Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jeep Grand Cherokee II - Nie odpala - brak komunikacji z ECU

dondahaka 21 Nov 2012 00:04 22476 16
Texa Poland
  • #1
    dondahaka
    Level 15  
    Witam,

    Posiadam Jeep-a Grand Cherokee 2.7 CRD z 2002 roku. Auto po rozładowaniu akumulatora przestało odpalać (rozrusznik kręci, chodzi jedynie na samostarcie) . Zauważyłem również fakt, że po włączeniu zapłonu kontrolki w czasie sprawdzania symbolu silnika i immobilizera nie zapalają się. Zapalą się one dopiero po pewnym czasie na włączonym zapłonie i świecą cały czas.

    Nie ma komunikacji z jakimkolwiek testerem diagnostycznym, po włączeniu trybu odczytu błędów na zegarach nic się nie wyświetla.

    Sprawdzone zostały wszystkie bezpieczniki i wtyczki do komputera,

    Odnalazłem do tego sterownika opis pinów:

    Code:
    CAV     CIRCUIT FUNCTION
    
    1 Z108 14BK/DG GROUND
    2 Z108 14BK/DG GROUND
    3 K20 14DB GENERATOR FIELD CONTROL
    4 F142 14RD/DG FUSED AUTO SHUT DOWN RELAY OUTPUT
    5 F142 14RD/DG FUSED AUTO SHUT DOWN RELAY OUTPUT
    6 D52 18DG/WT CAN C BUS(+)
    7 D25 20VT/YL PCI BUS
    8 K944 20BR/DG CAMSHAFT POSITION SENSOR GROUND
    9 K44 20YL/GY CAMSHAFT POSITION SENSOR SIGNAL
    10 - -
    11 Y53 20BK/YL BOOST PRESSURE SENSOR SIGNAL
    12 K155 20YL/WT MASS AIR FLOW SENSOR SIGNAL
    13 Y40 20DG/VT FUEL PRESSURE SENSOR SIGNAL
    14 K22 20RD/DB ACCELERATOR PEDAL POSITION SENSOR 2 SIGNAL
    15 K81 20DB/DG ACCELERATOR PEDAL POSITION SENSOR 1 SIGNAL
    16 Y100 20BR/GY FUEL PRESSURE SENSOR GROUND
    17 - -
    18 - -
    19 F300 20RD/BK BATTERY SENSE (+)
    20 Z11 20BK/WT BATTERY SENSE (-)
    21 K4 18BK/LB SENSOR GROUND
    22 F991 20RD/DB FUSED IGNITION SWITCH OUTPUT (RUN-START)
    23 K6 18VT/WT SENSOR REFERENCE VOLTAGE B
    24 K3 20BK CRANKSHAFT POSITION SENSOR SIGNAL 1
    25 D51 18WT CAN C BUS(-)
    26 - -
    27 - -
    28 - -
    29 K77 20BR/WT TRANSFER CASE POSITION SENSOR SIGNAL
    30 G60 20BR/DB ENGINE OIL PRESSURE SENSOR SIGNAL
    31 - -
    32 K25 20VT/DG BATTERY TEMPERATURE SENSOR SIGNAL
    33 - -
    34 K255 20WT/DG ACCELERATOR PEDAL POSITION SENSOR 1 GROUND
    35 Y43 20WT/VT ACCELERATOR PEDAL POSITION SENSOR 1 5-VOLT SUPPLY
    36 C18 20DB A/C PRESSURE SENSOR SIGNAL
    37 - -
    38 V37 20RD/DG SPEED CONTROL SWITCH SIGNAL
    39 K226 20DB/WT FUEL LEVEL SENSOR SIGNAL
    40 K2 20DG/RD ENGINE COOLANT TEMPERATURE SENSOR SIGNAL
    41 K21 20DG/WT INTAKE AIR TEMPERATURE SENSOR SIGNAL
    42 Y101 20 CRANKSHAFT POSITION SENSOR SHIELD
    43 K924 20YL CRANKSHAFT POSITION SENSOR SIGNAL 2
    44 - -
    45 - -
    46 - -
    47 L50 20WT/DB PRIMARY BRAKE SWITCH SIGNAL
    48 K29 20WT/PK SECONDARY BRAKE SWITCH SIGNAL
    49 - -
    50 F855 18BR/YL SENSOR REFERENCE VOLTAGE A
    51 - -
    52 - -
    53 - -
    54 Z189 20BR MASS AIR FLOW SENSOR GROUND
    55 B22 20DG/YL VEHICLE SPEED SENSOR SIGNAL
    56 K225 18BK ACCELERATOR PEDAL POSITION SENSOR 2 GROUND
    57 - -
    58 K4 20BK/LB WATER IN FUEL SENSOR GROUND
    59 K900 18GY INTAKE PORT SWIRL ACTUATOR SIGNAL
    60 K7 20RD/WT FUEL PRESSURE SENSOR 5 VOLT SUPPLY
    61 K51 20DB/YL AUTO SHUT DOWN RELAY CONTROL
    62 - -
    63 - -
    64 - -
    65 - -
    66 - -
    67 K173 20GY HYDRAULIC RADIATOR FAN SOLENOID CONTROL
    68 - -
    69 C13 20DB/RD A/C COMPRESSOR CLUTCH RELAY CONTROL
    70 - -
    71 - -
    72 K236 20GY/PK GLOW PLUG RELAY NO. 2 CONTROL
    73 - -
    74 T752 20DG/RD ENGINE STARTER MOTOR RELAY CONTROL
    75 K132 20BR/BK VISCOUS/CABIN HEATER RELAY CONTROL
    76 Y42 20BR/BK WASTEGATE SOLENOID CONTROL
    77 K152 20WT GLOW PLUG RELAY NO. 1 CONTROL
    78 - -
    79 - -
    80 K46 20DB/BK FUEL PRESSURE SOLENOID CONTROL
    81 K46 20DB/BK FUEL PRESSURE SOLENOID CONTROL
    82 D21 20PK SCI TRANSMIT
    83 - -
    84 - -
    85 - -
    86 - -
    87 - -
    88 - -
    89 K35 20GY/YL EGR SOLENOID CONTROL
    90 - -
    91 - -
    92 - -
    93 - -
    94 G123 20DG/WT WATER IN FUEL SIGNAL
    95 - -
    96 - -
    97 - -
    98 - -
    99 - -
    100 - -
    101 - -
    102 - -
    103 - -
    104 - -
    105 - -
    106 - -
    107 - -
    108 - -
    109 - -
    110 - -
    111 - -
    112 T41 20BK/WT PARK/NEUTRAL POSITION SWITCH SENSE
    113 - -
    114 - -
    115 K14 14BK/YL FUEL INJECTOR NO. 4 CONTROL
    116 K63 14BK COMMON INJECTOR DRIVER
    117 - -
    118 K11 14BK/DB FUEL INJECTOR NO. 1 CONTROL
    119 K38 14BK/DG FUEL INJECTOR NO. 5 CONTROL
    120 K12 14BK/VT FUEL INJECTOR NO. 2 CONTROL
    121 K13 14BK/RD FUEL INJECTOR NO. 3 CONTROL



