Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daf Lf 55.220 - 2008 rok - wymiana filtrów, olejów i płynów

18 Nov 2012 09:50 8454 1
  • Level 2  
    Witam,

    Szykuje sie pierwszy raz do małego przeglądu samochodu DAF LF 55.220, Euro4 z AdBlue, a mianowicie:
    - wymiana oleju w silniku,
    - wymiana filtra olejowego 1 szt,
    - wymiana oleju w skrzyni biegów,
    - wymiana oleju w moście,
    - wymiana osuszacza powietrza 1 szt ,
    - wymiana filtra paliwa 1 szt,
    - wymiana filtra separatora 1 szt,
    - wymiana filtra powietrza 1 szt.

    Proszę o informację czy pominałem jakieś filtry/oleje do wymiany.

    Proszę o infoirmację gdzie znajduje się korek wlewu/zlewu oleju w skrzyni biegów... jaki olej zastosować i ile litrów należy wlać.

    Proszę o informację gdzie znajdują się punkty smarowania tego pojazdu.

    Na co zwrócić szczególną uwagę przy przeglądzie.

    Czy są jakieś dodatkowe punkty/filtry/oleje które należy sprawdzić/wymienić przy podstawowym przeglądzie?

    Jeżeli ktoś posiada instrukcję przeglądu lub wykaz punktów do sprawdzenia tego pojazdu proszę o pomoc, gdyż nie miałem jeszcze przyjemności obsługi tego pojazdu... Jestem tylko kierowcą tego pojazdu a nie mechanikiem więc bardzo proszę o wyrozumiałość...

    Z góry dziękuje za podpowiedzi...
  • DAF Trucks specialist
    Nie, nie pominąłeś, no chyba że chcesz wymienić jeszcze płyn we wspomaganiu, ale ten ostatni normalnie wystarczy na całe życie samochodu.
    Korek w skrzyni biegów do spuszczania oleju jest oczywiście od spodu skrzyni i jest na klucz 17mm lub 22mm.Nie pomyl go z takimi śrubami o bardzo niskim łbie sześciokątnym, bo nie jest to korek tylko sworzeń widełek.
    Korek ma wysoki łeb (ponad 10-12mm wysokości)
    Korek do napełniania to ten sam do kontroli poziomu oleju i jest z boku skrzyni po stronie pasażera (po prawej stronie skrzyni) na wysokości półki ramy.
    Olej to 80W90 i pojemność to 10.5 litra. (skrzynia 6-cio biegowa oczywiście)
    Punkty smarowania to smarowniczki w sworzniach zwrotnic - dwie na każdą zwrotnicę, jedna na górze, jedna na dole zwrotnicy.
    Na co zwrócić uwagę przy przeglądzie? Hmmm... zależy jaki jest twój poziom zaawansowania technicznego w sprawie samochodów ciężarowych.Generalnie to mieć uszy i oczy szeroko otwarte i używać logicznego myślenia.
    Wyciekami oleju z pomiędzy pompy HPCR a silnikiem nie przejmuj się- każdy je ma i nie jest to niewiadomo jaki wyciek.
    Jak ma większy przebieg to warto sprawdzić luzy zaworowe.
    Przed wymianą filtra separatora powietrza dla systemu EAS wywierć w starym filtrze małą dziurkę żeby spuścić w ten sposób powietrze.Inaczej to filtr jest pod ciśnieniem 10bar i możesz mieć w takim przypadku problemy z jego odkręceniem.Nie smaruj żadnym olejem lub smarem uszczelki w nowym filterku separatora.Separator jest właśnie do separacji drobinek oleju.Najwyżej co to kropla płynu do naczyń lub mydła.
    Kup sobie nowy korek spustowy do miski olejowej- to znaczy pozmianowy.Ma on sześciokątne gniazdko i oring a nie jak stary korek czyli kwadrat 3/8".Korki na kwadratowy klucz lubią pękać wokoło.
    Pamiętaj też że całkowita objętość oleju w silniku to równe 16litrów - bagnet nie zawsze daje wyraźny odczyt.