Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 1.9TDI 1Z - Wymiana bloku na AFN z A4.

16 Lis 2012 21:10 2958 6
  • Poziom 24  
    Witam.

    Czy ktoś może wymieniał sam blok z wałem korbowym silnika 1Z na blok z AFN-a? Głowica, korbowody + tłoki i cały osprzęt jest 1Z. Na pierwszy rzut oka różnica jest tylko w mocowaniu pompy wody.

    Dziękuje.
  • Poziom 11  
    Kolego akurat myśmy na warsztacie robili taką przeróbkę i blok ogólnie będzie pasował z głowicą jest różnica jak mówisz przy pompie wody i sprawa z filtrem oleju w 1z był zwykły metalowy a AFN wkład
  • Moderator Samochody
    Silnik jest ten sam, różnica tkwi jedynie w osprzęcie - inna turbina, kolektory, wtryskiwacze itp. Zasadnicza część, czyli to co zamknięte od dołu miską oleju, a od góry pokrywą zaworów jest identyczna.
  • Poziom 24  
    Z filtrem oleju tutaj akurat jest ok, natomiast próbuję ugryźć wspornik pompy, moje pierwsze myśli idą w kierunku zaadaptowania starego. Czy wy też tak robiliście. Jak sprawa ze sztywnością bo tutaj odpada jedna śruba.
  • Moderator Samochody
    W czym masz problem z dokupieniem oryginału? Wtedy żadnych problemów z mocowaniami nie będzie. Cała aluminiowa konstrukcja musi trzymać się silnika bardzo pewnie i sztywno.
  • Poziom 24  
    Kwestia czy w oryginale będą pasowały mocowania pompy wspomagania, pompa wody jest inna (to nie problem) i tam jest chyba jeszcze łożyskowanie wiskozy, która jest w tym przypadku nie potrzebna.
  • Poziom 24  
    Witam
    Auto śmiga bez żadnych niespodzianek. Temat zamykam.