Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] passat b5 1997r - wymiana lamp halogenowych na xenon jak sie do tego zabrać?

16 Lis 2012 18:47 13332 26
  • Poziom 9  
    Witam posiadam Passata b5 1,9tdi 1997r 3b0
    mam kilka pytań odnośnie zmiany lamp przednich z zwykłych halogenów na xenon oczywiście oryginalne i z tego co wiem powinienem mieć samo poziomowane reflektory i spryskiwacz.

    lampy załatwię za 5 dni ale nie wiem co z tym samo-poziomowaniem się reflektorów ? czy jest możliwość założenia takiej instalacji ile to kosztuje? można załatwić oryginalną instalacje np na szrocie? czy może te lampy mają już w sobie samo poziomowanie ?? jakie spryskiwacze i czy w ogóle jest sens zamiany na xenon czy światło będzie świecić dalej niż halogen ?? proszę o pomoc bo za 5 dni będę musiał zdecydować czy kupić te lampy czy nie. dziękuje za szybkie odpowiedzi
  • Poziom 42  
    Oryginału nigdy nie wsadzisz dobrze, za duże koszty, a jak masz wątpliwości to znaczy wiedzy też troszkę brakuje, a te HIDy z allegro nie legalne...
  • Poziom 9  
    to co mam w takim razie zrobić z tym?odpuścić sobie? choć szczerze ja większość jeżdżę w nocy i przydało by się dobre światło bo to już nie spełnia oczekiwań a pyzatym są one czyste jak kryształ i dodatkowo wsadzone philipsy +100%. czyli mam rozumieć że nic się nie da zrobić?
  • Poziom 29  
    Są komplety do montażu, (żarówki i przetwornice) w internecie, nie wiem ile kosztują , ale myślę że około 250 zł. U mnie tak kosztują ( 50 funtów), ale to nie są lampy xselonowe, bo do tych powinieneś mieć automatyczną regulację wysokości , spryskiwacze na reflektory. To po prostu xsenon bez homogalizacji, ale działa. pozdrawiam.
  • Admin grupy Samochody
    A ja mam chęć czasami strzelać do takiego który jedzie w nocy z nad przeciwka na chińskich xenonach żle ustawionych i w dodatku pada deszcz.
    Ilu z was tak miało?
    Jak wyładowcze to tylko oryginały.(i tak jak helmut przykazał-samopoziomowanie i spryskiwacze)
  • Poziom 29  
    olek181 napisał:
    to co mam w takim razie zrobić

