dołączona do PIN nr 3 oraz GND.
  • #5
    Ogur85
    Level 2  
    Nie mam kostki w tej chwili przed sobą, Ale dziękuję za zainteresowanie :) poza tym z racji, że minęło trochę czasu pozwole sobie zapytać się czy udało Ci sie odpalić to ustrojstwo?
    Pytam, bo nie wiem czy jest sens z tym walczyć, czy Lepiej to sprzedać póki nic nie popsulem: )
  • #6
    CzarekJ
    Level 12  
    Zamontowałem piecyk w swoim aucie zgodnie ze schematem oryginalnej instalacji, w konfiguracji w jakiej wychodził z fabryki. Świecę, silniczek i pompki sprawdziłem oddzielnie podłączając do 12V.
  • #7
    marcinadamczewski
    Level 15  
    CzarekJ wrote:
    Zamontowałem piecyk w swoim aucie zgodnie ze schematem oryginalnej instalacji, w konfiguracji w jakiej wychodził z fabryki. Świecę, silniczek i pompki sprawdziłem oddzielnie podłączając do 12V.


    Z jakim efektem? Skąd Kolega zaczerpną schemat? Ja jestem posiadaczem V70 i piecyka Ardic. W rzeczywiście w internecie nie za wiele na ten temat jest, ale na stronach fińskich można kilka tematów przeczytać o w.w. ogrzewaniu.
    Strona: http://www.vrcf.fi/. Z tym że administrator nie bardzo lubi gościć u siebie Polaków Litwinów i Rosjan.
  • #8
    CzarekJ
    Level 12  
    Ja miałem prościej bo dostęp do schematów instalacji elektrycznych dla aut marki VW/Audi jest bardzo łatwy.
    Korzystałem także z informacji zawartych na klubowej stronie -
    http://a4-klub.pl/index.php?/topic/106226-mon...-dzialanie-webasto-diesel-19-20-tdi-all-b6b7/
    Dorobiłem nowe wiązki zgodnie z tym co nakazywał schemat oraz zamontowałem wszystkie mechaniczne elementy: pompki, odbiornik radiowy, przewody paliwowe i wodne.
    Wtyczki dokupiłem w serwisie tak by instalacja ogrzewacza pasowała PnP do oryginalnej instalacji w aucie. Największym problemem było ułożenie instalacji elektrycznej bo trzeba było trochę auto rozgrzebać.
    Ogrzewanie pracuje już drugi sezon bez najmniejszych problemów. Następne auto jakie kiedyś zakupie obowiązkowo będzie musiało mieć ogrzewanie postojowe z opcją włączania pilotem :).
    W przypadku Volvo piecyk mechanicznie jest na 99% ten sam, ale z tego co się orientowałem sterownik wygląda inaczej i prawdopodobnie jest w nim opcja włączania "analogowo", ale niestety z tego nie miałem możliwości sprawdzić.
    W moim przypadku odpuściłem sobie odpalanie piecyka "na krótko", bo szkoda było mi ewentualnie zepsuć nowy sprzęt.
    Jakby kolega potrzebował to służę pomocą przy uruchomieniu.
  • #9
    dareg65
    Level 9  
    witam wszystkich-pytanie do kolegi CzarekJ
    Z informacji wyczytanych w internecie oraz z sugestii kolegi wynika że piec 912D itd był używany także przez volvo, czy masz wiedzę jakim numerem części posługuje się volvo w przypadku pieca 912D? (u mnie w audi nr vag 8E0 265 081L).
    Pytam bo jeżeli to ten sam piec to mając nr volvo można zakupić części nieco taniej niż w salonie audi a być może także asortyment tych części jest większy (inna konfiguracja/zestaw części w ofercie volvo może inna)




