Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Szkolenia SEP
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie prądu do domku letniskowego - biurokracja

VictorHugo 22 Lis 2012 19:07 11187 45
  • #31
    Hucul
    Poziom 39  
    Podobna sytuacja była u mnie: Moja mama chciała podłączyć trzy fazy do kuchni i zwiększyć moc zamówioną, przy okienku w ZE Elbląg dostała numer telefonu pod którym wszystko załatwi. Zadzwoniła pod ten numer i dostała telefoniczną ekspertyzę, że do wymiany jest instalacja w całym mieszkaniu (wraz z wyceną na minimum 5 tysięcy złotych). Gdy wolała skorzystać z mojej pomocy, okazało się że niczego w ZE nie można się dowiedzieć, procedury były przeciągane w nieskończoność, jedyna osoba mogąca podjąć decyzję jest na urlopie. Po powrocie z urlopu nie można było tej osoby znaleźć przez kilkadziesiąt minut w niedużym przecież budynku. Po złożeniu wszystkich wymaganych dokumentów i obaleniu wydumanych żądań, dowiedziałem się że w ciągu dwóch dni przyjdzie ekipa zdjąć licznik, a decyzja o założeniu nowego na trzy fazy będzie nie wiadomo kiedy :!:
    Dopiero "interwencja z góry hierarchii" pozwoliła podjąć decyzję przed zdjęciem starego licznika.
  • Szkolenia SEP
  • #32
    wjtech
    Poziom 11  
    Niestety tak to jest, że ZE to państwo w państwie. Natomiast nie umiecie czytać, bo na oświadczeniu pisze wyraźnie "nr uprawnień budowlanych" ,a tutaj jest niezbędne tłumaczenie na język urzędnika ZE, należy czytać "do oświadczenia należy obowiązkowo dołączyć załącznik - koperta z wkładem" :). Proponuję donieść im załącznik, oczywiści po wcześniejszym powiadomieniu prokuratury i pod nadzorem policji, bo tylko tak można wytępić takie chamstwo.
  • #33
    kkas12
    Poziom 42  
    To jest pomówienie.
    Żadne koperty w grę nie wchodzą.

    Tu chodzi o to, by "skruszony" wykonawca ze łzami w oczach zapytał udzielne książątko z ZE " -co ja mam teraz zrobić?
    A pan i władca skieruje go do odpowiedniej osoby, która przystawi pieczątkę.
    A może w swej łaskawości weźmie niekompletne dokumenty, oraz opłatę i resztę osobiście załatwi.
  • Szkolenia SEP
  • #34
    qadam12

    Poziom 26  
    Kolego udaj się pod adres z postu nr.25
  • #35
    caveman67
    Poziom 12  
    kkas12 napisał:
    To jest pomówienie.
    Żadne koperty w grę nie wchodzą.

    Tu chodzi o to, by "skruszony" wykonawca ze łzami w oczach zapytał udzielne książątko z ZE " -co ja mam teraz zrobić?
    A pan i władca skieruje go do odpowiedniej osoby, która przystawi pieczątkę.
    A może w swej łaskawości weźmie niekompletne dokumenty, oraz opłatę i resztę osobiście załatwi.


    A to nie jest pomówienie ?
  • #37
    andrefff
    Poziom 36  
    W czym Ty widzisz problem, napisz e-mail do TVN 24, naświetl sprawę, a załatwią ich(ZE) w 5 minut.
  • #38
    VictorHugo
    Poziom 8  
    Nie mogę spać przez tą sytuację całą, stąd mój późny post. Jutro znów tam jadę, dziś zauważyłem kolejną kwestię. Przypuśćmy że po rozmowie w kuluarach ZE wyznaczy elektryka który wypełni papierek (oczywiście za odpowiednie pieniądze) to czy nie przyczepią się do kolejnej rzeczy ? Na wzorze oświadczenia z ZE widnieje jeszcze jedno pole do podpisu :
    ------------------------------------------
    Potwierdzam zgodność danych :

