Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vectra a zwarcie w skrzynce bezpieczników

20 Lis 2012 11:28 5133 5
  • Poziom 8  
    Witam. Mam problem z moją vectrą a 2.0 rocznik 91 pb+lpg. Wracając ostatnio z trasy poczułem zapach spalenizny, nic więcej niepokojącego się nie działo. Na drugi dzień wsiadam w auto i się zaczęło, kręcenie do rozładowania akumulatora i żadnego efektu. Po zakupieniu jej nie zaglądałem do skrzynki z bezpiecznikami bo wszystko z prądami było ok. Wczoraj otworzyłem i się bardzo zdziwiłem, widać zwarcie już było (cały prawy górny róg i bezpiecznik nr 28 stopione) Tym razem zwarcie zrobił czerwony kabel który nie wiem od czego jest, był jedynie zaizolowany taśmą która się stopiła (stąd zapach spalenizny) Zamiast taśmy powinien raczej być bezpiecznik ale cóż, widać rękę jakiegoś "fachowca" Moje pytanie brzmi od czego może być ten kabel i co mogło siąść? Czy to może być związane z centralką i przekaźnikami w skrzyneczce pod maska? Wrzucam zdjęcie

    vectra a zwarcie w skrzynce bezpieczników
  • Relpol przekaźniki
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 8  
    Dzięki za schematy ale jestem zielony w tych sprawach. Vectra ma silnik 2.0 KAT 8v C20NE 115 KM rocznik 1991. Chciałbym przynajmniej dostać jakieś konkretne propozycje od czego mogą być te kable żeby coś próbować działać bo do mechanika nie pojadę bo nie odpali a "na wynos" żadnego nie znam
  • Poziom 8  
    Widzę że nikt nie pomoże
  • Poziom 17  
    Ja postaram się pomóc choć trochę bo trzeba sobie jakoś radzić nawet jak nie za wiele się wie. Sam niedawno bawiłem się z bezpiecznikami i moja skrzynka a mam Vectrę 1.8 z 95 roku, wygląda tak samo jak twoja. U mnie nie ma nic w miejscu z którego wychodzą te kable, same zaślepki, natomiast znalazłem w sieci takie zdjęcie skrzynki od Vectry i tam już coś jest:
    vectra a zwarcie w skrzynce bezpieczników
    Widać na nim jakiś przekaźnik albo bezpiecznik oznaczony jako F3 i takie kabelki jak na twoim zdjęciu.
    W innym temacie znalazłem informację, że bezpiecznik ten odpowiada (w podobnym przypadku) za dmuchawę nagrzewnicy. Prawdopodobnie ktoś nieumiejętnie wyrwał go ze skrzynki wraz z gniazdem i zostawił kable. Może odczep od siebie te kabelki, zaizoluj aby nie stykały się i przekręć kluczyk na pozycję zapłonu. Uruchom dmuchawę, sprawdź czy działa gdy te kabelki są rozdzielone. Jak tak, posprawdzaj inne rzeczy po kolei: światła, radio itp. Jak zobaczysz że wszysto jest ok to odpal silnik i przejedź się, obserwuj czy nic sie nie dzieje, zegary są ok, podświetlenie itp. Sprawdź też czy działa ogrzewanie tylnej szyby oraz klakson. Sprawdź miernikiem napięcie akumulatora i dokładnie każdy bezpiecznik.

    Jak możesz zaznacz na zdjęciu dokładnie które miejsca są spalone i które bezpieczniki to postaram się ustalić z ksążką za co one odpowiadają.
  • Moderator Samochody
    Stopione jest gniazdo bezpiecznika 28, odpowiadającego za zasilanie w gnieździe przyczepy... sterczące kable to jakaś druciarnia, trzeb wymontować skrzynkę i zobaczyć gdzie idą.

    W oryginalnej skrzynce nie ma w tym miejscu nic, ew. jest szybkozłącze kablowe (nie wiem od czego).

    schemat bezpieczników w oplu vectra a