Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podłączenie prądu do domku letniskowego - biurokracja

VictorHugo 22 Nov 2012 19:07 13440 45
  • #31
    Hucul
    Level 39  
    Podobna sytuacja była u mnie: Moja mama chciała podłączyć trzy fazy do kuchni i zwiększyć moc zamówioną, przy okienku w ZE Elbląg dostała numer telefonu pod którym wszystko załatwi. Zadzwoniła pod ten numer i dostała telefoniczną ekspertyzę, że do wymiany jest instalacja w całym mieszkaniu (wraz z wyceną na minimum 5 tysięcy złotych). Gdy wolała skorzystać z mojej pomocy, okazało się że niczego w ZE nie można się dowiedzieć, procedury były przeciągane w nieskończoność, jedyna osoba mogąca podjąć decyzję jest na urlopie. Po powrocie z urlopu nie można było tej osoby znaleźć przez kilkadziesiąt minut w niedużym przecież budynku. Po złożeniu wszystkich wymaganych dokumentów i obaleniu wydumanych żądań, dowiedziałem się że w ciągu dwóch dni przyjdzie ekipa zdjąć licznik, a decyzja o założeniu nowego na trzy fazy będzie nie wiadomo kiedy :!:
    Dopiero "interwencja z góry hierarchii" pozwoliła podjąć decyzję przed zdjęciem starego licznika.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • #32
    wjtech
    Level 11  
    Niestety tak to jest, że ZE to państwo w państwie. Natomiast nie umiecie czytać, bo na oświadczeniu pisze wyraźnie "nr uprawnień budowlanych" ,a tutaj jest niezbędne tłumaczenie na język urzędnika ZE, należy czytać "do oświadczenia należy obowiązkowo dołączyć załącznik - koperta z wkładem" :). Proponuję donieść im załącznik, oczywiści po wcześniejszym powiadomieniu prokuratury i pod nadzorem policji, bo tylko tak można wytępić takie chamstwo.
  • #33
    kkas12
    Level 43  
    To jest pomówienie.
    Żadne koperty w grę nie wchodzą.

    Tu chodzi o to, by "skruszony" wykonawca ze łzami w oczach zapytał udzielne książątko z ZE " -co ja mam teraz zrobić?
    A pan i władca skieruje go do odpowiedniej osoby, która przystawi pieczątkę.
    A może w swej łaskawości weźmie niekompletne dokumenty, oraz opłatę i resztę osobiście załatwi.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • #34
    qadam12

    Level 27  
    Kolego udaj się pod adres z postu nr.25
  • #35
    caveman67
    Level 13  
    kkas12 wrote:
    To jest pomówienie.
    Żadne koperty w grę nie wchodzą.

    Tu chodzi o to, by "skruszony" wykonawca ze łzami w oczach zapytał udzielne książątko z ZE " -co ja mam teraz zrobić?
    A pan i władca skieruje go do odpowiedniej osoby, która przystawi pieczątkę.
    A może w swej łaskawości weźmie niekompletne dokumenty, oraz opłatę i resztę osobiście załatwi.


    A to nie jest pomówienie ?
  • #37
    andrefff
    Level 36  
    W czym Ty widzisz problem, napisz e-mail do TVN 24, naświetl sprawę, a załatwią ich(ZE) w 5 minut.
  • #38
    VictorHugo
    Level 8  
    Nie mogę spać przez tą sytuację całą, stąd mój późny post. Jutro znów tam jadę, dziś zauważyłem kolejną kwestię. Przypuśćmy że po rozmowie w kuluarach ZE wyznaczy elektryka który wypełni papierek (oczywiście za odpowiednie pieniądze) to czy nie przyczepią się do kolejnej rzeczy ? Na wzorze oświadczenia z ZE widnieje jeszcze jedno pole do podpisu :
    ------------------------------------------
    Potwierdzam zgodność danych :

