Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Fusion - Lampka ładowania akumulatora świeci się stale

18 Lis 2012 16:02 6048 7
  • Poziom 30  
    Kiedy dokładnie zapala się tzw. lampka ładowania akumulatora ?
    Sprawdziłem, że przy pracującym silniku napięcie na akumulatorze wynosi 13.6V niezależnie od tego jakie odbiorniki są aktualnie włączone. Po wyłączeniu silnika spada do około 12V. Wywnioskowałem więc, że ładowanie jest OK. Wymieniona lampka jednak cały czas się świeci. W serwisie firmowym stwierdzili, że uszkodzony jest alternator i zalecili jego wymianę. Ta diagnoza wydaje mi jednak trochę dziwna.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Może być uszkodzona (ne) dioda, lub inny problem, więc nie wiadomo, czy nie mają racji- napięcie powinno być 14,4V.
    Lampka ładowania zaświeca się wtedy, gdy nie ma odpowiedniego napięcia z prostownika pomocniczego alternatora.
    Jęśli to napięcie jest odpowiednie, to mamy taką sytuację, że pojawia się plus od strony deski(zapłonu) na lampce i drugi plus od strony alternatora.
    Wiadomo, że żarówka potrzebuje plus i minus aby świecić, a nie dwa plusy.
    Jeśli nie pojawia się napięcie na prostowniku pomocniczym, to płynie prąd od + stacyjki, przez żaróweczkę, regulator i uzwojenie wirnika do masy.
    Zaróweczka świeci, mały prąd tej żarówki wystarcza aby zaindukować małe pole elekromagnetyczne w nabiegunnikach wirnika- to zaś wzbudzi napięcie w uzwojeniu stojanu, z którego dodatkowo przez 3 diody prostownicze napięcie trafia do regulatora (Ten prąd już jmoże być o wiele większy -wg zapotrzebowania regulatora, niż ten płynący przez kontrolkę)- żaróweczka gaśnie, mało tego, od tej chwili alternator już nie potrzebuje tej żaróweczki, ani wzbudzenia od baterii - jest to niby perpetum mobile.
    Więc u ciebie może być uszkodzony prostownik pomocniczy, lub zwierający kabelek wzbudzenia do masy- wtedy żaróweczka też świeci.
    Tak jest w normalnych alternatorach, które to staja się pomału przestarzałymi, bo już pakują elekronikę w peryferia alternatora, czasem komputer silnika decyduje o ładowaniu i td.
    Nie napisałem o sprawdzeniu szczotek węglowych regulatora, bo to chyba jest wiadome.

    Może komuś spasuje taka łopatologia.
    Pozdrawiam.
  • spec od auto-elektro
    kwantor napisał:

    Może komuś spasuje taka łopatologia.
    Pozdrawiam.


    Niestety ale ten wywód nie dotyczy tego typu alternatora i instalacji.P
  • Poziom 38  
    Spodziewałem się tego, jednak jeśli ktoś będzie kumaty i uparty, to odnajdzie diody i je sprawdzi. Znajdzie pierścienie ślizgowe na wirniku i oceni stan zużycia, rezystancję uzwojeń, brak "przebić"Te rzeczy pozostaną jeszcze długo w alternatorach, a może i na wieki.
    Gadżetologia często sprowadza się do zintegrowanego szczotkotrzymacza z regulatorem i włącznikiem elektronicznym prądu wzbudzenia, podanego z komputera, lub inne wynalazki.
    Kilka takich alternatorów już rozszyfrowałem, w większości tajemnicy strzegła tajemnicza wtyczka, brak schematu- niestety tego modelu nie znam.
  • Poziom 30  
    Silnik 1.6 16V.
  • Poziom 2  
    Witam, niektore alternatory maja kondensator (eliminuje on zaklocenia fal radiowych w wyniku iskrzenia na szczotkach), jesli jest uszkodzony(zwiera) lub ''zatkany'' to kontrolka ladowania nie gasnie.
    Nie znam tego konkretnego alternatora ale mysle ze latwo to mozesz sprawdzic przed wymiana na nowy. Pozdrawiam
  • spec od auto-elektro
    jarekd70 napisał:

    Nie znam tego konkretnego alternatora ale mysle ze latwo to mozesz sprawdzic przed wymiana na nowy. Pozdrawiam


    Skoro nie znasz to po co się wypowiadasz i piszesz bzdury.P