Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda CB400 - Prąd po zmierzeniu ma 12,1V a po próbie podłączenia żarówki nie św

14 Lis 2012 22:01 1110 4
  • Poziom 8  
    Witam !
    Posiadam quada z silnikiem i instalacją hondy cb400. I remontuję instalacje gdyż niema żadnych świateł. Mój problem polega na tym że po zmierzeniu prądu na końcach przewodów prowadzących pod kierunkowskazy po włączeniu kierunkowskazów zmierzyłem prąd o wartości 12,1V. Lecz po podłączeniu kierunkowskazu nie świeci. Po podłączeniu tego samego kierunkowskazu do akumulatora normalnie świeci. W końcu po tym jak nie mogłem znaleźć przyczyny stwierdziłem że sprawdzę jeszcze raz i przyłożyłem zacisk (+) od kierunkowskazu do zacisku (-) na akumulatorze i niema tzw. spawania. Czuli coś jest nie tak zmierzyłem więc jeszcze raz miernikiem i prąd nadal jest taki sam.
    Co może być przyczyną co należy teraz sprawdzić, szukać ?
    Pozdrawiam Damian !
    Przepraszam za błędy gdyby ktoś potrzebował lepszego sprecyzowania proszę o umieszczeniu jaką informację jeszcze potrzebujesz/cie.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Vaillant1995 napisał:
    przyłożyłem zacisk (+) od kierunkowskazu do zacisku (-) na akumulatorze i niema tzw. spawania.

    Bardzo, ale to niesamowicie bardzo profesjonalna metoda sprawdzania. Jeśli tak postępujesz z całą instalacją, to ciekawe, co jeszcze uszkodziłeś.
    Wiesz, co to jest pomiar pod obciążeniem? Miernik nie zawsze, a w przypadku motoryzacji dość często, nie jest miarodajny.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 8  
    To była ostatnia możliwość jaką mogłem sprawdzić czy na sto procent płynie prąd udało mi się zdiagnozować uszkodzony przerywacz przed przerywaczem prąd jest taki jak być powinien.
    PS. jestem uczniem i odbywałem praktyki w salonie volkswagena praktycznie zawsze jak nie było mistrza i nie było dostępu do multimetru tak się sprawdzało czy jest prąd także profesjonalnie/nieprofesjonalnie ale sam nigdy niewiesz jak twój samochód jest serwisowany.:)
    Pozdrawiam Damian !
  • Poziom 34  
    Witam.
    I tu jest Twój problem - bo cyt. <zmierzyłem prąd o wartości 12,1V.> - prąd jak mierzysz i w rzeczywistości jest w amperach (A), a Ty mierzysz napięcie a (V) woltach.
    Wiem (rozumiem), że to jest "tylko" Twoje złe nazewnictwo, tak jak pisanie o tzw. spawaniu instalacją oświetleniową jest tutaj nie mile widziane.
    W kładach, motorach, skuterach - kierownica nie ma masy z ramą, (czyli minusa) dlatego musisz do każdego odbiornika prowadzić dwa przewody. Zdarza się tak (przeważnie tak jest), że jakieś tam połączenie (przez linki itp.) jest ale o tak dużej oporności, że żarówka nie zaświeci, a woltomierz, który ma dużą oporność wewnętrzną (nie powoduje obciążenia) pokaże Ci pełne (zgodne) napięcie, a może mierzysz przez jakąś cewkę przekaźnika (przerywacza) - efekt będzie taki sam.
  • Poziom 41  
    Niech nas ręce boskie i inne bronią przed takimi serwisami :-(
    A to co mierzysz to napięcie a nie prąd który to jest podawany w A(amperach )