Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

De Dietrich F.2.24 - Blokujący się zawór (ale zawór sprawny)

14 Lis 2012 23:10 3600 8
  • Poziom 9  
    Kocioł jak w temacie.
    Problem jest następujący: raz na kilka dni zawór przełączający pomiędzy c.o. i c.w.u. blokuje się.
    Pomimo wymiany na nówkę problem nadal występuje. Trzeba w niego puknąć parę razy i zaczyna działać.
    Skoro zaraz po wymianie się zaciął - problem musi występować gdzieś indziej, tyle, że nie mam pojęcia gdzie.
    Dodatkowo coś podczas pracy pompy "chroboce". Spec podejrzewał pompę, ale po rozebraniu i sprawdzeniu pompy przez serwis Wilo (równocześnie mojego kumpla, więc bardziej mu wierzę :)) doszliśmy do wniosku, że to nie pompa, bo chodzi cichutko, nie ma luzów i ogólnie "wygląda jak nowa".
    Nie mam już pomysłu co to może być - coś chroboce, a to nie pompa, coś blokuje zawór (i stary i nowy). Ma ktoś jakieś pomysły?

    ps: zawory nie maja śladu "kamienia'.

    I pytanie bonusowe: na wyświetlaczu pojawia się czasami "A0" na przemian z temperaturą (chyba c.w.u.). W serwisówce nie ma nic o na temat takiego błędu.
  • Poziom 9  
    City 2.24/II FF GN - tyle jest napisane na tabliczce znamionowej.
  • Poziom 12  
    Może płyta główna nie wysyła sygnału do zaworu?
  • Poziom 9  
    Wydaje mi się, że podałem w pierwszym poście, ale mogę jeszcze raz :)
    Zawór c.o./c.w.u. czasami się nie przełącza. Trzeba w niego postukać i kilka razy go przełączyć przez menu serwisowe i zaczyna działać.
    Płyta raczej nie - stukanie w zawór by nie pomagało.
    Do tego jeszcze to chrobotanie - na pewno nie pompy, ale zawór ważniejszy.
  • Poziom 30  
    Na podstawie czego wnioskujesz że zawór się nie przełączył.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jakie są skutki.
  • Poziom 12  
    Jeżeli zawór jest czysty(bez kamienia)"nowy" a problem nie ustąpił może być przyczyną płyta główna która wysyła zbyt krótki sygnał do zaworu(nie wystarczające napięcie aby zadziałał w pełni)
    De Dietrich miał takie bay-pasy które się montowało i podobno załatwiało to proplem ale nie zawsze podobno w takich przypadkach problem stanowiła płyta główna .
  • Poziom 9  
    zybie, Na podstawie tego, że z kranu leci zimna woda pomimo pracy palnika, a kaloryfery zaczynają się nagrzewać - czyli zawór ciągle jest w pozycji "c.o.".
    Na podstawie tego, że jak wejdę w tryb odpowietrzania to pomimo wskazań wyświetlacza, że zawór jest raz w pozycji "c.o.", a raz w pozycji "c.w.u." (na wyświetlaczu "E" lub "c") nie słyszę, że zawór się przełączył. Dopiero jak stuknę w niego, to po przełączeniu c.o./c.w.u. słyszę, że zawór się przełącza prawidłowo.

    Skutki są takie jak powyżej - brak ciepłej wody w kranie, za to ciepłe kaloryfery.

    exeter85, a co ma stukanie młotkiem do płyty? Skoro przełączenie zaworu przez menu nie zadziała dopóki nie zastosuję młotka :) to płyta i sterowanie odpada.

    Zaczynam podejrzewać, że w momencie kiedy zawór jest w pozycji "c.o." coś tam fizycznie go blokuje, tylko nie wiem dokładnie co. Podejrzenia moje potęguje fakt, że to chrobotanie o którym pisałem jest wyłącznie kiedy zawór działa w pozycji "c.o.". Kiedy przełączy się na "c.w.u." - jest cisza, pomimo, że pompa nadal pracuje.