Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lenovo y560 - Czarny ekran po oddaniu komputera do serwisu.

Szczygiel91 15 Lis 2012 17:07 1749 4
  • #1 15 Lis 2012 17:07
    Szczygiel91
    Poziom 2  

    Witam! Jakiś czas temu padła mi dedykowana karta graficzna w komputerze. Aby była możliwość używania komputera odinstalowałem sterowniki graficzne odpowiedzialne za zmianę grafik i zainstalowałem tylko te od karty zintergrowanej.
    I tak używałem przez ponad 4 miesiące komputera, aż w końcu zdecydowałem, że przydało by się jednak naprawić tą kartę graficzną(dedykowaną). W tym celu oddałem komputer do naprawy, który się włączał itd.
    Państwo zaproponowali mi zdiagnozowanie usterki, oraz czyszczenie komputera. Ok super.
    Po 2-3 dniach zadzwoniono do mnie, że nie udało się zidentyfikować problemu, ale żeby wykluczyć to że problem leży w Windowsie podłącza inny dysk twardy i to sprawdzą.
    W międzyczasie dostałem informacje, że w Biosie przestawili jakąś opcje i teraz komputer będzie się włączał tylko na karcie dedykowanej. Niedługo potem pan z serwisu powiedział, że nie da się z powrotem ustawić, aby włączał się na tej zintegrowanej, ale spróbują coś z tym zrobić jeszcze.
    Po 2 kolejnych dniach odebrałem w końcu swój komputer. Już w domu, po uruchomieniu okazało się, że nie włącza się ekran, zupełnie. Następnego dnia poszedłem do serwisu, aby wyjaśnić sprawę.
    Pan powiedział, że skontaktuje się z kolegą który jest odpowiedzialny za naprawę komputerów. Pan ten zadzwonił do mnie później informując, że sprawę już przedstawił wcześniej i płyta główna była uszkodzona i nie można go winić, za to że podczas diagnozowania się "zepsuła?". Pytam się więc kogo mam winić za to, że oddałem sprawny komputer,a oddają mi złom. Zaproponował gratisowe kopiowanie danych z komputera. Ależ pociecha.
    Serwisant powiedział jeszcze, żeby dać mu 2-3 dni a on spróbuje jeszcze coś zrobić jeśli istnieje taka możliwość.

    Moje pytanie jest takie: Czy istnieje możliwość, że podczas diagnozowania coś uległo uszkodzeniu i jeśli tak czyja to wina?
    Czy serwis nie powinien oddać komputera przynajmniej w stanie niepogorszonym?
    Co właściwie powinienem zrobić w takiej sytuacji? Czy można gdzieś to zgłosić? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów?
    Czy nie powinienem zostać wcześniej poinformowany o możliwym zagrożeniu?
    Nie znam się zbytnio na komputerach, proszę więc o pomoc.

    Pozdrawiam.

    0 4
  • #2 15 Lis 2012 17:13
    1941135
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 16 Lis 2012 09:14
    Szczygiel91
    Poziom 2  

    Komputer został oddanym poza gwarancją. Dodam, że nie był to serwis firmy lenovo, ale firma zajmująca się takimi naprawami.

    Pozdrawiam.

    0
  • #4 16 Lis 2012 09:42
    linuks
    Spec od komputerów

    Omijaj ten serwis z daleka. Co kombinowali w BIOS to Ciebie nie obchodzi. Mają oddać komputer naprawiony lub w stanie w jakim go oddałeś w przypadku gdy naprawa jest nieopłacalna. Kompletuj dokumenty. Błąd ,że odebrałeś niesprawny laptop. Chyba ,że było jasno napisane w jakim stanie oddają komputer.
    Pozdrawiam

    0
  • #5 16 Lis 2012 13:53
    dr.master
    Poziom 37  

    Nie jest tak do końca...
    Jeśli wyciągniesz płytę główną z wadliwą grafiką możesz spowodować całkiem nie chcąc tego że odejdzie do wiecznej krainy...
    Żaden serwis nie naprawi Ci tego za darmo, musiał byś udowodnić że oddałeś sprawny(po co?) a odebrałeś uszkodzony.
    Tak jak pisał Kolega wyżej wszystko zależy od tego jaki podpisałeś protokół odbioru...
    Jeśli podpisałeś że odbierasz komputer w stanie niezmienionym to masz prawo żądać jego naprawy w ramach gwarancji na usługę , jeśli zaś było napisane że komputer po diagnozie która wskazuje na uszkodzenie płyty głównej nie zrobisz nic. :cry:

    0
  Szukaj w 5mln produktów