    CzarekJ wrote:
    Ja miałem prościej bo dostęp do schematów instalacji elektrycznych dla aut marki VW/Audi jest bardzo łatwy.
    Korzystałem także z informacji zawartych na klubowej stronie -
    http://a4-klub.pl/index.php?/topic/106226-mon...-dzialanie-webasto-diesel-19-20-tdi-all-b6b7/
    Dorobiłem nowe wiązki zgodnie z tym co nakazywał schemat oraz zamontowałem wszystkie mechaniczne elementy: pompki, odbiornik radiowy, przewody paliwowe i wodne.
    Wtyczki dokupiłem w serwisie tak by instalacja ogrzewacza pasowała PnP do oryginalnej instalacji w aucie. Największym problemem było ułożenie instalacji elektrycznej bo trzeba było trochę auto rozgrzebać.
    Ogrzewanie pracuje już drugi sezon bez najmniejszych problemów. Następne auto jakie kiedyś zakupie obowiązkowo będzie musiało mieć ogrzewanie postojowe z opcją włączania pilotem :).
    W przypadku Volvo piecyk mechanicznie jest na 99% ten sam, ale z tego co się orientowałem sterownik wygląda inaczej i prawdopodobnie jest w nim opcja włączania "analogowo", ale niestety z tego nie miałem możliwości sprawdzić.
    W moim przypadku odpuściłem sobie odpalanie piecyka "na krótko", bo szkoda było mi ewentualnie zepsuć nowy sprzęt.
    Jakby kolega potrzebował to służę pomocą przy uruchomieniu.
  • #10
    CzarekJ
    Level 12  
    Na zdjęcia piecyka z opisem instalacji w Volvo natknąłem się w necie szukając danych dot. montażu w Audi. Z tego co zauważyłem sterownik piecyka jest inny.
    Niestety nie "zachomikowałem" żadnych dodatkowych informacji o innej konfiguracji sprzętowej. W przypadku montażu w Audi udzielę pomocy w całym zakresie podłączenia i elektryki. W kwestie techniczne - budowy piecyka się nie zagłębiałem bo zamontowałem nowy piecyk z zaledwie 0,5h "przebiegu". Sądzę jednak, że elementy najbardziej zużywające się tj. dmuchawa i wtryskiwacz powinny być zamienne pomiędzy markami. Gdzie taniej można je nabyć, tego niestety nie sprawdzałem.
  • #11
    wylye
    Level 11  
    Witam
    Znalazłem schemat ARDIC 952 Próbowałem pociągnąć linię diagnostyczną do pinu 7 OBD (linia K) próbowałem też podać ją do pinu 15stego (linia L) wykorzystując soft EDITh. Niestety - nic z tego.
    Przed podaniem linii diagnostycznej miałem komunikat "brak sterownika" po podaniu linii D - w EDITh pojawił się komunikat - "niezrozumiała odpowiedź sterownika" Czyli - KICHA ;)

    Znalazłem też schemat podłączenia zegara EBERSPACHER - tzw zegar modułowy. Kupiłem taki zegar i podłączyłem do instalacji. Wykonałem procedurę odblokowania (kilkakrotnie) Nic z tego. Choć kolejne okna się pojawiają w czasie procedury, to w pozycji "kod błędu" pozostają tylko kreski. I to również nie zadziałało.

    Czy ktoś wie jakim softem - gdzie i kto może odblokować ten kretyński piec :)
    Przypominam - ARDIC 952 zamontowany jako "dokładka" do A4B6 w Niemczech. VCDS absolutnie "nie widzi" auxiliary heater, Mam kostkę 6 pinową (zobacz foto) przy bezpiecznikach z trzema przewodami + _ oraz z linią diagnostyczną
    Jeżeli ktoś potrafi to zrobić jakimś niezależnym interfejsem - skorzystam (również odpłatnie)

    Ponieważ, w celu odblokowania tej grzałki spędziłem w sieci łącznie ponad 10 godzin, czytając fora anglo, rosyjsko i polskojęczyne w sumie nie znalazłem niczego jak "to - to" odblokować.

    Dlatego, by zaoszczędzić innym "błogosławieństwa" cudu od Volvo - ARDIC - chcę by w sieci pojawił się komunikat "as follow" w tych trzech językach - ku przestrodze :)

    PL
    Nigdy nie kupujcie bubla pt ARDIC - jako ogrzewanie postojowe. Skandynawowie spowodowali iż piec ten jest objęty anatemą :) i odblokowanie tego - zamiast zwyczajnie wyjęcia i włożenia bezpiecznika wymagać będzie.... wyjazdu do Sztokholmu lub do.... ośrodka badań kosmicznych NASA. To jakiś obłęd.
    ENG___________________________________________________________
    Never buy an auxiliary heaters entitled ARDIC . Scandinavians caused that this devices are covered with an anathema :) unlocking it (instead just removing and then put back the fuse) will require go to... Stockholm, or to NASA.... This is pure madness.
    RUS_________________________________________
    Никогда не покупать, отопление под названием ARDIC. Скандинавы сделали проклятие:) и разблокировать его (вместо удаления и вставки предохранителя) потребует от вас ехать в Стокгольм или в центр... космических исследований НАСА. Это чистое безумие.

    THNX
  • #12
    janeksiry
    Level 11  
    Demontowałem to ustrojstwo z rozbitka i też chciałem sprawdzić działanie przed zamontowaniem u siebie. Jednak przy próbach uruchomienia nic się nie dzieje.
    Po otwarciu obudowy okazało się, że przewody od termostatu zabezpieczającego przed przegrzaniem są zgnite i przerwane. Kupiłem nowy termostat, ale dalej cisza.
    Urządzenie to po paru nieudanych próbach przestaje się włączać, więc szukam opcji jak odczytać i skasować błędy.
    W Volvo kabel diagnostyczny podłączony jest do pinu 9 złącza OBD (brązowy przewód)
    eberspacher ardic 912d 952 dw - uruchomienie bez CAN na stole
  • #13
    wylye
    Level 11  
    To życzę powodzenia (z serca) po perypetiach opisanych wyżej - wyjąłem ten piec z auta i rzuciłem pod ścianą w garażu. Jest taki ładny niklowany... Aż żal wrzucić go tam gdzie powinna się znaleźć cała skandynawska technologia. Jak znajdziesz sposób na odblokowanie - napisz.