Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford C-Max Hybrid w wersji 2013 jeszcze bardziej ekonomiczny!

lukasker 16 Lis 2012 13:56 5499 6
  • Ford C-Max Hybrid w wersji 2013 jeszcze bardziej ekonomiczny! Dopiero co pisaliśmy o aktualnej wersji Ford C-Max Hybrid jako najbardziej ekonomicznej hybrydzie dostępnej w ogólnej sprzedaży, a Ford pochwalił się już, czego możemy się spodziewać w przyszłym roku. Najnowsza wersja hybrydy posiada spalanie 2,2 l/100 km w mieście i 2,5 l/100 km na autostradzie. Ford obliczył również, że po 5 latach kierowcy średnio zaoszczędzą ponad 30.000 złotych na kosztach paliwa. Jednak jedną z najciekawszych nowości jest jest zasięg nowej wersji, wynoszący aż 1000 km, czyli prawie 100 więcej niż konkurencyjna Toyota. Posiada także więcej koni niż Toyota, bo aż 195. Dodatkowo Ford jest też nieco tańszy. W USA po subwencjach kosztuje on tylko 30.000 dolarów. Więcej informacji w źródle.




    Link

    Źródło

  • #3 16 Lis 2012 16:51
    eXcLiFe
    Poziom 14  

    Hehe To ja podziękuje za taką cenę wole sobie przerobić Diesla na CNG który spali może 6 litrów przy cenie 1.80 (zależy gdzie się tankuje) za litr i nie muszę się martwić o to że po kilku latach akumulatory mi padną... Ps. Golf MK2 z silnikiem 1.9TDI 90KM spali mi około 4L ropy w trasie przy normalniej jeździe i można do niego lać biodiesla Home maker ;)

  • #4 17 Lis 2012 15:16
    skaktus
    Poziom 37  

    lukasker napisał:
    spalanie 2,2 l/100 km w mieście i 2,5 l/100 km na autostradzie.


    Ciekawe, auto w mieście pali mniej niż poza miastem :D

    Opcja ciekawa, ale do momentu konieczności wymiany akumulatora to raz. A dwa to sama marka Ford do której sporo osób ma zastrzeżenia jak ja sam również a głównie chodzi o rdzę - auto z 2009 roku ma już rude progi i nadkola a niby ocynk.

  • #5 17 Lis 2012 16:53
    mreq
    Poziom 21  

    skaktus napisał:
    Ciekawe, auto w mieście pali mniej niż poza miastem :D


    Masz odzysk energii przy hamowaniu.

  • #6 17 Lis 2012 21:06
    2P
    Poziom 19  

    A nie jest to przypadkiem ściema polegająca na specyficznym liczeniu spalania hybryd typu plug-in?
    Z tego co miałem okazję zauważyć, spalanie liczy się według takiego sprytnego wzoru:
    Spalanie na silniku spalinowym: 5L/100km.
    Spalanie na silniku elektrycznym: 0L/100km.
    Zasięg na samym silniku elektrycznym, przy w pełni naładowanych (w domu) akumulatorach: 45km.

    Spalanie na 100km:
    0*45/100 + 5*(100-45)/100 = 2,75L

    Nie wgłębiałem się jak to jest dokładnie w przypadku forda. Taką "sztuczkę" widziałem w przypadku wykazywania niskiego spalania hybrydy typu plug-in Opel Ampera.

  • #7 16 Wrz 2016 19:11
    Karwos00
    Poziom 12  

    2,2 to można sobie między bajki włożyć. Od 2 lat jeżdzę c-maxem hybrydą - spalanie 4,5-6 to norma i tyle podaje producent. Nie wiem skąd te dziwne informacje o tak niskim spalaniu - może chodziło o wersję Energy ładowanej z gniazdka z silnikiem spalinowym jako dodatek - ale w takim przypadku zasięg baku to nawet 16000km przy odpowiednich warunkach - czyli trasa do pracy i powrót do ok 30km. W usa są tacy co tankują raz w roku.