Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Omega B 2.0 8V - ogrzewanie nie działa, leci tylko zimne powietrze

Bayrek 15 Lis 2012 18:33 29958 33
  • #1 15 Lis 2012 18:33
    Bayrek
    Poziom 7  

    Witam, jestem nowy na tym forum. Mam problem z ogrzewaniem w mojej omedze ( od kiedy ją kupiłem ). Czytałem wcześniejsze posty lecz nie znalazłem nic podobnego. Mianowicie po włączeniu nawiewu leci tylko zimne i letnie powietrze. Wąż dochodzący do nagrzewnicy ciepły, powrotny również. Przy reduktorze od lpg też wszystkie węże ciepłe, wymieniłem termostat i też nic nie pomogło. Zna ktoś może przyczynę? Z góry dziękuję za ewentualną pomoc. Pozdrawiam

    3 29
  • TermoPasty.pl
  • #2 15 Lis 2012 18:47
    autoas
    Poziom 42  

    Węże od nagrzewnicy mają być gorące, nie do utrzymania, a nie ciepłe, jeśli nie są, to czeka cię wymiana nagrzewnicy (moje kondolencje...)

    1
  • #3 15 Lis 2012 18:47
    Montrres
    Poziom 21  

    Jaka temperatura silnika?
    Teoretycznie:
    -zacięty termostat (ja też miałem zacięty - a po założeniu nowego było gorzej bo ten się wcale nie otwierał - miałem pecha)
    -zapowietrzony układ
    -uszczelka pod głowicą (przez nią też może się zapowietrzać).

    0
  • #4 15 Lis 2012 18:57
    raszek_zdw3
    Poziom 11  

    Manualna czy climatronic ?? jeśli climatronik sprawdź kostki z tyłu na panelu, robiłem już w kilku autach wystarczyło wypiąć/wpiąć i działa,a co do manualnej może węzę gazownik pozamieniał widziałem taki przypadek.


    jak zdiąc panel od klimy
    http://www.motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt&t=61716

    2
  • TermoPasty.pl
  • #5 15 Lis 2012 19:15
    Bayrek
    Poziom 7  

    Termostat chyba jest ok bo temperatura silnika 90stopni wcześniej na starym była 70st. klima była manualna ale poprzedni właściciel zdemontował przy wymianie silnika ( mam ją w częściach ). Jak wąż dolotowy i wylotowy z nagrzewnicy jest ciepły to oznacza że jest ona sprawna?

    Dodano po 2 [minuty]:

    a jak odpowietrzyć układ?

    4
  • #6 15 Lis 2012 19:28
    autoas
    Poziom 42  

    Bayrek napisał:
    Jak wąż dolotowy i wylotowy z nagrzewnicy jest ciepły

    Jaką ma temperaturę?
    Odpowietrzać nie trzeba...

    1
  • #7 15 Lis 2012 19:38
    Bayrek
    Poziom 7  

    temperatua 90-93stopni

    0
  • #8 15 Lis 2012 19:48
    autoas
    Poziom 42  

    Jeśli na wejściu i wyjściu masz taką (przed chwilą mierzyłeś???) to szukaj problemu z klapami lub linkami w kokpicie

    2
  • #9 15 Lis 2012 20:17
    Bayrek
    Poziom 7  

    nie ja pisałem temperaturę którą wskazuje wskaźnik temperatury silnika :-) ale jak dotykałem węże to obydwa były tak samo gorące. jeżeli wyłączy się nawiew a silnik pochodzi do momentu nagrzania a później włączy się nawiew to przez chwilę leci ciepłe powietrze a po kilku sekundach leci już chłodniejsze. A w kokpicie nie ma linek bo wcześniej rozkręcałem żeby sprawdzić to są jakieś wężyki gumowe ( nie wiem jak to działa na ciśnienie czy coś podobnego ) w pasacie miałem linki :-) myślałem że i w omedze są

    Dodano po 15 [minuty]:

    a jak dojść do nagrzewnicy? trzeba wykręcić schowek i poduszkę powietrzną?

    0
  • #10 15 Lis 2012 20:43
    autoas
    Poziom 42  

    Opel Omega B 2.0 8V - ogrzewanie nie działa, leci tylko zimne powietrze

    Bayrek napisał:
    a jak dojść do nagrzewnicy?

    Jak pisałem "moje kondolencje" to nie zrozumiałeś?