    Sprawdziłem więc kable zasilające sterownik: 1,2 (ground), 19 (+), 20(-). I wszystko jest bez zapłonu. Czy są to wszystkie kable zasilające, czy coś jeszcze może odpowiadać za nie działający sterownik? Który przewód odpowiada za sygnał uruchomienia zapłonu w aucie?

    Otworzyłem jeszcze sterownik i zamroziłem go sprayem, po włączeniu zapłonu żadne z głównych komponentów sterownika nie odmraża się natychmiastowo.
  • Texa Poland
  • #2
    damdam

    Level 34  
    22 F991 20RD/DB FUSED IGNITION SWITCH OUTPUT (RUN-START) - sprawdź czy masz tam napięcie w pozycji RUN i START.
  • Texa Poland
  • #3
    xlogos
    Level 2  
    Witam
    Ja miałem podobny problem.
    Wymieniłem czujnik położenia wału i zaczął odpalać bez problemow.
    Pozdrawiam
  • #4
    dondahaka
    Level 15  
    damdam wrote:
    22 F991 20RD/DB FUSED IGNITION SWITCH OUTPUT (RUN-START) - sprawdź czy masz tam napięcie w pozycji RUN i START.


    Sprawdziłem, jest w porządku. Wyłączony zapłon 0v, włączony zapłon 12v.


    Czujnik położenia wału? Tak by zakłócał pracę sterownika? Spróbuję go odłączyć i zobaczę czy jest jakaś zmiana.
  • #5
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Sprawdz mase na silnik i bude. Sprawdz 5v czujników i 12v actuatorów typu EGR, przepustnica, przepływka.
  • #6
    dondahaka
    Level 15  
    Gdyby masy nie było na silniku to by w ogóle nie kręcił, to samo tyczy się masy karoserii.

    Jakby jakiś czujnik czy akutator nie działał to nie doprowadzałby chyba do braku diagnostyki silnika prawda? Najwyżej by wywalało błędy uniemożliwiające uruchomienie silnika, a z błędami tak jak mówiłem, ani tester ani funkcja na zegarach nie odczytują niczego z ecu. Chyba, że właśnie coś może zakłócać transmisję, ale po zamrożeniu mikrokontrolerów sterownika nie widać, aby w ogóle się nie włączały
  • #7
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Mozesz miec mase na silnik i bedzie krecił a z masa uszkodzona na bude nie. 5 V na czujnikach swiadczy o poprawnej pracy i zasilaniu Ecu. Niektóre aktuatory maja to samo zasilanie co Ecu.
  • #8
    jarsaw
    Level 23  
    Może ma jakieś zabezpieczenie ,które się aktywowało po rozładowaniu aku i powrocie zasilania.
  • #9
    dondahaka
    Level 15  
    Sprawdziłem wszystkie masy. Podłączałem nawet żarówkę pod te kable na pinach jakie uznałem wcześniej za zasilające, żarówka świeci normalnie.