    Kup sobie okulary do jazdy nocnej, ja mam takie żółtawe i działa.
  • Poziom 42  
    Fakt, że to dobre....też polecam
  • Poziom 9  
    ja tak samo mam jak ktoś mnie oślepia dlatego wiec napisałem że lampy tylko i wyłącznie oryginalne. i w dodatku próbuje się od was dowiedzieć jak zrobić z tym samo poziomowaniem się reflektorów ponieważ nie chce założyć lamp i spryskiwaczy i do tego jakiegoś cudu który udaje samo poziomowanie właśnie po to by nie oślepiać innych kierowców bo to nie sztuka. wg mnie albo coś robić porządnie albo w ogóle.a wiec ktoś ma jakiś pomysł z tym samo-poziomowaniem? ? ?
  • Poziom 29  
    Kompletna wymiana lamp to zbyt poważny koszt jak na tak stary samochód, zbyt wiele elementów do założenia( czujniki wysokości, instalacja, lampy, itd.) Więc jak koniecznie chcesz mieć te lampy to zamontuj sobie zestaw pseudo xsenon, tylko pamiętaj o czystych lampach i ustawienia wysokości w zależności od obciążenia pojazdu. Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    w sumie te lampy ksenonowe dostane za darmo(oryginalne z xenonem i przetwornicą) chodzi mi samo poziomowanie ja rozumiem że stary samochód itd ale jak się do tego zabrać by zrobić to samo-poziomowanie proszę o pomoc ktoś pomoże??
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Kolego sprawa jest prozaicznie prosta z samopoziomowaniem lub masakrycznie trudna. Jeżeli nie masz schematu kompletnego do takiej instalacji to sobie odpuść. Jeżeli masz problemy z oświetleniem drogi to zacznij od podstaw.Zmierz napięcie na żarówkach i sprawdź stan odbłyśników i szkieł w reflektorach. Jeżeli nie potrafisz tego ocenić to jedź na stację diagnostyczną i niech Ci sprawdzą ustawienie świateł i przy okazji sprawdzą wielkość strumienia. Z doświadczenia wiem że w grupie VW ta sprawa bywa uciążliwa z prostej przyczyny braku przekaźnika w obwodzie świateł mijania i drogowych. Zdarzyło mi się mieć egzemplarze gdzie napięcie mierzone na żarówkach wynosiło ok 11,5V przy pracującym silniku i napięciu na alternatorze ok 14,3-14,4V. Ta różnica "rozpływała się" w instalacji samochodu. Ja mam na to dość prymitywny "patent" Biorę kawałki przewodziku o przekroju 4mm i 2,5mm, 2 przekaźniki, 4 gniazda bezpiecznikowe i robię kawałek instalacji po swojemu. Grubszym przewodem z zacisku +B alternatora do przekaźników dalej bezpieczniki i z nich do wtyczek żarówek już cieńszym przewodem. Oryginalne przewody odcinam od wtyczek na żarówkach a z jednej strony wykorzystuję je do sterowania przekaźników. Czasami potrzebny jest jeszcze wycięcie fabrycznego przewodu masy i poprowadzenie dodatkowego przewodu od obudowy alternatora do wtyczek żarówek. Po takiej "przeróbce" na żarówkach jest zawsze 13,8-14V i jeżeli reflektory są w dobrym stanie nie ma problemu z widocznością drogi.
    A dlaczego ten sposób? Troszkę teorii
    14,4V moc 55W
    14,0V moc 51W 92%
    13,5V moc 48W 87%
    13,0V moc 44W 80%
    12,5V moc 41W 74%
    12,0V moc 38W 69%
    Jak widać moc pobierana przez żarówkę zależy od kwadratu napięcia więc jego wartość ma bardzo istotne znaczenie dla ilości "produkowanego" światła przez żarówkę. Należy jeszcze dodać że zależność ta jest jeszcze bardziej nieliniowa bo ze zmianą napięcia zmienia się temperatura włókna a z tym kolor emitowanego światła i sprawność samego włókna. Mam nadzieję że przeczytasz to ze zrozumieniem i zastanowisz się co dalej robić (czyli odpuścisz Sobie ksenony i sprawdzisz co jest grane). Tak na marginesie dostaję "małpiego rozumu" na widok chińskich xenonów lub innych patentów w tym stylu.
  • Poziom 9  
    sprawdziłem miernikiem ile v trafia do żarówki i tak
    lampa lewa
    przy wył silniku 11.70V przy wł 13.82V
    lampa prawa
    przy wył silniku 11,74V przy wł 13,90V

    i sprawdziłem od razu ładowanie alternatora przy wył silniku na akumulatorze było 12.61V
    przy włączonym 14.21V
    żarówki
    Philips H7 X-tremeVision +100%
    12V 55W

    lampy są bardzo czyste szkła że tak powiem przezroczyste a odbłyśnik w 90%
  • Poziom 22  
    to tracisz jakieś 20% na napięciu plus te odbłyśniki i światła świecą o 1/3 słabiej niż powinny, weź kawał grubego przewodu odpal auto, włącz światłą i przyłóż ten gruby kabel od + akumulatora do żarówki, zobaczysz czy jest różnica, tylko sobie do masy nie dotknij bo jak Ci się zespawa to ....
  • Poziom 9  
    Witam po tak długiej przerwie.
    Co do ksenonów to sobie odpuściłem.Stąd moje pytanie czy istnieje inny sposób na zwiększenie napięcie bez wymiany instalacji?
    Dodatkowo ostatnio zauważyłem że gdy włączę światła drogowe że tak powiem na stałe. To świecą one dużo słabiej niż gdy je włączę tak jakby na krótko, tzn. jak bym chciał mrugnąć światłami. Czemu jest taka zależność?
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Passat jak to passat ma instalację jaką ma i "po cienkich kosztach" prawie nic się nie zdziała.Przeczytaj ponownie mój poprzedni post i dokładnie przeanalizuj schemat świateł i znajdziesz odpowiedź.Znajdź elektryka który wie co robi lub sam wykonaj przeróbkę instalacji w/g opisu i pozbędziesz się problemu.
  • Poziom 15  
    olek181 napisał:

    Dodatkowo ostatnio zauważyłem że gdy włączę światła drogowe że tak powiem na stałe. To świecą one dużo słabiej niż gdy je włączę tak jakby na krótko, tzn. jak bym chciał mrugnąć światłami. Czemu jest taka zależność?