    0
  • #11 15 Lis 2012 20:50
    Bayrek
    Poziom 7  

    ja pierdziele, to już chyba nie na moje umiejętności :-)

    Dodano po 1 [minuty]:

    a nie wiesz może kolego czy jest to gdzieś opisane ( po kolei co i jak ) ? bo szukam i nic. dzięki

    0
  • #12 16 Lis 2012 08:02
    raszek_zdw3
    Poziom 11  
  • #13 16 Lis 2012 09:34
    Bayrek
    Poziom 7  

    Dzięki, chyba najpierw sprawdze ten zawór mniej zachodu :)

    0
  • #15 17 Lis 2012 11:48
    Bayrek
    Poziom 7  

    na razie czekam na zawór, okaże się na początku tygodnia

    1
  • #16 02 Gru 2012 18:19
    Bayrek
    Poziom 7  

    wymieniłem zawór, niestety dalej nie daje ciepłego powietrza. Zauważyłem jedną rzecz, po wymianie płynu chłodniczego nie zakręciłem korka, gdy silnik się nagrzał po pewnym czasie poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym zaczął się podnosić aż płyn zaczął się wylewać czy to normalne?

    Dodano po 2 [minuty]:

    czy rzeczywiście pozostaje tylko nagrzewnica do wymiany?

    -1
  • #17 02 Gru 2012 20:58
    rob4028
    Poziom 25  

    Wymiana nagrzewnicy jest niestety konieczna ,ale wcale nie trzeba wymontowywać deski!!
    Panowie piszący powyżej, niezbyt dobrze znają budowę OPLA.
    To nie VW ,gdzie musisz zdemontować deskę.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jeżeli jest to Omega B.!

    3
  • #18 02 Gru 2012 22:14
    raszek_zdw3
    Poziom 11  

    Będę miał omegę w tygodniu która ma taki sam problem, wiec jak rozwiąże ten problem to się podzielę.



    Kolego rob4028 jak to zrobic??

    0
  • #19 02 Gru 2012 22:38
    Bayrek
    Poziom 7  

    no właśnie rob jak to zrobić? czytałem gdzieś na forum, że gdzieś od schowka trzeba zacząć?

    1
  • #20 03 Gru 2012 01:26
    raszek_zdw3
    Poziom 11  

    znalazłem coś takiego

    Cytat:
    "No i wreszcie skończył się mój problem z nagrzewnicą.
    /...../ Sama wymiana jest prosta. Trzeba tylko być cierpliwym. Jeśli ktoś nie wie jak się do tego zabrać to w kilku słowach opiszę.
    Najpierw trzeba odkręcić wkręty, na których trzyma się schowek od strony pasażera. Pod otwarciu drzwiczek te wkręty widać. Później należy odkręcić taką pokrywę z gąbką, która jest pod schowkiem (tam gdzie pasażer trzyma nogi). Wtedy dostęp do nagrzewnicy jest całkiem dobry. Odkręca się taką blaszkę na dwóch śrubkach i wyjmuje się aluminiowe przewody doprowadzające płyn do nagrzewicy. Sama nagrzewnica jest wsunięta w taki tunel i przed wysunięciem należy najpierw odkręcić śrubkę, która unieruchamia nagrzewnicę. Nagrzewnica siedzi w tunelu tość ściśle, ale wysuwa się bez większych oporów. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. I to byłoby na tyle. Spokojnie można wszystko zrobić samemu"

    **************************************************************************************************


    Napisał darekostap Zobacz post
    Witam
    Dziś wymieniałem nagrzewnice i opisze jak to zrobiłem ale najpierw...

    ... postanowiłem odświeżyć wątek gdyż zbliża się zima i moje ogrzewanie jakby umarło. W tamtym roku w grudniu było to samo chciałlem wymienić nagrzewnice i w celu jej wyjęcia zdjąłem całą dechę rozdzielczą, dosłownie wszystko. Zamiast zmienić nagrzewnicę wtedy ją tylko przepłukałem. Działała ale jak widać do czasu.

    Dziś stwierdziłem że mam dość jazdy w zimnym aucie więc kupiłem nową nagrzewnicę. Stanęło przedemną widmo ponownej rozbiórki całej deski i starałem się to odwlec jak najpóźniej, aż właśnie do dzisiejszego dnia.

