Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

bmw e34 525i - grzałka sondy

18 Lis 2012 22:20 1791 8
  • Specjalista - kserokopiarki
    Witam
    Moje e34 m50b25 tu, czyli vanos coraz bardziej mnie zadziwia...
    Otóż zauważyłem wzrost zużycia benzynki (auta nie ma lpg). Pierwsza rzecz jaka przyszla mi do głowy to sprawdzenie poprawności działania sondy. Notabene jest to org. Boscha, na której od montażu zrobiłem może z 500km.
    Odpaliłem zimny silnik, miernik w łapę i... stałe napięcie 0,43V. Sprawdziłem napięcie na grzałce -0V. Dopiero po około 3-4 minutach napięcie na grzałce pojawia się i sonda zaczyna oscylować. Tak ma być?
    Przekaźnik podmieniałem - efektów brak.
    Znajomy podjechał z kts i delpi, po podłączeniu nie pokazały one błędów.
    Jestem daleki od robienia obejść i podawania masy na przekaźnik sterujący grzałką na "sztywno".
    Może Koledzy mi wyjaśnia, jak jest dokładnie z grzaniem sondy na zimnym silniku, na chłopską logikę powinna ona być grzana od samego rozruchu do momentu uzyskania przez sondę temp. pracy. Zastanawiam się co jest przyczyną takiej anomalii. Co prawda auto nie użytkuje na co dzień ale zużycie na poziomie 22l to troszkę za dużo...
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze

  • Poziom 34  
    Na dzień dobry i tak silnik pracuje na mieszance wzbogaconej , więc sonda nie jest mu potrzebna. Jak osiągnie temperaturę pracy - przechodzi do Closed Loop , i wtedy zaczyna z niej korzystać.
  • Specjalista - kserokopiarki
    możesz rozwinąć ?
    Nie jestem biegły w terminologii diagnostycznej.
    Tzn., że grzałka nie powinna grzać od momentu uruchomienia zimnego silnika?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 35  
    damdam napisał:
    Na dzień dobry i tak silnik pracuje na mieszance wzbogaconej , więc sonda nie jest mu potrzebna. Jak osiągnie temperaturę pracy - przechodzi do Closed Loop , i wtedy zaczyna z niej korzystać.


    sam sobie zaprzeczasz.

    sprawdz oporosc grzałki i zasilanie na nia. sprawdz przekaznik grzania sondy.
  • Specjalista - kserokopiarki
    przekaźnik podstawiałem, oporność grzałki wzorcowa. Napięcie na grzałkę nie jest występuje na zimnym silniku , dopiero po kilku minutach napięcie się pojawia i grzałka zaczyna oscylować.
  • Poziom 32  
    Kiedy silnik pracuje jak to kiedyś określano na tzw. ssaniu to jest zwiększana dawka paliwa aż do osiągnięcia zadanej temperatury pracy, co za tym idzie mieszanka jest do tego momentu bogata i sterownik nie używa sondy. Dopiero gdy warunki pracy będą odpowiednie to rozpoczyna prace sonda i monitoruje tak żeby mieszanka była stechiometryczna. Szukaj gdzie indziej przyczyny.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Z ciekawości zobacz na gorącym silniku, sonda będzie działała od rozruchu.
  • Poziom 9  
    zgadza się na zimnym silniku sonda nie jest brana pod uwagę przez sterownik

  • Poziom 34  
    fuelinyourblood napisał:
    damdam napisał:
    Na dzień dobry i tak silnik pracuje na mieszance wzbogaconej , więc sonda nie jest mu potrzebna. Jak osiągnie temperaturę pracy - przechodzi do Closed Loop , i wtedy zaczyna z niej korzystać.


    sam sobie zaprzeczasz.



    tzn co jest zaprzeczeniem czego ? Po co sterownik ma grzać sondę skoro pracuje w pętli otwartej do momentu osiągnięcia temp. pracy ? Włącza grzałkę parę chwil przed przejściem do pętli zamkniętej.
  • Poziom 35  
    Jezeli sie pomyliłem to zwracam honor. Grzałka jest przeciez po to zeby podgrzac sonde jak najszybciej zeby zaczeła pracowac. Po to tez jest napowietrzanie kata. i nie wazne czy silnik jest nagrzany czy nie.