Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo FH - światła postojowe przyczepy volvo FH

daniel_03 15 Nov 2012 20:15 6888 9
IGE-XAO
  • #1
    daniel_03
    Level 9  
    Volvo fh 400 KM rok produkcji 2006 tandem z przyczepą WIELTON. Mam problem z komunikatem "lewe światło postojowe przyczepy" kod "MID 216 PSID 25 FMI 5" Sprawdziłem dosłownie wszystko na przyczepie nie ma żadnego zwarcia wszystkie światła świecą styki przeczyszczone. Działem po omacku bo nie mam kodów do tego autka. Proszę o wskazówki odnośnie mojego problemu.
  • IGE-XAO
  • #2
    daro111
    Level 31  
    Witam.
    Tu masz opis tego błędu + zalecenia:
    MID 216 PSID 25 Oświetlenie przyczepy, lewa strona



    Informacje ogólne

    Po włączeniu oświetlenia ciągnika, żarówki lewego światła postojowego przyczepy oraz lewego światła bocznego obrysowego, są zasilane przez odrębne przyłącze w jednostce sterującej.

    Uwaga! Po odłączeniu przyczepy kody usterek są kasowane.

    Uwaga! Jeżeli pojazd jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy z instalacją 12 V, uszkodzenie żarówki nie powoduje zapisania kodu usterki.

    Komponent: Komponent: Jednostka sterująca LCM (oświetlenie zewnętrzne) (A27), złącze przyczepy – jednostka 15-stykowa (X03) / złącze przyczepy – jednostka 7-stykowa 24 N (X04).

    Wiązka przewodów: 1000, 1063.

    Kod usterki

    FMI 5

    Zbyt mały prąd lub przerwa w obwodzie.

    Warunki wygenerowania kodu usterki:

    Jeśli prąd na wyjściu jednostki sterującej dla lewego oświetlenia przyczepy jest mniejszy niż 0,1 A, to jednostka sterująca interpretuje to jako usterkę i generuje kod usterki.
    Możliwa przyczyna:

    Wszystkie żarówki lewostronnego oświetlenia przyczepy są uszkodzone.
    Przerwa w wiązce przewodów między jednostką sterującą a wszystkimi żarówkami lewostronnego oświetlenia przyczepy.
    Przerwa w wiązce przewodów między wszystkimi żarówkami lewostronnego oświetlenia przyczepy, a masą.
    Usterka wiązki przewodów przyczepy.
    Widoczne objawy zewnętrzne:

    Żółta lampka świeci się.
    Symbol podświetlony.
    W menu pojawia się komunikat.
    Lewe światło postojowe przyczepy oraz lewe światła boczne obrysowe przyczepy nie świecą.
    Postępowanie kontrolne:

    Sprawdzić żarówki.
    Korzystając ze schematu elektrycznego sprawdź, czy w zasilaniu lamp oświetlenia przyczepy nie ma przerwy między jednostką sterującą i lampami. Informacje dotyczące złączy jednostki sterującej i wartości oczekiwanych, patrz MID 216 Moduł sterowania oświetleniem (LCM), oświetlenie zewnętrzne, opis sygnałów.
    Przeprowadzić poszukiwanie usterek w połączeniu masowym wszystkich żarówek lewostronnego oświetlenia przyczepy, ze względu na możliwość wystąpienia przerw w obwodzie. Skorzystać ze schematu elektrycznego.
  • IGE-XAO
  • #3
    daniel_03
    Level 9  
    Wszystkie żarówki świecą ale jeszcze zobaczę dokładnie instalację przyczepy może coś przeoczyłem. Dzięki za informacje
  • #4
    daro111
    Level 31  
    Jeżeli wszystko wydaje Ci się ok spróbuj zamienić we wtyczce naczepy ,prawy postój z lewym tzn. zamień miejscami 2 piny (obok tego największego -to masa a te 2 obok z prawej i lewej strony to prawy i lewy postój). Je żeli komunikat się zmieni to pisz.
  • #5
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A jakiej wartości masz żarówki ?
  • #6
    daniel_03
    Level 9  
    21 wat plus obrys Led około 4 sztuk oraz jedna końcowa obrysówka 4 wat
  • #7
    opamp
    User under supervision
    Zakładaj zwykłe żarówki.
  • #8
    daro111
    Level 31  
    daniel_03 wrote:
    21 wat plus obrys Led około 4 sztuk oraz jedna końcowa obrysówka 4 wat

    21 W to trochę za duża .W lampie powinny być żarówki 5 W lub czasem 10 W.
  • #9
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    daro111 wrote:

    21 W to trochę za duża .W lampie powinny być żarówki 5 W lub czasem 10 W.
    Dokładnie kontroler LCM będzie mierzył za duży pobór prądu w obwodzie.
  • #10
    daro111
    Level 31  
    serwisantscani1 wrote:
    Dokładnie kontroler LCM będzie mierzył za duży pobór prądu w obwodzie.

    Najlepiej podłączyć amperomierz i sprawdzić jaki pobór jest w jednym a jaki w drugim obwodzie św. pozycyjnych.Jeżeli pobory są takie same to może być uszkodzenie kasety LCM .Jeżeli różne można zamienić przewody zasilania prawej i lewej strony (jak sugerowałem wcześniej).Jeżeli komunikat zmieni się z "lewej" na "prawą" to trzeba szukać uszkodzenia w lewej stronie o ile strony nie są zamienione .Czasami bywa tak iż komunikat mówi o lewej a faktycznie dotyczy to prawej strony,bo ktoś kiedyś zamienił przewody np. przy wym. wtyczki.