Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Parująca przednia szyba od zewnątrz Xara Picasso 2.0 HDI

wilczek4u 21 Nov 2012 10:14 4659 10
  • #1
    wilczek4u
    Level 11  
    Witam!
    Picasso 2001r. 2.0 HDI
    Niedawno kupiłem taki okaz, zrobiło się zimno i tu moje zdziwienie. Przednia szyba paruje od zewnątrz. Dopiero jak sie ugrzeje całe auto, efekt mija. Tak nie da sie jechać, bo jak zrobiły się pierwsze przymrozki, to para zamarza i trzeba sie zatrzymać na skrobanie szyby. Ma ktoś jakiś pomysł?
    Mam też problem z ogrzewaniem:
    Klima ustawiona na 21-21 stopni Celsjusza, (funkcja auto, Eco bez znaczenia) na zewnątrz temperatura w okolicach 2-5 stopni a auto zaczyna grzać po przejechaniu dopiero jakiś 5-6 km. Dopiero wtedy włączają się dmuchawy a po jakimś kolejnym kilometrze pokazuje się pierwsza kreska na słupku wskaźnika temperatury. Jak ręcznie podkręcę dmuchawy to leci zimne powietrze. Klima latem nabita i ze spokojem dawała rade z obniżeniem temperatury.
    Nie mam za dużo pieniędzy ale nie mam dwóch lewych.

    Pozdrawiam,
    Odpowiedzi można też kierować na maila: wilk4u(malpa)wp.pl
  • #2
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    wilczek4u wrote:
    na zewnątrz temperatura w okolicach 2-5 stopni a auto zaczyna grzać po przejechaniu dopiero jakiś 5-6 km.
    Przecież nie będzie grzać natychmiast.
  • #3
    wilczek4u
    Level 11  
    kajaba autoserwis wrote:
    wilczek4u wrote:
    na zewnątrz temperatura w okolicach 2-5 stopni a auto zaczyna grzać po przejechaniu dopiero jakiś 5-6 km.
    Przecież nie będzie grzać natychmiast.


    Według mnie to jest stanowczo za długo. Jadąc po mieście w saxo, które też mam 2-3 skrzyżowania i juz sie zaczyna robić ciepło. Podejrzewam częśc odpowiedzialną za otwieranie i zamykanie dużego obiegu cieczy. Podobno jest jakiś sposób na domowe sprawdzenie tego ale nie wiem jak sie do tego zabrać. Może ktoś poda jakiś manual?
  • #4
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    wilczek4u wrote:
    Jadąc po mieście w saxo, które też mam 2-3 skrzyżowania i juz sie zaczyna robić ciepło
    W Saxo zapewne bp a tu diesla masz, co do parowania szyb to filtr kabinowy wymień.
  • #5
    manta 5
    Level 13  
    Ta część która otwiera duży obieg cieczy to termostat,może go nie ma.Warto sprawdzić,różnie bywa.
  • #6
    wilczek4u
    Level 11  
    manta 5 wrote:
    Ta część która otwiera duży obieg cieczy to termostat,może go nie ma.Warto sprawdzić,różnie bywa.


    Może ma ktoś jakieś zdjęcie tej części i jakiś manual montaż demontaż. Może jakiś opis?
  • #7
    mczapski
    Level 39  
    Moim zdaniem nic nie ma z tym wspólnego termostat. Zjawisko znam doskonale i chyba nie tylko Xsary to dotyczy. Ja u siebie podejrzewam, że stosowany czasem tzw wosk spłynął na szyby i powoduje kropelkowanie rosy uniemożliwiając spływ całą powierzchnią. Na chwilę pomaga użycie wycieraczek. U siebie czasem to wręcz muszę się zatrzymać jeśli rozpoczynam jazdę w mglisty poranek. Jeśli dodam do tego uporczywe parowanie od wewnątrz to rozpacz (piszę o Xsarze). Czasem mam zamiar porządnie odtłuścić te szyby, ale kończy się na tym.
  • #8
    wilczek4u
    Level 11  
    Szyba odtłuszczona nawet denaturatem.
    Mam okazję sprawdzić co z nią bo wymieniam na nowa. Moze nowa szyba nowa uszczelka pomoże. Spec od wymiany szyby mówil ze to moze być uszczelka. tak sie jeździć nie da i musze cos z tym zrobić i to natychmiast.

    Dodano po 3 [minuty]:

    mczapski wrote:
    U siebie czasem to wręcz muszę się zatrzymać jeśli rozpoczynam jazdę w mglisty poranek. Jeśli dodam do tego uporczywe parowanie od wewnątrz to rozpacz (piszę o Xsarze


    Ja napisałem, że od zewnątrz!!! od wewnątrz wszystko w normie. Mała mgeiłka po minucie spoko no chyba, że wsiadzie sie zmoknietym do autka ale to przez chwile chyba we wszystkich tak jest
  • #9
    manta 5
    Level 13  
    Pan mcz napisał,że termostat nie ma z tym nic wspólnego.Wyszły z tego dwa tematy,odpowiedziałem na temat dotyczący nagrzewania się płynu chłodzącego co ma wpływ na szybsze nagrzanie szyby.
  • #10
    mczapski
    Level 39  
    Kolego manta 5. Zmierzam do tego, że parowanie zewnętrznej części szyby niewiele ma wspólnego z nagrzewaniem wnętrza. Zapewnie podobnie jak u autora wątku, wystarczy ruszyć aby się przekonać, że po stu metrach nic nie widzisz przed samochodem. Po trzech minutach pracy silnika nie jesteś w stanie nagrzać czegokolwiek a parowie zmniejsza się. Też chętnie chciałbym wiedzieć jak uniknąć tego zjawiska. Wyjeżdżam niewiele po gpdz 6 i jeśli jest wilgotno to pierwszy kilometr wycieraczki w pracy a spryskiwacz też. Włączenie wentylacji owszem wpłynie na parowanie wewnątrz i to niekoniecznie w związku z uzyskaniem ciepła..

    W moim przypadku odprowadzenie wody jest być może wzorcowe. Ładnie odpływa woda z nagrzewnicy (klimatyzacja). Nijak nie daje się zauważyć jakikolwiek wyciek z układu chłodzenia (ubytek płynu przez jeden rok ok 0,5 l. Wewnątrz od dawna nic nie wylewało się. I właśnie ostatnie dwa dni, kiedy padał deszcz odczułem znów własności pojazdu. Czyli ledwie wsiądę a szyby zaparowane wewnątrz. Oczywiście sprawę nieco rozwiązuje włączenie wentylacji, ale nie bardzo to tyczy szyb bocznych. Czasem w takich sytuacjach mam poważne problemy z cofaniem. Ale już wiem, że na wiosnę zmienię samochód więc nie będę czynił żadnych badań.
  • #11
    gawlo235
    Level 19  
    Czy przypadkiem nie stoi warstwa wody pod kratką podszybia? Nie znam tego modelu więc to tylko teoria czy niema to wpływu na nadmierne parowanie zew. strony