Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

all - Co by bylo gdyby? Dodatkowy mechanizm roznicowy.

20 Lis 2012 21:22 1521 17
  • Poziom 11  
    Mam zagwozdke, pytanie teoretyczne. Samochod z tylnim napedem, uklad klasyczny- silnik z przodu - wal napedowy - tylni dyfrencjal. Co by sie dzialo jak bym pomiedzy silnikiem a dyfrem wstawil jeszcze jeden dyfer. Taki klasyczny z samochodu tylnonapedowego z wejsciem na wal i dwoma wyjsciami na polosie. Tylko tak ze ten drugi dyfer by byl tak ustawiony ze flansze polosi by byly wzdluznie, czyli drugi dyfer musial by byc czescia walu napedowego.
    I teraz pytanie, czy samochod by wogole pojechal?

    Ps. jak cos niejasno napisalem to prosze pytac.
  • TermopastyTermopasty
  • TermopastyTermopasty
  • Moderator Samochody
    Nie pojechałby, jeśli dobrze opis przeczytałem. To tak samo jak z podniesieniem jednej strony auta na lewarku - kręcić się będzie podniesione koło, te stojące na ziemi nawet nie drgnie.
  • Poziom 11  
    Dla wyjasnienia o co mi chodzi. To czarne na rysunku to dyfer o ktory pytam.
    all - Co by bylo gdyby? Dodatkowy mechanizm roznicowy.
  • Poziom 11  
    Dostalem.
    A pytalem bo krecac jedna flansza w otwartym mechanizmie roznicowym druga sie kreci w odwrotna strone. Wiec dlaczego nie pojedzie, albo dlaczego nie pojedzie do tylu jak jest wlaczony bieg do przodu?
  • Poziom 40  
    Jeżeli zablokowałbyś atak to oczywistym jest że auto by jechało, tyle tylko że w przeciwną stronę, wynika to z zasady działania tego mechanizmu jak i ze wzorów na jego działanie.
  • Poziom 11  
    A jak walek atakujacy jest niezablokowany to auto nie pojedzie?
  • Poziom 40  
    syncros napisał:
    A jak walek atakujacy jest niezablokowany to auto nie pojedzie?


    Jeżeli tak to cała energia poszłaby właśnie na ten wałek, czyli auto stoi w miejscu a atak kręci że aż miło.
  • Poziom 11  
    Aleksander_01 napisał:
    syncros napisał:
    A jak walek atakujacy jest niezablokowany to auto nie pojedzie?


    Jeżeli tak to cała energia poszłaby właśnie na ten wałek, czyli auto stoi w miejscu a atak kręci że aż miło.


    Ok, juz wszystko jasne. Dziekuje.
  • Poziom 20  
    Chyba ze zastosowałoby sie mechanizm róznicowy z ograniczonym poślizgiem tzw. szpera. Wtedy pojedzie normalnie po zablokowaniu ataku.
  • Poziom 11  
    Jeszcze poproszę o chwile cierpliwości i jedna odpowiedz.
    Klasyk tył napęd czy by pojechał jak byśmy jedna flasze półosi przyspawali na stale do obudowy dyfra i wyjęli półoś?
  • Poziom 39  
    Przeczytaj ponownie to co napisałeś. Jeśli przyspawasz to jak wyjmiesz? Ponadto co rozumiesz pod określeniem dyfer? W każdym razie jeśli zablokujesz ruch koronki mechanizmu różnicowego względem obudowy to jakby włączysz funkcje mechanizmu, czyli pojedziesz z jedną półosią..Mam nadzieję, że odróżniasz mechanizm różnicowy od przekładni głównej. A chyba ten dyfer to jedno i drugie?

    No cóż. Chyba kolega będzie musiał jeszcze zgłębić nieco zagadnienie. Proszę rozgraniczyć mechanizm różnicowy i przekładnię główną. I jeśli mamy na myśli półosie łączone i nieobciążone to teoretycznie byłoby możliwe zrealizowanie czegoś podobnego. Uzyskujesz zwiększoną prędkość obrotową na napędzanej półosi. W cytowanej informacji było o mechanizmie międzymostowym i też może warto z nim kombinować.
  • Poziom 11  
    Juz wyjaśniam.
    Dyfer, czyli mechanizm różnicowy, to urządzenie różnicujące prędkość obrotową kół, gdy wymaga tego sytuacja. Najważniejszą rolą dyfra jest różnicowanie prędkości kół w zakręcie. W układach napędowych ze stałym napędem obu osi dyfer pracuje również pomiędzy osiami, różnicując ich prędkość.
    http://autokult.pl/2011/02/20/slowniczek-terenowy-dyfer-diflok-blokada-mechanizmu-roznicowego
    Jeszcze obrazek, spawamy flansze do obudowy polos wyjmujemy.
    all - Co by bylo gdyby? Dodatkowy mechanizm roznicowy.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Tylko weź pod uwagę, że po zablokowaniu 1 flanszy, tak jak na rysunku, koło napędzane (czy co tam będzie) będzie się kręcić 2x szybciej
  • Poziom 11  
    No właśnie mi na tym zależy, chciałem się upewnić. Dziękuje.