Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel zafira 01r 2.0 DTI - Nie odpala po kilkugodzinnym postoju

GORAL37 18 Nov 2012 21:55 41934 23
  • #1
    GORAL37
    Level 10  
    Witam. Problem często występujący na forum , ale niestety nie znalazłem rozwiązania.Zafira 2.0 DTI po nocy nie odpala. Wymieniłem oczywiście wężyki przelewowe, uszczelniacze ale nic z tego . Postoi kilka godzin i nie pali. taki problem przedstawił wojtus33 i rozwiązał go z pomocą niuniu36 ale niestety ,żaden z nich nie pofatygował się by przedstawić sposób rozwiązania. Jedyna rzecz jaką napisali , to że problem nie tkwił w zapowietrzaniu. Może ktoś zna sposób zakończenia moich kłopotów? Dodam , że nie ma błędów.
  • #2
    rogalik220
    Level 14  
    Świece żarowe i układ ich zasilania sprawdzony?
  • #3
    GORAL37
    Level 10  
    Świece sprawdzone , wszystko OK.
  • #4
    rogalik220
    Level 14  
    Objaw zapowietrzenia układu, ale bez manometru i cierpliwości nic nie zdziałasz, jedynie(zgadując) kasę stracisz.
  • #5
    panam
    Level 29  
    Ten typ miał problem z pompą (nie regulowała kątem wtrysku), nie powiem na 100 procent że to jest to, również obudowa filtra paliwa puszczała powietrze , ale też nie jestem pewien, to są tylko moje sugestie. Pozdrawiam.
  • #6
    rogalik220
    Level 14  
    Długo kręcisz rozrusznikiem rano, by autko zapaliło?

    Dodano po 28 [minuty]:

    Wiem że w pompach są zawory zwrotne i to najczęstsza przyczyna problemów z rozruchem diesla.
  • #7
    koleś kit
    Level 39  
    Podłącz paliwo bezpośrednio z kanistra przez dwa węże najlepiej przezroczyste .Odpowietrz zapal i poczekaj dłuższy czas.Jak zapali masz problem z zapowietrzaniem.Przeważnie obudowa filtra i jego połączenia,jak i cały układ przelewowy.Jak nie zapali będzie to samo raczej pompa kończy żywot.A że błędów nie ma to nic nie znaczy.
  • #8
    bodzio012
    Level 33  
    To jeszcze powiedz czy po nocy odpala i gaśnie czy w ogóle nie odpala, bo jeśli odpala i gaśnie to wina obudowy filtra, jeśli w ogóle to się zapowietrza
  • #9
    GORAL37
    Level 10  
    Dziękuję za wszystkie sugestie odnośnie rozwiązania problemu. Niestety wszystkie te rzeczy sprawdzałem. Założony jest filtr paliwa metalowy z końcówkami na opaski ,zaślepiony jest przelew z wtryskiwaczy do pompy, gruszka na przewodzie zasilającym i nic. Odpala tylko na dwa sposoby : z plaka albo jeden kręci rozrusznikiem drugi pompuje paliwo gruszką.Jak odpali ,to już cały dzień nie ma problemu.
  • #11
    bodzio012
    Level 33  
    Pisał że uszczelniacze wymieniał, to chyba chodziło o trawersy?
  • #12
    kmitki
    Level 22  
    bodzio012 wrote:
    Pisał że uszczelniacze wymieniał, to chyba chodziło o trawersy?

