Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MySQL PHP - Wymiana informacji między dwoma tabelami.

deskjet930c 21 Lis 2012 06:11 1290 4
  • #1 21 Lis 2012 06:11
    deskjet930c
    Poziom 8  

Witam,

Zacznę od tego, że jestem początkującym uczniem PHP+MySQL

Sytuacja wygląda następująco.

Tabela pierwsza:

Kod: mysql
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Tabela druga:

Kod formularza:
    Kod: html4strict

Kod skryptu:

Kod: php

Proszę o pomoc, co mam zrobić by przy pomocy formularza z tabeli 1 odjąć jakąś ilość sztuk danego asortymentu i zapisać tą informację w tabeli numer 2.

0 4
  • Pomocny post
    #2 21 Lis 2012 07:09
    Dżyszla
    Poziom 42  

Nie rozumiem jak się mają dwie pierwsze tablice PHP oraz MySQL z ostatniego kodu. Jeśli chcesz dokonywać modyfikacji wartości w tabelach MySQL to podaj proszę ich strukturę (CREATE TABLE...). Co prawda domyślam się, o co chodzi, ale nie wiem, czy chcesz zmieniać coś w tabelach bazodanowych, czy w tablicach PHP.

0
  • #3 21 Lis 2012 07:47
    deskjet930c
    Poziom 8  

Dżyszla napisał:
    Nie rozumiem jak się mają dwie pierwsze tablice PHP oraz MySQL z ostatniego kodu. Jeśli chcesz dokonywać modyfikacji wartości w tabelach MySQL to podaj proszę ich strukturę (CREATE TABLE...). Co prawda domyślam się, o co chodzi, ale nie wiem, czy chcesz zmieniać coś w tabelach bazodanowych, czy w tablicach PHP.

Struktura tabeli 1:

Struktura tabeli 2:

Chodzi Mi o zmianę danych w MySQL przy pomocy PHP.

0
  • Pomocny post
    #4 21 Lis 2012 07:55
    Dżyszla
    Poziom 42  

Dlaczego ilość przechowujesz jako VARCHAR? Owszem, da się zrobić, ale będzie to znacznie cięższy kod. Proponuję najpierw zastosować właściwy typ dla tego pola.

Następnie wykonasz po prostu dwa zapytania (jedno po drugim):

Kod: sql