Witam kolegów ,
Posiadam dogrzewacz silnika eberspacher ardic 912d 952dw montowany fabrycznie w audi A4 rocznik 2006. Sterownik pieca sterowany był w orginale szyna CAN - obudowa z 2 wtykami brąz i czerń po 12 pinów Z dokumentacji serwisowej którą udało mi się pozyskać wynika ze pin 12 odpowiada za sterowanie zegarem zewnętrznym - we wtyku instalacji samochodu otwór tego pinu był zaślepiony gumowym korkiem. Po podłączeniu zasilania piny 9 i 5 jako +12v i 4 i 10 jako gnd
była martwa cisza wiec podałem +12v na nieobsadzony w instalacji pin 12 po czym urządzenie zaczęło prace - przedmuch , pompka obiegowa ,stop , przedmuch świeca żarowa sterowana pwm , pompka obiegowa i po chwili sterowanie pompki paliwa . niestety ale paliwa nie było w układzie -piec nie odpalił co spowodowało ze po kilkudziesięciu sekundach wyłączył się . podejrzewam ze przeszedł w tryb błędu .
Od tego momentu każde ponowne podanie zasilania na wspomniany pin 12 powoduje ze na ułamek sekundy są włączane przedmuch , świeca oraz pompka obiegu cieczy . Próbowałem połączyć się ze sterownikiem za pomocą VAGa - bezskutecznie - pin 2 sterownika połączyłem do lini K . Po nieudolnych próbach wpadłem na stary pomysł z patentem polegającym na chwilowe zwarcie rezystorem do masy jednego z pinów rezonatora kwarcowego taktującego procesor sterujący - no i się udało - po podaniu sterowania na 12 pin pierwszy zostaje uruchomiony przedmuch i w tym momencie rezystorem 10kom do masy i zaczyna się tryb rozruchu do odpalenia
. Niestety ale po wyłączeniu zasilania i ponownej próbie startu jest znowu na ułamek sekundy przedmuch , pompka obiegu i świeca ........
Podobno można wykonać diagnozę ze skasowaniem błędów za pomocą zewnętrznego zegara , czy sterownik mimo ze był sterowany CANem ma opcje sterowania analogowego ???
na temat ARDICa w necie nic sensownego nie znalazłem .
W jaki sposób można to ewentualnie doprowadzić do użytku jako ogrzewanie postojowe bez sterowania CAN ???
Prosze o pomoc.
Posiadam dogrzewacz silnika eberspacher ardic 912d 952dw montowany fabrycznie w audi A4 rocznik 2006. Sterownik pieca sterowany był w orginale szyna CAN - obudowa z 2 wtykami brąz i czerń po 12 pinów Z dokumentacji serwisowej którą udało mi się pozyskać wynika ze pin 12 odpowiada za sterowanie zegarem zewnętrznym - we wtyku instalacji samochodu otwór tego pinu był zaślepiony gumowym korkiem. Po podłączeniu zasilania piny 9 i 5 jako +12v i 4 i 10 jako gnd
była martwa cisza wiec podałem +12v na nieobsadzony w instalacji pin 12 po czym urządzenie zaczęło prace - przedmuch , pompka obiegowa ,stop , przedmuch świeca żarowa sterowana pwm , pompka obiegowa i po chwili sterowanie pompki paliwa . niestety ale paliwa nie było w układzie -piec nie odpalił co spowodowało ze po kilkudziesięciu sekundach wyłączył się . podejrzewam ze przeszedł w tryb błędu .
Od tego momentu każde ponowne podanie zasilania na wspomniany pin 12 powoduje ze na ułamek sekundy są włączane przedmuch , świeca oraz pompka obiegu cieczy . Próbowałem połączyć się ze sterownikiem za pomocą VAGa - bezskutecznie - pin 2 sterownika połączyłem do lini K . Po nieudolnych próbach wpadłem na stary pomysł z patentem polegającym na chwilowe zwarcie rezystorem do masy jednego z pinów rezonatora kwarcowego taktującego procesor sterujący - no i się udało - po podaniu sterowania na 12 pin pierwszy zostaje uruchomiony przedmuch i w tym momencie rezystorem 10kom do masy i zaczyna się tryb rozruchu do odpalenia

Podobno można wykonać diagnozę ze skasowaniem błędów za pomocą zewnętrznego zegara , czy sterownik mimo ze był sterowany CANem ma opcje sterowania analogowego ???
na temat ARDICa w necie nic sensownego nie znalazłem .
W jaki sposób można to ewentualnie doprowadzić do użytku jako ogrzewanie postojowe bez sterowania CAN ???
Prosze o pomoc.