Witam.
andrefff wrote: ...wystarczy przekaźnik ze stykami NO włączony szeregowo w obwód CAR V2.
Kolego andrefff bajki opowiadasz. W tym kotle komunikacja z CARv2 jest realizowana po magistral cyfrowej BUS, i nie można tego sterownika od tak odłączać. W przypadku przerwania połączenia sterownika CARv2 z kotłem, kocioł przejdzie w tryb awaryjny, oraz zgłosi kod błędu 31 (brak komunikacji ze sterownikiem CAR, lub sterownik jest nie kompatybilny z kotłem), a żądany efekt nie zostanie uzyskany!
Kolego Zibo1972 w sterowniku CARv2 masz dwa zestawy zacisków po dwa piny. Jeden zestaw jest oznaczony symbolami + i -, i z niego jest połączenie z kotłem. Drugi zestaw jest zwykle opisany: TEL. (może też mieć symbol "styk bezpotencjałowy"), i właśnie ten zestaw zacisków trzeba wykorzystać do blokowania kotła podczas pracy kominka.
Jeśli ten zestaw zacisków jest rozwarty, to sterownik realizuje tryb aktualnie ustawiony, natomiast po zwarciu, sterownik zaczyna realizować tryb CWU + CO, nie zależnie od ustawionego trybu (za wyjątkiem sytuacji, kiedy sterownik jest w trybie STAND-BY).
Tak więc potrzebny jest przekaźnik z cewką na 230V~, i stykiem NC. Cewkę przekaźnika dołączasz równolegle do pompy kominka, a styki NC w szereg z dodatkowym wyłącznikiem do zacisków w regulatorze CAR.
UWAGA! Do tych zacisków nie może zostać dołączone żadne napięcie, ponieważ to by uszkodziło regulator oraz płytę kotła. Tak więc trzeba połączenia wykonać starannie, aby nie nastąpiło zwarcie po między obwodem 230V ze strony pompy kominka, do obwodów po stronie zacisków sterownika CAR.
Regulator ustawiasz w tryb lato (tylko CWU). Jeśli pompa kominka pracuje, to styki przekaźnika są rozwarte, i kocioł podgrzewa tylko CWU. Jeśli kominek wygaśnie, i pompa kominka zostanie wyłączona, to przekaźnik styki zamknie, i regulator zacznie realizować podgrzew CWU oraz CO. Dodatkowy wyłącznik szeregowo ze stykami przekaźnika jest potrzebny po to, aby można było w lecie wyłączyć ogrzewanie CO (kominek nie pracuje, więc zamknięte styki przekaźnika, stale by wymuszały tryb CO w sterowniku CAR). Tak więc dodatkowy wyłącznik, będzie przełącznikiem lato / zima.
Jeśli sterownik CARv2 ustawisz w tryb przeciwzamrożeniowy, to gdy kominek będzie pracował, kocioł nie będzie podgrzewał CO oraz CWU.
Trzeba też zwrócić uwagę na to, aby funkcja komfort w menu serwisowym sterownika CARv2 była wyłączona. Wtedy po zamknięciu się styku przekaźnika, sterownik będzie realizował ogrzewanie CO według programu. Jeśli funkcja komfort nie zostanie wyłączona, to regulator będzie stale realizował ogrzewanie CO z temperaturą komfort, nie zależnie od programu.
Pozdrawiam.