Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo 2.0 tdci 130km 2004 - po naprawie nie pali

15 Lis 2012 15:45 18789 13
  • Poziom 2  
    Witam. już nie wiem co robić.
    nie mogę odpalić mojego mondka. co wymieniłem?
    - wtryski po regeneracji 4 szt
    - pompa wyciągana i sprawdzona . sprawna
    - świece żarowe nowe 4 szt
    - nowy akumulator
    - filtr paliwa nowy
    - olej i filtry też
    - zawór egr i kolektor ssący wyczyszczony.
    i niestety nadal nie pali.
    wczoraj podpiąłem pod kompa i pokazało błąd P0251 sterownikA pompy wtryskowej
    a dziś przy kolejnej z rzędu próbie odpalenia pokazała się sprężynka
    odpala tylko z "plaka" i od razu gaśnie.
    POMOCY CHŁOPAKI...
  • Poziom 12  
    Witam,
    Sprawdź czy wszystkie przewody są podłączone do pompy.
    Sprawdź ustawienie rozrządu i czy można swobodnie przekręcić wałkiem rozrządu.
    A z tym odpaleniem problem powstał nagle czy powoli zaczęło się psuć.
    A ta naprawa z powodu że nie chciał zapalić,
  • Poziom 2  
    a więc tak. do roboty był jeden wtrysk. jak to bywa jak leci jeden to zaraz wszystkie, więc dałem wszystko. W warsztacie powiedzieli , że sądząc po wtryskach pompa też do roboty . Wykręciłem i pompę , okazało się, że poprzedni właściciel zrobił pompę(auto kupiłem ok 2 miesięcy temu) a na wtryski już brakło kasy. po zrobieniu tych elementów mój kumpel mechanik zaczął skręcać , ustawił rozrząd nałożył pokrywę od rozrządu i jeszcze przed skręceniem całości wykonał próbę odpalenia. Samochód odpalił . nie reagował tylko na pedał gazu. później poskręcał resztę, zawór egr, kolektor ssący, pasek klinowy , nasada na klawiaturę. już miał problemy z odpaleniem. tylko na "plaka". nadal brak reakcji na gaz. trochę kombinacji , sprawdzenie bezpieczników , czy wszystko podpięte i klapa. Dodam jeszcze że podczas przykręcania aku + klucz się niechcący zmasował i na sekundkę zwarło. może to jest przyczyna? sprawdzałem kostki te co idą na wtryski , i podczas odpalania nie dają napięcia.

    Dodano po 2 [minuty]:

    teraz cały czas musiałbym psikać "plaka" by samochód chodził. nie chce pociągnąć na paliwie.
  • Poziom 27  
    Błąd P0251 to nie jest błąd sterownika pompy (bo takiego tu nie ma). Wg IDS-a to "usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza".
    Mniejsza o to.
    Jeżeli wtryski były robione na oryginalnych kitach Delphi, to powinieneś go uruchomić. Skoro chodzi na plaku, to rozrząd jest ustawiony ok.
    Prawdopodobnie masz zapowietrzony układ. W tdci odpowietrza się go podając pod ciśnieniem paliwo na filtr. Zacząłbym od sprawdzenia filtra - czy jest w nim paliwo - jeżeli nie - zalej go do pełna. Podłącz do wlotu filtra paliwo z dodatkowego baniaka i zawieś go jakiś metr wyżej nad silnikiem.
    Odpal silnik samostartem (plakiem) i malutkimi ale częstymi dawkami podtrzymuj go na obrotach nie wyższych jak 2000 obrotów. Czasami trzeba utrzymywać tak silnik na obrotach ponad minutę... Pilnuj poziomu paliwa - bo powrót jest do zbiornika samochodu i paliwa szybko będzie ubywać... Kiedy silnik zacznie odpowiadać jeszcze czasem mu pomóż. I tak będzie chodził przez pierwsze minuty jakby chciał z ramy wyskoczyć. Jak już się nieco uspokoi (10 - 15 min), zgaś, podłącz zbiornik i pojedź na jazdę.
  • Poziom 30  
    Albo ja nie rozumiem bardzo tego co napisałeś , albo to jest tak chaotycznie napisane.
    To czego nie ma ?
    Ciśnienie jakie jest na szynie?
    Obroty ecu widzi?
  • Poziom 10  
    Witam,
    ja mam podobny problem w mondeo (silnik 2.0tdci) 2004r
    klika dni temu pękł jeden z metalowych wężyków doprowadzjących paliwo z listwy do wtryskiwacza, paliwo sikało z wężyka przez to pęknięcie ale samochód dojechał tak do warsztatu. wymieniłem pęknięty wężyk i od tej chwili samochód nie chce odpalić sam, z pomocą plaka odpala , słabo reaguje na pedał gazu a gdy puszcze gazu zaraz gaśnie. Nadmieniam, że układ paliwowy został odpowietrzony. tester diagnostyczny pokazał 3 usterki: za niskie ciśnienie na listwie, za wysokie ciśnienie na listwie i usterkę czujnika regulującego ciśnienie paliwa na listwie. Tego ostatniego nie można usunąć. Czy to może być wina tego czujnika? (jego koszt to 1700zł)???
  • Poziom 27  
    kajaba autoserwis napisał:
    To czego nie ma ?
    Ciśnienie jakie jest na szynie?
    Jakie jest możesz sprawdzic IDS-em. Ale wiadomo na pewno, że jest... nieodpowiednie.
    lukasx2 napisał:
    Obroty ecu widzi?
    Widzi, bo nie ma błędów czujnika wału i wałka rozrządu.
    kajaba autoserwis napisał:

    Albo ja nie rozumiem bardzo tego co napisałeś , albo to jest tak chaotycznie napisane.
    Co tu nie rozumieć. Napisałem, że:
    wojciechjanusz napisał:
    Prawdopodobnie masz zapowietrzony układ.


    -----------------------------------------
    lukasx2 napisał:
    wymieniłem pęknięty wężyk i od tej chwili samochód nie chce odpalić sam
    Jeżeli dotykany był tylko przewód wysokiego ciśnienia, to mógł się jedynie zapowietrzyć.
    Ewentualnie weszły jakieś brudy do wtryskiwacza przy wymianie, jeżeli nie była zachowana czystość.

    Zauważ też, że jazda na pękniętym wężyku w. ciśnienia całkowicie zmieniła parametry zasilania wtrysku w dłuższym czasie, więc w ramach samoadaptacji pojawiły się na tym wtrysku sufitowe - zapewne - kody. Teraz wymaga to czasu, by powróciły do prawidłowych wartości.
    W tdci włożenie juz tylko jednego "nowego" (tzn niezakodowanego) wtrysku, to na początku praca silnika tak jakby chciał z ramy wyskoczyć - masakra...
  • Poziom 10  
    Wprowadziłem kody wtryskiwaczy bo właśnie też pomyślałem że mogło się coś rozstroić w ecu po jeździe na pękniętym wężyku, ale bez żadnej poprawy. Jeszcze jedno w baku jest mało paliwa , wskaźnik pokazuje już pod czerwoną kreską ale jak kręce rozrusznikiem to paliwo leci jeszcze jak powinno.
  • Poziom 28  
    lukasx2 napisał:
    jak kręce rozrusznikiem to paliwo leci jeszcze jak powinno.
    Tzn jak? Jakie masz ciśnienie paliwa?
  • Poziom 32  
    Do odpowietrzenia wsadzam w szreg elektryczną pompkę paliwową. Nawet wtedy wszystko nie jest takie proste, bo w filtrze paliwa jest termostat. Przypominam tylko o odpowiednio wysokim poziomie palwa w zbiorniku. Silnik włączam razem z pompką. Jak trochę pochodzi, to przechodzę do najtrudniejszego zabiegu. Wypięcie pompki i wpięcie wężyków z powrotem w czasie nieprzekraczającym 25 ms. To oczywiście żart, ale przekroczenie 5s i zaczynamy od nowa. Powyższe objawy i kody błędów wskazują zapowietrzenie i na plaku nie znikną.
  • Poziom 32  
    A co ten termostat robi w filtrze paliwa ?
  • Poziom 32  
    Termostat jest w filtrze paliwa. W przypadku wyższej temperatury otwiera się i puszcza przelew do zbiornika. Kiedyś mnie krew zalała i rozciąłem filtr żeby to zbadać. Jeszcze jedna uwaga. W tym modelu tylko markowe filtry działają.
  • Poziom 2  
    Jak odpalisz na plaka to daj mu 2000 obrotów i trzymaj tak minutę później lekko puszczaj pedał gazu powinno mu się uspokoić