    Świecą się wtedy dwa żarniki w żarówce i stąd wiecej światła. Normalnie pali się jeden (od świateł drogowych lub mijania)
  • Poziom 9  
    Tylko ja mam w lampach osoby reflektor na światła długie i mijania.i sprawdziłem że przy włączeniu
    świateł drogowych,mijania nie gasną . dodatkowe pytanie jak uzyskać 14.4V na żarówce? czy wymiana kabli plus wymiana czy założenie przekaźników załatwi sprawę?
  • Poziom 9  
    Czyli rozumiem że muszę wstawić 2 przekaźniki,jeden na drogowe i mijania.tylko jaki przekaźnik będzie dobry?prawda jest że Passat b5 97r nie ma przekaźników świateł? jakiej grubości przewody musza być i czy jest sprawdzony sklep w którym mogę je kupić?
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Z ostatniego postu wynika że nie dysponujesz schematem, nie masz żadnego doświadczenia w instalacjach samochodowych i nie czytasz postów w tym temacie.Więc łopatologicznie jeszcze raz. 2 dowolne przekaźniki samochodowe (nie podaję numerów pinów bo mogą być różne zależnie od producenta), przewód o przekroju 4 i 2,5 mm i budujemy instalację od podstaw. Od śruby M8 (przydałoby się oczko na przewód) na alternatorze przewodem o przekroju 4 mm do przekaźników (lokalizacja dowolna wynikająca z miejsca pod maską i umiejętności). Od każdego przekaźnika po 2 przewody o przekroju 2,5 mm do bezpiecznika i dalej do oprawek żarówek.Tam odcinamy przewody zasilające żarówki i przedłużamy je do cewek przekaźników. Nowe przewody dołączmy do oprawek żarówek i po temacie.
  • Poziom 9  
    Dzięki za odpowiedz wszystko fanie wytłumaczone.o to mi chodziło,jeżeli chodzi o przewód to znalazłem taki Producent IGUS
    Typ przewodu silnikowy
    Rodzaj przewodu chainflex® CF300.UL.D
    Budowa żyły linka
    Rodzaj żyły Cu
    Liczba żył 1
    Przekrój żyły 4mm2
    Kolor izolacji czarny
    Materiał izolacji zewnętrznej TPE
    Napięcie znamionowe 0.6/1kV
    Temperatura pracy -35...90°C
    Średnica zewnętrzna 6.5mm
    Odporność na promienie UV, większość olejów, skręcanie


    może taki być?

    Dodano po 1 [godziny]:

    Producent BQ CABLE
    Typ przewodu montażowy
    Rodzaj przewodu FLRY
    Budowa żyły linka
    Rodzaj żyły Cu
    Liczba żył 1
    Przekrój żyły 4mm2
    Materiał izolacji zewnętrznej PVC
    Kolor izolacji czarny
    Napięcie znamionowe 60V
    Temperatura pracy -40...105°C
    Zawartość opakowania 50m
    Klasa giętkości 5

    jeszcze taki znalazłem
  • Poziom 18  
    Będziesz potrzebował ok. 1m więc zdecydowanie najprostszym rozwiązaniem będzie wizyta ma szrocie wyciągnięcie ze starej wiązki.
  • Poziom 30  
    justyna5551 napisał:
    Będziesz potrzebował ok. 1m więc zdecydowanie najprostszym rozwiązaniem będzie wizyta ma szrocie wyciągnięcie ze starej wiązki.

    Nowy przewód w markecie linka kosztuje ok 4pln za metr nie wiem czy warto się pałować ze szrotem

    Moderowany przez manta:

    Co robić?

    3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.

    Ostrzeżenie.

  • Poziom 9  
    No niby macie racje,lecz skoro mam zrobić modernizacje instalacje ze względu na to iż przewody są już wysłużone,utlenione itp. i o mniejszym przekroju. to sadzę że korzystanie z takich samych kabli tyle że ze szrotu nie ma sensu,co do kabli z marketu,nie jestem przekonany gdyż po zakupie ostatnim razem przewód z nieznanego mi powodu zaczerniał również tam gdzie nie była ściągnięta izolacja.dlatego też szukam przewodu o podobnej żywotności jak ta która była montowana fabrycznie,no może trochę mniejszej,chce zrobić to raz,a porządnie. macie jakieś pomysły?
  • Poziom 18  
    Poszukaj znajomego elektryka powinien Ci pomóc.Linki używa się do kablowania rozdzielnic i szaf sterowniczych.