Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 4 AJM - Ustawienie sztangi turbiny

17 Lis 2012 18:49 29895 9
  • Poziom 12  
    Witam dzisiaj wyciągnąłem swoje turbo w celu wyczyszczenia kierownic. Po wyjęciu okazało się że łopatki są ok blokowało je troszkę, ale udało mi się to wyczyścić. Mam takie pytanie jak w tym golfie tj. 1.9 TDI PD AJM powinna być prawidłowo ustawiona sztanga bo teraz była tak że w pozycji neutralnej gruszki czyli na zgaszonym silniku łopatki wysterowane były tylko do połowy po odpalenia auta sztanga poszła do poziomu ogranicznika. Nie wiem czy tak powinno być czy jest źle ustawiona ta sztanga i łopatki powinny cofać się dalej ? Jak to mogę sprawdzić ewentualnie jak ustawić tak żeby było dobrze. Dodam też ze łopatki blokowały się w tej pozycji gdzie sztanga nawet nie dochodzi. A więc ciągłe notlaufy nie były spowodowane zacinaniem się ale pewnie złym ustawieniem.
  • Poziom 35  
    Sztanga w pozycji pełnego doładowania schodzić powinna maksymalnie w dół czyli całkowicie oprzeć się o jej ogranicznik na dole a w pozycji minimalnego doładowania czyli po wyłączeniu silnika powinna polecieć samoczynnie w górę na jakieś 1.8 cm i w Vagu wartość ciśnienia doładowania powinna oscylować w granicach 969 mbar w grupie 011 BS lub 980 mbar w trybie OFF (w zależności od typu steriwnika silnika). O złym ustawieniu sztangi decyduje procent wysterowania N75 (ostatnia kolumna grupy 011) - prawidłowa powinna szaleć w granicach 55 do 85 %. Wyższe wartości wskazują albo o zacinającej się zmiennej geometrii albo o złym jej ustawieniu.
  • Poziom 35  
    Tak się reguluje wyważenie wałka turbosprężarki ale sęk jest w jednym pytaniu - dlaczego tak regenerowane i ustawiane turbosprężarki nie wytrzymują/lub wytrzymują tylko okres gwarancyjny a potem padają jak muchy ?
  • Poziom 12  
    Aha czyli najlepiej będzie ustawiać na zapalonym silniku przy wolnych obrotach kręcić sztangą do uzyskanego ciśnienia ?
  • Poziom 35  
    Sztomel napisał:
    Tak się reguluje wyważenie wałka turbosprężarki ale sęk jest w jednym pytaniu - dlaczego tak regenerowane i ustawiane turbosprężarki nie wytrzymują/lub wytrzymują tylko okres gwarancyjny a potem padają jak muchy ?


    jednak co fabryka to fabryka. moze jakosc wykonania moze materiały.
  • Poziom 35  
    Najlepiej jest zVagować dynamicznie grupę 011 by widzieć w niej w jakim procencie jest wysterowana zmienna geometria turbo a potem (w zależności od uzyskanych wartości) albo ją skrócić albo wydłużyć. Na wolnych obrotach się tego nie reguluje !!!
  • Poziom 12  
    A czy na wskazania vaga patrzeć podczas jazdy czy na postoju można?
  • Poziom 35  
    stacho5132 napisał:
    A czy na wskazania vaga patrzeć podczas jazdy czy na postoju można?


    na postoju nie uzyskasz takiego cisnienia.