    Pozostaje mi jedynie sprawdzić u kogoś ecu. Orientuje się ktoś czy wymiana ECU w tym samochodzie wymaga programowania urządzeniem DRB?
  • #10
    Albus
    Level 21  
    Na pewno trzeba zakodować immo, bo auto z 2002r więc posiada raczej już immobiliser. Ale ja bym szukał dodatkowego jakieś zabezpieczenia jak podpowiadał wyżej kolega jarsaw, bo z tego co opisujesz jest gdzieś problem z zasilaniem.
  • #11
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Przepływka i EGR maja zasilanie?
  • #12
    dondahaka
    Level 15  
    Witam,

    otóż udało mi się auto uruchomić, jednak dalej są z nim problemy.

    Przejrzałem wiele wtyczek, wtyków, rozbierałem przekaźniki, wiązki. Nie znalazłem nic ewidentnego, lecz auto po złożeniu odpaliło.

    Przejechałem bezproblemowo jakieś 50 kilometrów. Auto jednak w losowym momencie zaczyna gasnąć, ale odrazu odpala. Czasami co 2-4 minuty i tak w kółko.

    Odczytałem z liczników błędy zaraz po tym jak odpaliłem samochód pierwszy raz po awarii, oto błędy:

    P 1130 Czujnik ciśnienia szyny common rail
    0620 obwód sterujący alternatora - usterka
    1652 Błąd komunikacyjny BUS (J1850)
    1685 Błędny kluczyk
    0403 błąd EGR elektrozaworu (otwarty obwód)
    0685 błąd przekaźnika ASD
    0514 czujnik temperatury akumulatora


    Po powrocie kiedy zaczął mi gasnąć auto pokazało mi takie błędy:

    1130
    1652
    1685
    0403
    0685
    0702 System kontroli przełożenia /przenoszenia napędu/ - usterka elektryczna

    Dodam, że dwa razy zaobserwowałem sam cofający się elektryczny fotel kierowcy. Raz w czasie jak mi auto zgasło w drodze, a raz jak miałem włączony zapłon na postoju.


    Czy ktoś może ma pomysł co tu może się dziać?
  • #13
    dondahaka
    Level 15  
    Po skasowaniu błędów pozostały:

    0514
    1652

    Gdy auto zgaśnie zauważyłem, że dochodzi błąd 1130 (czujnik ciśnienia CR), lecz myślę że jest tylko skutek jakiegoś powodu gaśnięcia. Auto po odpięciu czujnika ciśnienia CR pracuje dalej, lecz zmienia się charakterystyka dźwięku samochodu.

    Zauważyłem również, że samochód pobiera zbyt dużo prądu na postoju (nieco ponad 1A) cały czas. Trudno mi jednak wyśledzić gdzie jest ten pobór, gdyż po odpięciu wszystkich bezpieczników pobór nieco spadnie jedynie poniżej 1A.
  • #14
    marcin84_m
    Level 11  
    Odgrzebię trochę temat.

    Udało się rozwiązać problem?

    Mam podobnie... Auto nie odpala albo odpala a chwilę, komputer pokładowy nie działa, komputer od klimy pokazuje dziwne wartości, nie można zrobić kluczykowania.

    Byłbym wdzięczny za pomoc
  • #15
    dondahaka
    Level 15  
    Witam, tak udało lecz niestety nie mogę powiedzieć co dokładnie było przyczyną, sprawdziłem wszystkie kości do ecu, złącza i poprzekładałem przekaźniki, auto chodzi do dziś. Podejrzewam, że któryś przekaźnik był uszkodzony.
  • #16
    fazior
    Conditionally unlocked
    Witam koledzy odgrzeje kotleta bo nie chcę nowego tematu zakładać. Mam problem z cherokee 2.7 crd z 2002 r. Po wymianie silnika nie odpala anie się nie odezwie ani nie drgnie na plaka odpala. Odpowietrzony na 100%. Błędów niby nie ma ale chińszczyzną badany. Silnik kupiony z wtryskami. Czy jest możliwość żeby któryś wtrysk blokował sterownik z podawaniem prądu na wtryski?? Jak odkręcę przewód paliwowy to ciśnienie jest na szynie.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Dodam jeszcze że plus jest po zapłonie na zaworze regulacyjnym Ciśnienia paliwa. I masa mignie raz na chwilkę na wtryskiwaczach ale plusa brak na wtryskach
  • #17
    Puzon113
    Level 1  
    Witam

    Kupilem wj 2.7 crd

    Około pół roku stał pod chmurką mam taki problem po włożeniu nowego akumulatora rozrusznik kręci Auto nie chce zapalić czy może ktoś podpowiedzieć w jaki sposób najszybciej to sprawdzić żeby Auto odpaliło. Nie robiłem jeszcze kluczykowania i nie odpalałem na Plaka.
    Z góry dziękuję za pomoc