Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sterownik centralnego zamka- Nie współgra z siłownikiem master

pietrii 19 Nov 2012 22:41 7323 11
  • #1
    pietrii
    Level 9  
    [OPEL ASTRA F -1.7 TDS ISUZU 82KM 94']
    Witam.

    Zakupiłem ostatnio sterownik model AG194
    INSTRUKCJA OBSŁUGI

    PODŁĄCZENIE

    Podłączyłem się do instalacji samochodowej według schematu F2 czyli:
    kolory BIAŁY/CZARNY i BIAŁY podpiąłem w kabelki BRĄZOWO/BIAŁY-otwieranie i BRĄZOWO/CZERWONY-zamykanie.
    Tak jak pewien Pan tu radził Link.



    PROBLEM
    Problem polega na tym, że siłownik master (lub jego centralka umieszczona gdzieś w aucie) nie komunikuje się z sterownikiem do pilotów.
    Mianowicie po zamknięciu drzwi kluczykiem lub "dzyndzlem" sterownik pilota nie otrzymuje informacji o tym zdarzeniu i aby otworzyć drzwi pilotem,
    muszę najpierw wcisnąć na nim przycisk zamykania a następnie otwierania.

    PYTANIA
    Czy aby siłownik master(centralka) komunikował się z sterownikiem pilotów,
    muszę podłączyć dwa kable które według schematu odciąłem (POMARAŃCZOWY I POMARAŃCZOWY/CZARNY)
    gdzieś do siłownika master?
    Czy po prostu, zakupiony przeze mnie towar, nie ma możliwości odbioru sygnału zamykania i otwierania od siłowników?
    W takim razie do czego służą dwa odcięte kable?

    Mam nadzieję, że zamieściłem wszystkie potrzebne informację i wyraziłem się dość rzetelnie.
    Dodam jeszcze na marginesie, że nie działa funkcja "szukania auta"
    czyli migania kierunkowskazów po wciśnięciu przycisku zamknij na pilocie kiedy pojazd jest zamknięty(co może być jednym z objawów).
  • #2
    anusek
    Level 16  
    Generalnie żaden serownik uniwersalny nie komunikuje się z siłownikiem master. Może jednie wysyłać każdorazowo impuls do sterowania zamkiem. A wg tego co piszesz, wysyła impuls w odpowiednich cyklach. Czyli po otwarciu może jednie zamknąć i odwrotnie. Co do szukania pojazdu na parkingu sprawdź przewody od kierunkowskazów, jak wszystko jest okej, to jedyne co przychodzi mi do głowy to uszkodzona centralka (albo tej funkcji w tym sterowniku po prostu nie ma).
  • #3
    grala1
    VAG group specialist
    Przewody biało-czarny i biały to wyjścia z centralki więc podawanie na nie jakiś sygnałów nic nie da. To one podają sygnały do instalacji auta.
    Zobacz czy na biało-czarnym pojawia się masa jak naciśniesz guzik na pilocie od otwierania.
    Powinna pojawiać się cały czas, nawet gdy alarm wcześniej nie był włączony.
  • #4
    pietrii
    Level 9  
    czarny i biało czarny podają mase i auto się zamyka i otwiera z pilota. Ale chyba nie zrozumiałeś mnie bo nie o to chodzi w moim temacie.
  • #5
    SKRZYNIA
    Level 23  
    Wszystko jest dobrze twój sterownik nie odbiera żadnych sygnałów, lecz wysyła.Zamykając central fabryczny aby otworzyć go z pilota musisz najpierw zamknąć a potem otworzyć tak jak piszesz
  • #6
    pietrii
    Level 9  
    Rozumiem a z ciekawości wie ktoś może do czego są te dwa kabelki (POMARAŃCZOWY I POMARAŃCZOWY/CZARNY)
  • #7
    SKRZYNIA
    Level 23  
    Tak jak widać na schemacie,czyli styki przekażników ( NC) do konfiguracji zamka
  • #8
    MIROSŁAW JURGIELEWICZ
    Level 15  
    pietrii wrote:
    [OPEL ASTRA F -1.7 TDS ISUZU 82KM 94']
    Dodam jeszcze na marginesie, że nie działa funkcja "szukania auta"
    czyli migania kierunkowskazów po wciśnięciu przycisku zamknij na pilocie kiedy pojazd jest zamknięty(co może być jednym z objawów).[/i]


    Z reguły funkcja szukania auta uruchamia się po naciśnięciu przycisku zamykania i przytrzymaniu go przez kilka sekund. Oczywiście należy brać poprawkę na zasięg pilotów (odległość od samochodu). Sprawdź jak napisałem na początek stojąc przy samochodzie.
  • #9
    pietrii
    Level 9  
    (szukanie auta)Próbowałem na wszystkie sposoby przy aucie. A co do zasięgu jest naprawdę wielki. Nawet zastanawiam się czy nie schować anteny w dół ponieważ na 4 piętrze w ostatnim pokoju od strony okna-auta mogę otworzyć samochód :)
  • #10
    kult5
    Level 21  
    @pietrii
    Czy wspomniany sterownik AG 194 zamyka zamki jeśli po wcześniejszym odblokowaniu drzwi nie zostały one otwarte?
    Pytam się ponieważ jestem zainteresowany kupnem tego sterownika, a nie chciał bym aby przy takim zasięgu przypadkowo otworzyć drzwi.

    Czy wszystkie sterowniki są tak ograniczone jak wspomina pietrii?
    Tzn, że mogą działać tylko naprzemiennie?(otwiera, zamyka,otwiera...)
    Czy tylko ten model jest tak ograniczony?
  • #11
    grala1
    VAG group specialist
    kult5 wrote:
    Czy wszystkie sterowniki są tak ograniczone jak wspomina pietrii?
    Tzn, że mogą działać tylko naprzemiennie?(otwiera, zamyka,otwiera...)
    Czy tylko ten model jest tak ograniczony?

    Wystarczy zakupić sterownik który będzie miał osobny przycisk do otwierania i zamykania.
  • #12
    pietrii
    Level 9  
    Nieee... Ja mam dwa przyciski na pilocie ale u mnie w jednym z najtańszych sterowników działa naprzemiennie. Mój kolega natomiast kupił sterownik wyglądający jak mój ale z nadrukowaną nazwą firmową, ma inne piloty i u niego można zamykać cały czas(słychać klikanie w sterowniku). Niestety u mnie tylko raz klika.(trzeba otworzyć i zamknąć)