Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PEUGEOT 406 1.8 16V 95r - PEUGEOT 406 1.8 16V 95r

19 Lis 2012 17:07 6906 5
  • Poziom 1  
    PEUGEOT 406 1.8 16V 95r ciężko pali
    witam
    Mam problem i potrzebuje pomocy. wymieniłem juz chyba wszystko cewka świece
    czujnik: położenia wału,temperatury,stukowy map sensor sterownik moduł wtrysku wtryski pompa paliwa przepustnica
    podobno moze to byc problem z masą prosze o rade
    auto nie odpala po nocy bije w wydech nie wazne czy na gazie czy na paliwie
    iskra jest taka ze by slonia zabilo paliwo podaje nie ma zadnych bledów
    zgupialem potrzebuje pomocy
  • Poziom 16  
    rozrząd sie zgadza?
  • Poziom 43  
    Proste jak f.... .
    Sprawdzasz kąt zapłonu lampą strobo.
    POdpinasz pod wtrysk kontrolke diodową i obserwujesz.

    Ale najpierw sprawdził bym kompresje na zimnym silniku. Może jej nie być.
  • Poziom 13  
    Jak tam kolego udało Ci się coś z tym zrobić? Mam chyba podobny problem.
  • Poziom 2  
    Witam,
    Mam sinik 1.8 16V D9 (6FZ), sterowanie Sagem, 2001r. Mam instalację gazową. Po tym jak spaliły mi się dwie cewki, myślałem że to jest przypadek. W okazyjnej cenie kupiłem kolejne dwie, w tym jedną jako zapas woziłem w bagażniku. Dwa tygodnie temu, po tygodniu postoju na parkingu samochód nie odpalił. Silnik kręci, chwilami tak jakby chciał odpalić, ale nie odpala. Benzyna dochodzi.
    1. Podmieniłem cewkę na drugą i nadal nic. (Cewka była sprawna, sprawdzona wcześniej)
    2. Podłączyłem PP2000. Brak błędów. Jedyna różnica jaką zauważyłem była w czasach ładowania cewki. Wcześniej, gdy silnik uruchamiał się czas ładowania cewki wynosił 2.5 ms. Teraz ten parametr jest równy 6.6 ms.
    3. Sprawdziłem:
    3.1 Czujnik prędkości obrotowej wału korbowego. Sprawdziłem czujnik oraz podłączenie do sterownika silnika.
    3.2 Czujnik Halla wałka rozrządu. Sprawdziłem czujnik oraz podłączenie do sterownika silnika.
    3.3 Sprawdziłem przełącznik bezwładnościowy. Podłączyłem przewody na krótko.
    3.4 Zmierzyłem parametry dwóch cewek, które obecnie posiadam przy sobie. Wyniki pomiarów: opór cewki pierwotnej: 0,9 ohm, opór cewki wtórnej: 19,5 kohm.
    Sprawdziłem trzy przewody dochodzące do cewki. Dwa z nich są podłączone pod sterownik silnika: ZG3 i ZH3, a trzeci jest podłączony pod urządzenie znajdujące się obok sterownika Sagem. Czy to jest kondensator lub jakiś dodatkowy moduł? Rezystancja przewodów w normie poniżej 1 ohma.
    Sprawdziłem również napięcia na złączu cewki: Opisy przewodów (biały(1) i różowy(2) podłączony do sterownika, niebieski(4) do kondensatora) - w nawiasach są numery wtyków w złączu cewki. Złącze cztero pinowe.
    - Po odłączeniu złącza od cewki: (Pomiar przewodów i podłączenie do plusa akumulatora)
    (1) 0V
    (2)12V
    (4) 0V
    - Kostka podłączona do cewki: (podłączenie do plusa akumulatora)
    (1)12V
    (2)12V
    (4)12V
    - Pomiar w trakcie odpalania z podłączoną kostką: (podłączenie do plusa akumulatora)
    (1)0V
    (2)0V
    - Pomiar w trakcie odpalania z podłączoną kostką: (podłączenie do minusa akumulatora)
    (4)12V
    Zgodnie ze specyfikacją sprawdziłem również:
    Opór między złączem cewki (4) prowadzącym do kondensatora oraz ujemną końcówką akumulatora. Dąży do nieskończoności, czyli jest prawidłowo.
    Odłączyłem złącze od cewki i zmierzyłem napięcie między złączem (4) kondensatora, a minusem aku: 0V, kolejny pomiar między tym złączem a plusem aku: 12V. Tutaj teoretycznie powinno być odwrotnie.
    3.5 Podczas przekręcania kluczyka chodzi pompka. Po wykręceniu świec było widać, że benzyna dochodzi do komor.
    3.6 Kilka tysięcy kilometrów do tyłu wymieniłem świece.
    3.7 W PP2000 sprawdziłem czujniki: pomiaru położenia przepustnicy, pokazuje płynnie kąt otwarcia, czujnik ciśnienia dolotowego powietrza pokazuje prawidłowe ciśnienie, czujnik temperatury powietrza dolotowego również pokazuje prawidłową temperaturę.
    3.8 Sprawdziłem bezpieczniki w skrzynce przy silniku.

    Na koniec chciałbym dodać, że sprawdziłem podłączenie instalacji gazowej i przewód obrotów od sterownka gazu podpięty jest pod cewkę. Sprawdziłem w specyfikacji instalacji gazowej i faktycznie może być podpięty pod cewkę lub pod czujnik prędkości wału korbowego. Sprawdziłem na innym forum, że takie podłączenie (podłączenie pod cewkę) może spowodować jej uszkodzenie. Przypuszczam, że tak właśnie mogło być u mnie.

    Moje podejrzenie pada ponownie na cewkę, jednak proszę Was o podpowiedzi czy to jednak może być wina czegoś innego?
  • Poziom 2  
    Udało mi się rozwiązać problem. Okazało się, że był przerwany przewód +12V, podłączony do dodatkowego urządzenia znajdującego się obok sterownika Sagem. Przewód wychodził ze skrzynki z bezpiecznikami. Pod ten przewód jest podpięty kabel od instalacji gazowej. Czeka mnie trochę lutowania i muszę dokładnie przejrzeć instalację. :)