    1)A więc najpierw aby uniknąć rozbiórki całej konsoli zdemontowałem schowek przy nogach pasażera (czas około 5 minut)

    2)Następnie prubowałem zobaczyć czy nagrzewnica wyjdzie bez rozkręcania konsoli, po 5 minutach kombinowania mierzenia stanowczo stwierdziłem że NIE!!!! (czas namysłu i dojście do negatywnego wniosku 5 minut)

    3)Aż tu nagle pode rękę nawinęła mi się "BOSZKA" postanowiłem w tym boczku gdzie wchodzi radio wyciąć otwór!!! bez chwili zastanowienia maszyna ruszyła w ruch. Otwór który trzeeba zrobić i tak będzie zasłonięty przez schowek który na koniec przykręcimy. Należy pamiętać aby nie wyciąć za daleko. Nacinamy tapicerkę pomału NIE NA WYLOT (z tyłu są różne przewody itp można je uszkodzić!!!! (czas nacięcia około 10 minut)

    4)KIedy już natniemy bierzemy młotek i przecinak i jak każdy się domyśla kończymy ręcznie dzieło usówania kawałka tapicerki ( czas około 5 minut)

    5)Po zakończonym cięciu widzimy nagrzewnice jak się ślicznie do nas uśmiecha. Odkręcamy jedną śróbkę, luzujemy przewody doprowadzające i odprowadzające płyn chłlodzący podstawiamy miskę, odczepiamy je od nagrzewnicy i czekamy aż spłynie płyn. Mi wyciekło około 5 litrów. (czas około 8 minut)





    6) Kiedy ścieknie cały płyn chwytamy naszą nagrzewnicę i ją wyciągamy. U mnie wyszłla jak z masła (czas 1 minuta)

    7) wkładamy nową nagrzewnicę robimy wszystko w odwrotnej kolejności już bez użycia BOSZKI

    Skręcenie wszyskiego około 15 minut, zalewamy płyn i cieszymy się domową atmosferą w naszym opelku


    Łączny czas dla sprawnych rąk około 50 minut Ktoś pisał że w ASO liczą 5 i półłl godziny, jak rok temu zdejmowałem konsole trwało to 2 dni sobota i niedziela MAsaKRA. Tym razem Wybrałem szybszy sposób A PRZEDEWSZYSTKIM NIE BAWCIEE SIĘ W CZYSZCZENIE PŁUKANIE ITP. TYLKO WYMIANA
    Sposób który przedstawiłem tak naprawde jest bardzo estetyczny bo nic nie widać.

    Porobiłem parę zdjęć telefonem, ale nie wiem jak je wrzucić, jeśli moderator bedzie chciał z tego uczynić ciekawą instrukcję typu zrób to sam to mu podeśle na email i zamieści.

    Pozdrawiam DAREK

    No i po wymianie...
    w końcu ciepło


    Jak najbardziej da się wymienić bez zdejmowania całej deski. Instrukcja Darka rewelacja!! w prawdzie zeszło mi duużo dłużej ale to dlatego, że staralem się to robić ostrożnie i udało się.

    Ja troszkę dopracuję tą instrukcję.
    Przed wycinaniem polecam odkleić poszycie praktycznie na całym rogu który będziemy wycinać (ja nie pomyślałem o tym od razu) i śmiało możemy wycinać ile trzeba nawet duuużo poniżej schowka (bo jeżeli poszycie będzie ok to później po sklejeniu i tak nic nie będzie widać). Po zakończonej pracy tylko kropelka i poksipol dwóskładnikowy i po naklejeniu na to poszycia nie ma żadnego śladu.

    Oprócz tego ja np. wycinałem cały plastik lutownicą, wydaję mi się, że jest wolniej ale bezpieczniej. Nakłuwałem podłużne dziurki a później całość wyłamałem (łatwiej posklejać później kropelką bo wyłamane części poasują do siebie idealnie).

    Acha i przed:
    Cytat:
    Odkręcamy jedną śróbkę, luzujemy przewody doprowadzające i odprowadzające płyn chłlodzący podstawiamy miskę, odczepiamy je od nagrzewnicy i czekamy aż spłynie płyn. Mi wyciekło około 5 litrów.
    Ja zapiąłem ściskami przewody doprowadzające płyn do nagrzewnicy i zbyt dużo tego nie wyleciało.

    I to by było na tyle.

