Poszukuje schematu układu chłodzenia.
Nie mogę dojść dlaczego tak długo silnik się nagrzewa i szybko traci temp.
Obydwa termostaty wymienione, świece w podgrzewaczu sprawne.
Nie mogę dojść dlaczego tak długo silnik się nagrzewa i szybko traci temp.
Ha, ha...
Jeżeli chcesz mieć w tym aucie dogrzany silnik, to albo trzeba doinstalować grzałki elektryczne w układzie (najlepiej z późniejszego modelu Mondeo 2,0 tdci), albo niezależne ogrzewanie wodne, albo... jechać bez ogrzewania kabiny.
W praktyce - przy ujemnych temperaturach - jazda miejska to niedogrzany stale silnik. Na trasie trzeba grzać powyżej setki, aby się dogrzał...
Wszystko wynika z dużej sprawności silnika diesla, ma małe straty cieplne, a nagrzewnica kabiny zabiera go więcej niż silnik traci. I takie skutki...
Upewnij się, czy wąż idący górą do chłodnicy jest zimny, po porannym odpaleniu i ok. 10-15 minutach jazdy. Ale pisałeś, że termostat i główny i olejowy wymienione...
Troszeczkę (ale niedużo) pogarsza dogrzanie silnika zaślepienie EGR-a, ale w zasadzie tylko w jeździe miejskiej, gdzie dłużej stoi się na wolnych obrotach. EGR ma wodną chłodnicę spalin, która oddaje nieco ciepła do układu.
Na zdjęciu świece podgrzewające układ w Mondeo tdci. Są montowane fabrycznie nie bez przyczyny...
Troszeczkę (ale niedużo) pogarsza dogrzanie silnika zaślepienie EGR-a
Bo dogrzewanie jest włąsnie poprzez wymiennik spalin na EGR.
I albo stoisz w korku i grzeje EGR, albo jedziesz autostradą 150km/h i masz ciepełko od silnika.
Przyrost ciepła z EGR-a to tyle co kot napłakał...
Chłodnicę spalin EGR-a fabryka daje przede wszystkim dlatego, aby obniżyć temperaturę spalania w cylindrze - co zmniejsza zawartość NOx (tlenków azotu) w spalinach.
Jeżeli ktoś chce mieć naprawdę ciepło z dieslem - to tylko ogrzewanie postojowe. Grzałki elektryczne to jest 360W, spaliny z EGR-a chyba dużo mniej - dopiero webasto to są kilowaty...
Ha, ha...
Jeżeli chcesz mieć w tym aucie dogrzany silnik, to albo trzeba doinstalować grzałki elektryczne w układzie (najlepiej z późniejszego modelu Mondeo 2,0 tdci)
fantasta wrote:
Obydwa termostaty wymienione, świece w podgrzewaczu sprawne.
Czytanie ze zrozumieniem się kłania.
Fakt jest taki że jak go zakupiłem 2 lata temu to nie miałem problemu wiosna czy jesienią. Jak się nagrzał to wskaźnik stał jak przyklejony.
Do pracy mam 19km, temp ledwie na pierwsza kreskę wejdzie, czasem na drugą, ale wystarczy chwila spokojniejszej jazdy i znowu spada.
Po 10 min jazdy gdy wskaźnik się jeszcze nie rozbuja wąż chłodnicy mam ciepły, ale jak mówiłem termostaty wymienione. Dlatego szukam schematu układu chłodzenia aby zobaczyć co inż Forda namotali bo patrząc z góry nie mogę dojść.
Faktycznie nie doczytałem do końca - stary człowiek , to głupi...
Schemacik:
Moim zdaniem, bez względu na schemat , termostaty nie powininny puszczać płynu na duży obieg (do chłodnicy) przy niedogrzanym silniku. Główne wejście płynu na chłodnicę jest jedno, poprzez termostat duży, drugie malutkie z olejowego termostatu. Czy termostat nowy, czy nie nowy - może być zwalony...
Sam go zakładałeś?
Aby dotknąć chłodnice nie za bardzo jest jak. Z jednej strony zabudowana wentylatorami, z drugiej chłodnicą klimy.
Nawet jak odsłonięta, a w środku płyn 100 st, to nie parzy. Trzeba sprawdzać węże doprowadzające.
Ten układ jest na pewno w kilku - kilkunastu odmianach.
Kiedy w 2,0 tdci/2003 zmieniałem takiego pająka - ośmiornicę, to z magazynu dostałem 4 różne wersje, i żadna nie pasowała, trzeba było ciąć i sztukować...
Dołączę się do tematu bo miałem taki sam objaw. Mechanik wymienił mi termostat duży i wciąż było to samo . Następny mechanik wymienił mi duży i mały termostat na originalny i wszystko jest ok i nawet nie mam podgrzewacza . Wystarczy chwile przejechać i silnik dogrzany .
Nikt mnie nie przekona, ze niedogrzewanie sie silnika jest normalne. ja mialem w tddi podobnie jak kolega. Wymienolem maly termostat i problem jak reka odjal. maly termostat podobno tylko w oryginale wystepuje. nie mam zadnego falowania temp. a auto nagrzewa sie po okolo 7km przy -5 i po nocy na dworze.
Witam wszystkich. Mam ten sam problem z niską temperaturą silnika, termostaty mały oryginalny jak i duży zamiennik wymienione oraz czujnik temperatury wszystko po dwa razy w ciągu tygodnia i nic nie pomaga. Po odpaleniu na zimno rura od termostatu do chlodnicy zimna ale po kilku minutach robi sie letnia a z tego co czytalem powinna być zimna do póki silnik nie osiagnie odpowiedniej temperatury wtedy otwierać powinien się termostat. Po przejechaniu 50km wskazówka na zegarach stoi tylko na 1 kresce. Prosze o jakas wskazówkę co można jeszcze zrobić. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Właśnie nie sprawdzałem czy w tym mondku jest podgrzewacz. Pozniej sprawdze jaka jest chlodnica. Sprawdzalem popszednie termostaty i zauważyłem że mały sie otwiera szybciej tzn. w goracej wodzie duży otworzyl sie może na 1mm a mały cały był otwarty.