    Tego to właśnie na 100% nie wiemy a to jest najczęściej przyczyna zapowietrzania.Teoretycznie powinny wytrzymać ok4-5 lat a u mnie puszczały już po 1.5 roku.
  • #15
    GORAL37
    Level 10  
    Poradziłem sobie zakładając zawór jednostronny. Może usterki nie naprawiłem ale problem znikł.
  • #16
    autopoldi
    Level 23  
    Jeżeli mogę podpowiedzieć coś to sprawdź jak odpalisz już auto czy na śrubie w obudowie pompy wtryskowej(od przodu auta ,czyli z boku pompy jest śruba na torksa chyba 50 a pod nią blaszka) nie wiszą krople paliwa .Jeżeli wisi kropla bądź widać delikatny wyciek to trzeba wymienić o-ring na tej śrubie . Pozdrawiam i powodzenia.
  • #17
    GORAL37
    Level 10  
    autopoldi wrote:
    Jeżeli mogę podpowiedzieć coś to sprawdź jak odpalisz już auto czy na śrubie w obudowie pompy wtryskowej(od przodu auta ,czyli z boku pompy jest śruba na torksa chyba 50 a pod nią blaszka) nie wiszą krople paliwa .Jeżeli wisi kropla bądź widać delikatny wyciek to trzeba wymienić o-ring na tej śrubie . Pozdrawiam i powodzenia.

    Dziękuję . Sprawdzę.
  • #18
    bodzio012
    Level 33  
    Zaworek jednostronny starcza tylko na chwilę, chyba że zrobi się chłodniej i paliwo zgęstnieje to powinieneś mieć spokój na jakiś czas
  • #19
    erdaniel
    Level 14  
    tyle postów bicia piany a problem gdzie indziej.
  • #20
    izapaw
    Level 11  
    Do wyjęcia zbiornik i do czyszczenia smok. pozdrawiam
  • #21
    sawad
    Level 1  
    Witam wszystkich,ja także miałem problem z odpaleniem zafiry po dłuższym postoju.
    Pompa zapowietrzała się przez oring na śrubie opisanej w poście przez <autopoldi>
    Wyciek pokazał się dopiero gdy sprężone powietrze wpompowałem w przewód paliwowy,przedtem śrubka była sucha
    Po wymianie tego oringa (był bardzo twardy) zafcia odpala aż miło.
    Wcześniej wymieniłem
    - filtr paliwa,trawersy,uszczelki wtrysków,czyszczony był też zbiornik,założyłem zaworki zwrotne na przewody ( które zresztą już wymontowałem)
    Nic nie pomagało.
  • #22
    Poli 196
    Level 11  
    No to super ze to sie udalo :sm9:
    Musze umnie tesz to sprawdzic
  • #23
    damz23
    Level 2  
    FirkaTo teraz moja kolej. Witam serdecznie. Dołożę kilka słów i eksperymentów. Zafirka 2.0 dti 101koników. Nie pali po kilkugodzinnym przestoju.
    Ale od początku. Problem z pqleniem i zaczynamy Plak lub dobrze znana pompka ręczna. Odpala silnik chodzi równo, żadnych skokóq mocy, zbiera się i nie szarpie. No ale niestety nie pali. Wymieniona obudowa filtra paliwa, wymienione przelewy(trawersy), założony zawór zwrotny 15cm za smokiem, nowa pompka recznq(na wszwlki wypadek jqkby starej puscił zawór). Zauważyłem dziwną prawidłowosc. Jak stawiam auto tylnimi kolami na krawezniku ok 15-20 cm to po nocy praktycznie normalnie pali(bez plaka i pompowania).ju zglupialem i nie wiem co mam robić. Zauważyłem ze podczas pracy silnika pompka ręczna jest strasznie ściśnięta.
    Piszecie tu o jakimś oringu pod śrubą ale ni cholery nie wiem jak i gdzie ją znaleźć :(. Moze jest ktos w stanie wyslac jqkies fotki lub schemat z zaznaczeniem co gdzie. Dostqlem jeszcze info o pompce w baku(elektrycznej) nie wiem co o tym mysleć.
    Pomocy fachowcy!!!!
  • #24
    autopoldi
    Level 23  
    Pompki elektrycznej tam nie ma . A fotek nie mam poza tymi w pamięci mojej głowy. To , że stawiasz tył wyżej i pali to dowód na zapowietrzanie się pompy.