Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai Sonata 2.0 benzyna 2007 r.-błąd P0011

koroner2000 21 Lis 2012 12:42 4155 6
  • #1 21 Lis 2012 12:42
    koroner2000
    Poziom 2  

    Proszę o pomoc. Sonata gaśnie na wolnych obroach. Autoryzowane serwisy rozłożyły ręce, kod usterki p 0011 (problem z synchronizacją między wałkiem wałem). Wymienili czujnik wału- bez zmian. Teraz proponują wymianę czujnika wałka-oczywiście bez możliwości zwrotu. Proszę o pomoc.

    0 6
  • #2 21 Lis 2012 13:34
    misiek-888
    Poziom 35  

    Opis błędu masz konkretny, brak synchronizacji. Czujnik pod oscyloskop i będziesz wiedział czy jest dobry czy nie.

    0
  • #3 21 Lis 2012 19:39
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Jak kolega wyzej. Oscyloskop 2 kanałowy i sprawdz synchronizacje. Mozliwe ze rozrzad przestawiony.

    0
  • #4 30 Lis 2012 15:41
    koroner2000
    Poziom 2  

    Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Dzwoniłem dzisiaj do warsztatu, który ma oscyloskop i powiedzieli mi,że są w stanie sprawdzić czy czujnik położenia wałka jest uszkodzony, tylko wtedy kiedy auto gaśnie, a gaśnie sporadycznie więc stwierdzili,że nic mi to nie da. Czy to prawda?

    0
  • #5 30 Lis 2012 17:54
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Jest usterka jest bład, nie ma usterki nie ma błedu. Zostaw auto w solidnym warsztacie i niech szukaja.

    -1
  • #6 30 Lis 2012 18:41
    koroner2000
    Poziom 2  

    Tak zrobię. Muszę tylko znaleźć jakiegoś ambitnego mechanika w okolicach Warszawy :-)

    0
  • #7 16 Cze 2014 10:19
    waszek_rmc
    Poziom 1  

    Witam, odkopię temat. Czy kolega go rozwiązał?
    Posiadam Hyundai Tucson, 2.0 16V CVVT z 2005 roku, silnik G4GC
    Powracający błąd P0011:
    - wymieniony olej (robiłem też płukankę) na SHELL 5W30
    - nowe świece i kable zapłonowe
    - nowy akumulator
    - wymieniony rozrząd (przed wymianą błąd też był)
    - wyczyszczony filtr OCV (ten w bloku silnika)
    - mierzyłem elektrozawór OCV pod katem rezystancji, w zadanych temperaturach zachowuje się katalogow, tzn.rezystancja. Podpinając go pod 12V pracuje normalnie... aczkolwiek, jakby trochę nerwowo. Czasami chodzi jak szalony góra/dół, a po chwili spowalnia. Tak ma być? Dla pewności podmieniłem zawór na inny (czujnik z rozbitka, nie mam 100% pewności, że był dobry, ale rezystancję miał taką samą). Błąd powracał.

    Więc tak, błąd pojawia się nie po uruchomieniu, tylko podczas jazdy. Pierwsza trasa łapie błąd, druga trasa check engine. Auto nie wchodzi w tryb awaryjny, przyspiesza normlanie, aczkolwiek na "2" podczas przyspieszania czuć w zkaresie 2500-3000 nagły przypływ mocy, jakby turbo się załaczało. Nie pamietam czy tak było, może teraz zauważam...

    Parametry podczas pojawienia się błędu:

    Fuel Status = 0 byte
    Obciążenie silnika = 34,51 %
    Temperatura płynu chłodzącego = 59 °C
    Krótkoterminowa kontrola paliwa Bank 1 = 3,125 %
    Długoterminowy system kontroli paliwa Bank 1 = -13,281 %
    Obroty silnika obr./min = 1 884 rpm
    Prędkość (OBD) = 68 km/h
    Kąt wyprzedzenia zapłonu = 29 °
    Temperatura powietrza na wlocie = 21 °C
    Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza = 14,08 g/s
    Położenie przepustnicy = 16,863 %

    0