Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf III - Podnoszenie się plynu chlodniczego

Maluch126.p 17 Nov 2012 14:27 18168 30
  • #1
    Maluch126.p
    Level 14  
    Witam.
    Posiadam Golf'a III 1.8 wersję 75km. Od pewnego czasu zaniepokoił mnie wysoki poziom plynu chlodniczego. Gdy próbuję odkręcić zbiorniczek, plyn się wylewa. Myślę, że to może być termostat lecz nie jestem pewien i pytam. Może mial już ktoś podobny problem. Jeszcze takie male pytanko co do tego termostatu-jeśli on jest tego przyczyną to gdzie się on znajduje. Z góry dzięki za pomoc.
  • #4
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Płyn na zimnym silniku powinien zawierać się pomiędzy liniami "min-max" na ściance zbiorniczka. Poczytaj co to jest rozszerzalność cieplna.
  • #6
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    Maluch126.p wrote:
    W moim przypadku czy on jest zimny czy cieply to plyn jest pod sam korek.
    Ta jak już będzie zimny, to usuń nadmiar płynu do stanu normy(najlepiej w połowie).
  • #7
    Maluch126.p
    Level 14  
    Dobra rada lecz to nic nie dalo. Już usunąlem plyn do kreski max. Po przejechaniu kilku km plyn znów się podniósl. A czy przez to, że uklad jest przypowietrzony to może się tak dziać?
  • #8
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Mamy rozumieć, że ci tego płynu przybywa? To odpal auto, zbieraj nadmiar, otwórz rozlewnię i sprzedawaj.
    Do jakiego stanu wraca płyn po ostygnięciu silnika?
  • #11
    Ziibiis
    Level 12  
    Czy nic nie robiłeś w układzie chłodzenia?
    Jeżeli tak,to go odpowietrz.
    Odkręć korek i połóż lużno na otworze wlewu płynu do zbiorniczka wyrównawczego.
    Pokrętło ciepła daj na max-a i uruchom silnik niech sobie popracuje do chwili zadziałania silnika na chłodnicy.tak ze 2x.Być może gdzieś się zapowietrzył-lubi zapowietrzyć się w nagrzewnicy,
  • #12
    Maluch126.p
    Level 14  
    Nie robilem nic przy ukladzie lecz co do tej nagrzewnicy to trochę slabo w środku grzeje-czy może mieć to coś wspólnego??

    Dodano po 57 [sekundy]:

    Od tej pory jak się zaczęlo tak dziać to tylko raz powrócil.
  • #14
    jerry1960
    Level 36  
    Uzupełnij do poziomu miedzy min a max, oczywiście na zimnym silniku. Prawdopodobnie miałeś zapowietrzony układ.
  • #15
    psilos1
    Level 32  
    jerry1960 wrote:
    Prawdopodobnie miałeś zapowietrzony układ.

    Autor tematu twierdzi że w układzie chłodzenia nic nie robił -sam się chyba nie powinien zapowietrzyć .Skoro nie widać zadnych wycieków pod maską -stawiam na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą .
  • #16
    Maluch126.p
    Level 14  
    Dziś postanowilem odpowietrzyć uklad. Tak jak pisal ziibiis tak zrobilem. Ze zbiorniczka poszlo bardzo dużo powietrza. Teraz muszę dolać plynu gdyż po odpowietrzeniu uklady, plynu nie ma nawet w zbiorniczku. A co do uszczelki to kiedyś byla lekka wilgoć na niej której prawie nie bylo widać lecz po jakimś czasie wilgoć znikla.
  • #17
    psilos1
    Level 32  
    Tak jak pisałem :płyn nie zniknął sam z siebie -szukaj wycieku .
  • #18
    Maluch126.p
    Level 14  
    Plyn zniknąl gdyż bąble powietrza które wychodzily z ukladu wylaly troche przez zbiorniczek i dlatego nie ma go zby dużo teraz.

    Dodano po 51 [minuty]:

    Teraz dolalem litr plynu i ciągle lecą bąble powietrza. Plynu jest jeszcze za malo. Jutro kupię więcej plynu i doleję.

    Dodano po 1 [godziny] 3 [minuty]:

    A co może być przyczyną tego, że w zbiorniczku jest plyn a w wężu który idzie od chlodnicy do termostatu nie ma plynu?
  • #24
    janekf65
    Level 10  
    Z mojego doświadczenia stawiam na uszczelkę pod głowicą. Jeżeli auto jest zasilane LPG to może by uszkodzona membrana w parowniku, niewielki ilości gazu przedostają się do układu chłodzenia i go zapowietrzają.
  • #26
    janekf65
    Level 10  
    Proponuję pojeździć tylko na benzynie i obserwować co się dzieje z płynem.
  • #27
    Maluch126.p
    Level 14  
    Dziś zalalem uklad wodą i dziala elegancko ( na benzynie bo gaz mi się skończyl ) Wcześniej auto mialo temperature ok. 80 stopni a w środku dmuchalo zimnem. Teraz pojeździlem na wodzie i przy 70 stopniach w aucie nie da się wytrzymać z gorąca. Czy tak się dzialo, że byl uklad zapowietrzony?
  • #28
    janekf65
    Level 10  
    Zapowietrzony układ chłodzenia nie ma prawa działać poprawnie. Stąd to niepewne działanie ogrzewania. Zatankuj auto gazem i spróbuj pojeździć, jeżeli sytuacja się powtórzy, to na 100% masz do wymiany membrany w parowniku.
  • #30
    ociz
    Moderator of Cars
    Termostat jest pod pompą, tam gdzie idzie dolny wąż chłodnicy, jak go wyjmiesz to wyleci wszystko oprócz nagrzewnicy, bo ona stoi pionowo rurkami do góry.