Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

atego 815 - wyrzuca płyn chłodniczy po ostygnięciu silnika

mateuszyo 20 Nov 2012 14:09 9834 11
  • #1
    mateuszyo
    Level 11  
    Witam.
    Mam problem z moim mercedesem atego 815 a mianowicie po około 2 godzinach od przerwania jazdy zaczyna uciekać płyn chłodniczy ok. 3-5l ( gdzieś jakby z tyłu zbiorniczka wyrównawczego. przy odkręcaniu korka do wlewu płynu (zimny silnik) zaczyna ostro wylewać się płyn pod cisnieniem mimo że już duża jego ilość wyciekła wczesniej. W samochodzie zaraz po wymianie osuszacza ciśnienie w układzie jest na poziomie ok 11.5bar i stąd moje pytanie: czy jest możliwe że ciśnienie z układu pneumatycznego może przepuszczać gdzies powietrze do układu chłodzenia i stąd bierze się w nim takie duże ciśnienie że wyrzuca płyn? dodam że przed wymianą osuszacza ciśnienie było mniejsze w układzie na poziomie 9-10 bar. Osuszacz bokiem sobie powoli upuszczał powietrze nawet po wyłączeniu silnika do określonego cisnienia po czym "syczenie" ustawało. Stąd zaszła koniecznośc jego wymiany.
    bardzo proszę o podpowiedz
  • #2
    domellus
    Level 29  
    A sprężarka powietrza jest może chłodzona płynem? Jeśli tak to może ona jest winna.
  • #3
    kwantor
    Level 38  
    Odkręć przewód ciśnieniowy od sprężarki po zgaszeniu motoru i dowiesz się, czy to powietrze winne.
  • #4
    mateuszyo
    Level 11  
    kwantor a jak on się będzie wtedy zachowywał? w jakim wypadku wybadam że to akurat wina powietrza?
  • #5
    kwantor
    Level 38  
    Nie będzie przybywało płynu, bo nie będzie powietrza pod ciśnieniem w głowicy kompresora.
    Można też inaczej- wkręcić manometr do spreparowanego korka wlewu (dokładny) i zapuścić silnik, zagrzać po pół godz. pracy jeśli ciśnienie wzrośnie znacznie 1- 1,5 bara, (Układ odpowietrzenia chłodnicy jest ograniczony zaworkiem, więc trzeba go zablokować) drugi pomiar z odłączonym przewodem do osuszacza. Jeśli wtedy nie przybędzie ciśnienia, to kompresor- uszczelka w głowiczce do wymiany.
    Dawno nie widziałem Atego i jeśli coś nie jest zgodne, to proszę mądrze to uwzględnić bez awantur.
    Sposób lokalizacji i diagnozy, który podaje jest dość popularny.

    Czy po zgaszeniu słychać dość intensywne bulgotanie?
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    ekka
    Level 17  
    Witam
    Identyczny przypadek miałem w ubiegłym tygodniu przy premiumce dxi, identyczne objawy a powód jak koledzy piszą sprężarka.
    Pozdrawiam
  • #8
    gringoszakal
    Level 2  
    :| Na bank kolego kompresor, tydzień temu miałem ten sam przypadek ,po wymianie uszczelki i splanowaniu głowicy kompresora problem został rozwiązany pozdrawiam.

    Dodano po 5 [minuty]:

    :D Kolego jeżeli by to nie pomogło to jest jeszcze jedno co mogło się stac to uszczelka pod głowicą. Tak mi mój mechanik podpowiada ,przy jednym zrobił sprężarke i nic nie pomogło dopiero uszczelka pod głowicą.
  • #9
    mateuszyo
    Level 11  
    Dziękuję kolego a powiedz mi jeszcze ile taka przyjemność kosztowała ? planowanie głowiczki i uszczelka z robocizną? Ja puki co naciąłem delikatnie uszczelkę od osuszacza i rozwiązało to mój problem i auto jeździ tak już dosyć długo. Na szczęście żadnych negatywnych objawów nie ma. Dla tych co chcą szybko pozbyć się usterki polecam lecz na pewno nie na dłuższą metę.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    gringoszakal
    Level 2  
    Witam koszt naprawy sprężąrki to około 150zł + oczywiście to co weźmie mechanik za rozebranie i poskładanie .Trwało to wszysko około 2h .
  • #12
    kwantor
    Level 38  
    bodek434 wrote:
    zaklep młoteczkiem po jednej dyszy na końcówkach.

    Ile taki młoteczek by kosztował? :D