    Imię nazwisko i podpis inspektora nadzoru.
    ------------------------------------------
    Z tego co mi wiadomo to nie zatrudnia się inspektora nadzoru budowlanego. Chyba że się mylę. Skąd zdobyć taki podpis ? Mam jechać do lokalnego inspektora i poprosić ? Pewnie trzeba będzie zapłacić ? Miał ktoś z tym do czynienia ?
  • #39
    andrefff
    Level 36  
    Czasami nie idź z nimi na jakąś ugodę, jak raz odpuścisz, będą Cię dalej gnębić. Napisz do tego tvn albo do miejscowej gazety niech ich obsmarują, dziś dziennikarze tylko czekają na takie hity.
  • #40
    cirrostrato
    Level 37  
    Moderator zaraz zareaguje ale może ktoś zdąży przeczytać: jak ja miałem załatwić jakieś przyłącze do domu (gaz, woda, prąd) to szedłem do odpowiedniej ,,władzy'' z papierami, składałem grzecznie podanko a tak przy okazji pytałem ,,panienkę z okienka'', kto by mi to zrobił szybko i dobrze (w domyśle bezstresowo), zawsze się znalazł jakiś kuzyn czy znajomy, który aktualnie prowadził taką działalność i przypadkowo panienka miała do niego kontakt, robota zawsze była wykonana szybko i bez żadnych problemów z urzędnikami. Ale ja stary komunistyczny wróbel, teraz inne czasy....
  • #41
    Hucul
    Level 39  
    cirrostrato wrote:
    ...robota zawsze była wykonana szybko i bez żadnych problemów z urzędnikami. Ale ja stary komunistyczny wróbel, teraz inne czasy....

    Ale za jaką cenę? Chodzi mi i o pieniądze, i o moralność.
  • #42
    cirrostrato
    Level 37  
    Cena normalna, nie odbiegała od innych proponowanych, moralność....a czy dziś, w walce o klienta, moralność jest na pierwszym miejscu.......
  • #43
    Hucul
    Level 39  
    cirrostrato wrote:
    Cena normalna, nie odbiegała od innych proponowanych...

    W moim przypadku instalację w mieszkaniu mamy wymianiałem kilka lat wcześniej i jedyna potrzebna zmiana, to doprowadzenie zasilania do kuchenki i wymiana tablicy licznikowej z zabezpieczeniami. Pan z "zaprzyjaźnionej" z ZE firmy stwierdził, że i tak trzeba wymienić instalację w całym mieszkaniu. Różnica w kosztach była ogromna. Mieszkanie było świeżo po remoncie, do wykończenia pozostał tylko przedpokój i kuchnia, po to by właśnie to podłączenie wykonać. Zrobiłem to sam lepiej, taniej i szybciej od tej firmy i za to ZE próbował nas ukarać.
  • #44
    elpapiotr
    Electrician specialist
    Witam.

    Trochę to trąci ... myszką.
    Być może i masz rację, ale ... po czym sądzisz, że zrobiłeś lepiej niż "zaprzyjaźniona" z ZE firma ?
    W jaki sposób ZE (u Was) karze klientów w takim przypadku ?
    (O kosztach teraz nie piszemy)
  • #45
    VictorHugo
    Level 8  
    Pisałem już wcześniej ale post znikł. Wszystkim bardzo dziękuję za sugestie i pomoc. Niestety sprawa musiała zostać załatwiona "inaczej". Sporo to kosztowało ale klient już ma licznik i prąd. A to dla mnie najważniejsze, nie chcę by jakikolwiek mój klient był niezadowolony, nawet moim kosztem. Mam DUŻĄ nauczkę na przyszłość.

    Jeszcze raz bardzo dziękuję koledzy, naprawdę podtrzymujecie moją nadzieję że są w tym kraju jeszcze porządni ludzie.
  • #46
    kkas12
    Level 43  
    Ale niestety są i tacy, którzy narzekając jednocześnie godzą się na patologię.
    Tłumaczenie się klientem jest mało sensowne.
    Bez urazy kolego, ale to jest tylko mój komentarz dotyczący Twej decyzji.

    To jest Twój wybór.
    I tak bardzo dobrze, że zdecydowałeś się sprawę opisać.
    I za to Ci chwała.
    A telewizja działa bardzo szybko.
    Nawet sobie nie wyobrażasz jak szybko.
    Tam by się chyba głowy posypały po takim programie.

    Ten Twój dostawca energii to jeden z ostatnich mających takie "wymogi".
    Dla nich czas zatrzymał się kilkanaście lat temu.
    Więc była doskonała okazja by im przypomnieć aktualną datę.


    Temat zamykam.