    **********************************************************************************************

    Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi

    **********************************************************************************************


    przed chwila plukalem nagrzewnice w kolejnej omci i tak jak zawsze - odkrecam dolny przewod od nagrzewnicy (tak jak beast napisal najpierw zaslepka kolo filtra i jest latwy dostep), gorny zostaje i odkrecam go przy pompe pod zbiorniczkiem... w ten przewod najpierw dmucham mocno, potem sprezarka w ruch, potem nalewam wody do tego weza i pompuje wode sprezarka - z drugiego konca (przy scianie grodziowej) widac ladnie jaki syf wyplywa nastepnie wlewam do weza benzyne ekstrakcyjna i znow dmucham sprezarka, potem znow woda ze 2x... i to tyle skladam wszystko spowrotem i wieje w srodku goraco w tej dzisiejszej przed zabiegiem nie bylo grama ciepla, byla dodatkowo pompka uszkodzona, ale po wymianie samej pompki bez zmian bylo...
    wydaje mi sie, ze moja metoda jest skuteczna i nie syfi sie calego ukladu, bo wszystko jak wlatuje tak odrazu drugim wezem wylatuje z nagrzewnicy i po calym zabiegu ogrzewanie jest od razu
    metoda sprawdzona w 3omciach w ciagu ostatniego miesiaca... mysle ze do Porad mozna by podwiesic i zaoszczedzic coniektorym trud wymiany nagrzewnicy

    ***************************************************************************

    2
  • #21 03 Gru 2012 10:26
    Bayrek
    Poziom 7  

    Dzieki bardzo, na pewno ulatwi mi usuniecie problemu. Dam znac jak mi poszlo :-)

    0
  • #22 14 Gru 2012 18:33
    Bayrek
    Poziom 7  

    Witam ponownie,
    wymieniłem zawór nagrzewnicy - nie pomogło, w międzyczasie wymieniłem pompę wody bo padła ( przy okazji wymieniłem razrząd )
    następnie kupiłem nagrzewnicę i wymieniłem według w/w sposobu i niestety ciągle leci zimne powietrze już sam nie wiem o co chodzi. Może ktoś podpowie co może jeszcze mieć wpływ na brak ogrzewania? dodam, że obydwie rurki dochodzące do nagrzewnicy parzą w ręce.
    ????

    0
  • #23 14 Gru 2012 18:45
    767667
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 14 Gru 2012 19:11
    raszek_zdw3
    Poziom 11  

    kostka w panelu klimatronica chyba ze masz manual

    0
  • #25 14 Gru 2012 21:00
    Bayrek
    Poziom 7  

    mam manual. a co do zaworu to jest on ciśnieniowy ( wężyk z ciśnieniem dochodzi do zaworu)

    0
  • #26 14 Gru 2012 21:16
    767667
    Użytkownik usunął konto  
  • #27 15 Gru 2012 09:13
    Bayrek
    Poziom 7  

    Dzieki bardzo jutro to sprawdze, moze sie uda :-)

    0
  • #28 18 Gru 2012 16:44
    green-kos
    Poziom 9  

    mn997 napisał:
    Chyba podciśnieniowy ? A jak z podciśnieniem do włącznika ? Spróbuj przesterować większą strzykawką . Gdzieś było pisane . Chyba jakaś astra___ Trzeba zassać strzykawką powietrze z zaworu , żeby otworzyć zawór .Zamyka sprężyna .

    Zawór domyślnie jest ustawiony na przelot na nagrzewnicę.

    0
  • #29 18 Gru 2012 18:34
    lgrzeg
    Poziom 14  

    polacz na krotko wyjscie z silnika na nagrzewnice i poznije na powrot omijajac zawor nagrzewnicy, a najlepiej prezy wymianie nagrzewnicy wyciac mala czesc tapicerki kolo schowka i w 10 min zmienisz nagrzewnice

    2
  • #30 18 Gru 2012 21:23
    Bayrek
    Poziom 7  

    Wymieniłem nagrzewnicę i dalej leciało zimne powietrze - już mi opadły ręce. W końcu odłączyłem wąż od reduktora gazu i podłączyłem pod trójnik który idzie między innymi na nagrzewnicę i w końcu zaczęło lecieć ciepłe powietrze :-) jeszcze nie jest do końca to ale można się spocić. Teraz myślę pod które przewody podpiąć reduktor, żeby nie jeździć tylko na benzynie :-) Tak się zastanawiam, czy poprzednia nagrzewnica i zawór były dobre czy może też już do wymiany bo wszystko wymieniłem na nowe a tak może 150 pln zostałoby w kieszeni :-)

    1