Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna I 2,2d '96 - Podstawa filtra paliwa: grzałka, czujnik, pom

sondejm 16 Lis 2012 11:32 4095 3
  • #1 16 Lis 2012 11:32
    sondejm
    Poziom 12  

    Witam.

    Jako że zima zbliża się...

    Mam kilka pytań:
    Czujnik temperatury i podgrzewacz są połączane szeregowo -to wiem,
    -przy jakiej temperaturze załącza się podgrzewanie paliwa w tej podstawie?
    (przy 0°C jest przerwa, a nie chcę na próżno demontować i wkładać do zamrażarki)
    -czy oporność grzałki (podgrzewacza) rzędu 44Ω jest OK?

    Przy porannym rozruchu na wolnych obrotach silnik działa płynnie, jak podgazuje powyżej 1500obr to zaczyna kopcić i szarpać jakby nie dopalał na 1-2 gary, świece sprawne. Za 4 dni jadę na kompa, a do tego czasu muszę się jeszcze uporać z powietrzem w paliwie, prawdopodobnie na membranie podstawy filtra (pompka ręczna) jest dziurka i do pompy idą bąble nie dużo ale są. Mechanik mówi że na wtryski to nie powinno się dostać i powinno pójść nadmiarem to powietrze. Wtryski na prasce sprawdzone 130,120,120,120BAR idzie mgiełka i to też podobno w normie (pompa paliwa BOSCH).

    -Czy mam zmienić mechanika?
    -Czy dostanę taką membranę w sklepie?
    -Ile na szrocie kosztuje cała taka podstawa, a ile w sklepie?

    Jak przejadę 500/1000m i odpalę ponownie to już wszystko w normie (choć nie zawsze za pierwszym uruchomieniem), bąble nadal idą.

    -który czujnik na silniku "mówi sterownikowi" świec żarowych że silnik już ciepły, że nie potrzeba grzać świec i wyłącza przestawienia kąta wtrysku (na schemacie nr 24, ale kolory żył są inne)? Świece grzeją aż do czasu uzyskania temperatury i wyłączają się wraz z przestawieniem kąta wtrysku lub po przekroczeniu ok 2500obr (krańcówka na krzywce pompy działa). Laguna I 2,2d '96 - Podstawa filtra paliwa: grzałka, czujnik, pom

  • Pomocny post
    #2 16 Lis 2012 19:57
    jacek3773
    Poziom 10  

    nie wiem jak w gołym D , ale w DT czujnik b rązowy odpowiada za wskażniki a biały podaje temp do sterownika . Obydwa są koła termostatu.Samą membranę można kupić(w kompl.membrana metalowa pokrywka sprężyna i ten guzik do naciskania), PURFLUX czy jakoś tam.

  • #3 19 Lis 2012 16:33
    sondejm
    Poziom 12  

    Kwestia filtra a raczej reperaturki do tej pompki rozwiązana przez ten sklep - 17+21,50zł reperaturka + przesyłka, na szrocie nie sprawdzona podstawa (kompletna)od 50÷90zł.
    Czekam na dostawę reperaturki i napisze czy to była przyczyna szarpania i kopcenia.
    Laguna I 2,2d '96 - Podstawa filtra paliwa: grzałka, czujnik, pom
    reperaturka pompki ręcznej DIESEL BOSCH-PURFLUX ze sprężynką i grzybkiem 45+21,50zł

  • #4 05 Gru 2012 13:47
    sondejm
    Poziom 12  

    Membrana okazała się cała, wymiana uszczelki miedzy grzałką paliwa a podstawą filtra oraz czyszczenie całej podstawy filtra nie przyniosły zamierzonego skutku (choć na uszczelce były jakieś wżery i brudy), jak bąblowało tak bąbluje, teraz podejrzewam wąż za filtrem - przejście z czarnego węża w przeźroczysty po stronie czarnego węża ma lekkie luzy, muszę rozkuć (rozciąć) i założę obejmę.

    Rewizja zbiornika paliwa potwierdziła czystość SMOKA i barak nawet siateczki na zasysaniu paliwa (ten model nie posiada pompki paliwa w zbiorniku).

    Posiadam starą membranę i obejmę ze zdjęcia powyżej w stanie "używane sprawne w 100%", oddam za symboliczną kwotę.


    CDN

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME