Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

QUAD Access Lucky Star Sp300 - brak iskry po remoncie silnika

_k0w4L_ 16 Lis 2012 16:38 2277 1
  • #1 16 Lis 2012 16:38
    _k0w4L_
    Poziom 10  

    Witam,
    od początku opiszę swoją "przygodę" z moim quadem. Otóż kupiłem go sprawnego - palił, jeździł, jednak podczas drogi powrotnej do domu silnik strzelił - okazało się że urwał się tłok, przywalił w zawór a rozpędzony korbowód zmielił wszystko na swojej drodze, przez co z tłoka zostało samo "denko" a i kawałek cylindra pękł.

    Ściągnąłem wszystkie plastiki, wyjąłem bak, rozkręciłem cały silnik, wymieniłem kompletny wał, wszystkie łożyska, pompę oleju, łańcuszek pompy oleju, łańcuch rozrządu, nowy cylinder, tłok, pierścienie, wszystkie uszczelki, nowe zawory i uszczelniacze czyli generalnie wszystko prócz głowicy, alternatora, koła magnesowego. Oczywiście porządnie wyczyściłem kartery ze wszystkich opiłków i odłamków.

    Po złożeniu wszystkiego - okazało się że nie odpala - brak iskry. Sprawdziłem według serwisówki cewkę zapłonową, impulsator (mierząc oporności) i są w normie.

    Wszystkie masy podłączyłem (raczej ;) ) i skończyły mi się pomysły. Świeca też jest nowa ale brak iskry występuje również na starej.

    Koło magnesowe jest w kilku miejscach "przerysowane", cewki alternatora wyglądają na całe ale one i tak odpowiadają chyba tylko za ładowanie? Impulsator wizualnie też wygląda ok.

    Proszę o wszelakie pomysły, co sprawdzić, od czego zacząć. Przy rozkręcaniu silnika nic więcej nie odłączałem oprócz 3 "mas" które przykręcone były pod śrubą napinacza rozrządu. (pomijając licznik, lampy, gniazdo zapalniczki, wskaźnik poziomu paliwa itp - to co przy plastikach). Impulsator i cewki alternatora odkręciłem od pokrywy - bez ich odłączania.

    Tak przy okazji, gdzie mogę znaleźć opisaną dokładną zasadę działania zapłonu w takich silnikach? Chciałbym się do-edukować.

    EDIT:
    Jestem właśnie w garażu, jak podłączam voltomierz na kablach impulsatora zielony i niebieski) - nie daje żadnego napięcia podczas kręcenia rozrusznikiem (dopiero jak zmienię zakres pojawia mi się chwilowo max 7mV!). Wg serwisówki: Pulser coil max. voltage 1.8V . Mogę wnioskować że coś jest nie tak z impulsatorem?

    0 1
  • #2 25 Lis 2012 21:31
    _k0w4L_
    Poziom 10  

    Rozwierciłem delikatnie otwory iskrownika/impulsatora tak, aby był bliżej koła magnesowego. Iskra wróciła.

    0