Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat B4 - niezidentyfikowane piszczenie

passat1996 16 Nov 2012 18:56 5445 7
  • #1
    passat1996
    Level 2  
    Witam
    Jestem nowym użytkownikiem tego forum, więc na początek witam wszystkich.
    Zalogowałem się na forum, gdyż mojemu samochodzie coś dolega a ja nie jestem w stanie określić co.
    Objawy-w taką pogodę jak jest w ostatnich dniach-temperatury poniżej wakacyjnych auto zaczyna mi piszczeć ( pisk podobny do nie naciągniętego paska alternatora lub popsutego alternatora)
    Moje wymiany
    1.na początku pojechałem do specjalisty od alternatorów i rozruszników i sprawdziłem poprawność działania i pracy alternatora-alternator 100% sprawny(regenerowany był w okresie wakacyjnym i jest jeszcze na gwarancji)
    2.Wymieniłem paski i rolkę prowadzącą(rolkę wymieniłem dwukrotnie gdyż poczytałem na forum, że może to być wina rolki-nawet nowej)
    3. wymieniłem samo napinacz ( trochę wysiłku kosztowało mnie wykręcenie starego)
    Piszczenie nadal nie ustaje, nawet mam wrażenie, że po wymianie pasków nasiliło się. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów ustaje do puki silnik jest ciepły. po postoju ok 3-5 godzin objawy powracają.
    Gdy załączam klimatyzację piszczenie na moment wzrasta, po czym wraca do normy i tak aż do przebycia kilkunastu kilometrów a potem ucicha.
    co zrobiłem źle lub co pominąłem.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #4
    horse667
    Photocopiers specialist
    Kolego oprócz pasków, może jeszcze piszczeć zacierające się koło (sprzęgiełko) sprężarki. Zwal pasek od sprężarki i sprawdź luzy na tym kole, albo spróbuj profilaktycznie prysnąć WD 40 na to koło od czoła, tylko tak, żeby płyn nie dostał sie na pasek. Zaszkodzić nie zaszkodzi, a może pomóc w zlokalizowamiu problemu. Pisze to na podstawie własnego doświadczenia.
    pozdrawiam horse
  • #5
    passat1996
    Level 2  
    Witam
    Silnik 1.9 TDI 90 koni, Passat jest z końcówki serii b4 wersja kombi.
  • #6
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    horse667 wrote:
    Kolego oprócz pasków, może jeszcze piszczeć zacierające się koło (sprzęgiełko) sprężarki. Zwal pasek od sprężarki i sprawdź luzy na tym kole, albo spróbuj profilaktycznie prysnąć WD 40 na to koło od czoła, tylko tak, żeby płyn nie dostał sie na pasek. Zaszkodzić nie zaszkodzi, a może pomóc w zlokalizowamiu problemu. Pisze to na podstawie własnego doświadczenia.
    pozdrawiam horse

    Gdyby to piszczało łożysko piasty sprzęgła sprężarki klimatyzacji, to powinno milknąć przy włączonej klimie. Psiukanie tam WD40 to też średni pomysł - łożysko powinno być bodaj RS, czyli szczelne - płyn się do niego niedostanie. Skoro piszczy przy zimnym silniku, to pasek - albo PK do alternatora, który stanowi spore obciążenie ( a w zimnym TDI tym bardziej, duże zużycie prądu przez podgrzewacze i konieczność uzupełnienia prądu w baterii), albo klinowy pompy wspomagania- przy gęstszym oleju też ma trudniej kręcić.
  • #7
    panam
    Level 29  
    Robokop taki sam problem miałem , w jednym przypadku była sprężarka ( nieważne czy była włączona czy nie) w innym napinacz paska, co było częściej( nie samo koło tylko sprężyna ze śrubą) . Nie wiemy czy koło na alternatorze jest ze sprzęgłem???? Pozdrawiam.
  • #8
    passat1996
    Level 2  
    Witam
    W poniedziałek ewentualnie we wtorek sprawdzę - mam przypuszczenia, że może to być od pompy wspomagania lub od klimatyzacji. Robokop napisał, że przy włączonej klimie powinno minąć - więc postawiłem auto w garażu i włączyłem max na grzejniku, po włączeniu klimy auto zaczęło najpierw głośniej piszczeć a po jakichś 15-20 sekundach ucichło trochę ale nie przestało. Owszem gdy klima była już wyłączona to piszczenie było znacznie cichsze.Ale mogę też stawiać na pompę wspomaganie, około 2 miesięcy temu wraz z ojcem regenerowaliśmy ją gdyż zatarło się łożysko i pompa stanęła podczas pracy i aż zerwało pasek.
    We poniedziałek/wtorek sprawdzę obie rzeczy i odpiszę co wyjdzie z tego.
    pozdrawiam