    Imię nazwisko i podpis inspektora nadzoru.
    ------------------------------------------
    Z tego co mi wiadomo to nie zatrudnia się inspektora nadzoru budowlanego. Chyba że się mylę. Skąd zdobyć taki podpis ? Mam jechać do lokalnego inspektora i poprosić ? Pewnie trzeba będzie zapłacić ? Miał ktoś z tym do czynienia ?
  • #39
    andrefff
    Poziom 36  
    Czasami nie idź z nimi na jakąś ugodę, jak raz odpuścisz, będą Cię dalej gnębić. Napisz do tego tvn albo do miejscowej gazety niech ich obsmarują, dziś dziennikarze tylko czekają na takie hity.
  • #40
    cirrostrato
    Poziom 36  
    Moderator zaraz zareaguje ale może ktoś zdąży przeczytać: jak ja miałem załatwić jakieś przyłącze do domu (gaz, woda, prąd) to szedłem do odpowiedniej ,,władzy'' z papierami, składałem grzecznie podanko a tak przy okazji pytałem ,,panienkę z okienka'', kto by mi to zrobił szybko i dobrze (w domyśle bezstresowo), zawsze się znalazł jakiś kuzyn czy znajomy, który aktualnie prowadził taką działalność i przypadkowo panienka miała do niego kontakt, robota zawsze była wykonana szybko i bez żadnych problemów z urzędnikami. Ale ja stary komunistyczny wróbel, teraz inne czasy....
  • #41
    Hucul
    Poziom 39  
    cirrostrato napisał:
    ...robota zawsze była wykonana szybko i bez żadnych problemów z urzędnikami. Ale ja stary komunistyczny wróbel, teraz inne czasy....

    Ale za jaką cenę? Chodzi mi i o pieniądze, i o moralność.
  • #42
    cirrostrato
    Poziom 36  
    Cena normalna, nie odbiegała od innych proponowanych, moralność....a czy dziś, w walce o klienta, moralność jest na pierwszym miejscu.......
  • #43
    Hucul
    Poziom 39  
    cirrostrato napisał:
    Cena normalna, nie odbiegała od innych proponowanych...

    W moim przypadku instalację w mieszkaniu mamy wymianiałem kilka lat wcześniej i jedyna potrzebna zmiana, to doprowadzenie zasilania do kuchenki i wymiana tablicy licznikowej z zabezpieczeniami. Pan z "zaprzyjaźnionej" z ZE firmy stwierdził, że i tak trzeba wymienić instalację w całym mieszkaniu. Różnica w kosztach była ogromna. Mieszkanie było świeżo po remoncie, do wykończenia pozostał tylko przedpokój i kuchnia, po to by właśnie to podłączenie wykonać. Zrobiłem to sam lepiej, taniej i szybciej od tej firmy i za to ZE próbował nas ukarać.
  • #44
    elpapiotr
    Specjalista elektryk
    Witam.

    Trochę to trąci ... myszką.
    Być może i masz rację, ale ... po czym sądzisz, że zrobiłeś lepiej niż "zaprzyjaźniona" z ZE firma ?
    W jaki sposób ZE (u Was) karze klientów w takim przypadku ?
    (O kosztach teraz nie piszemy)
  • #45
    VictorHugo
    Poziom 8  
    Pisałem już wcześniej ale post znikł. Wszystkim bardzo dziękuję za sugestie i pomoc. Niestety sprawa musiała zostać załatwiona "inaczej". Sporo to kosztowało ale klient już ma licznik i prąd. A to dla mnie najważniejsze, nie chcę by jakikolwiek mój klient był niezadowolony, nawet moim kosztem. Mam DUŻĄ nauczkę na przyszłość.

    Jeszcze raz bardzo dziękuję koledzy, naprawdę podtrzymujecie moją nadzieję że są w tym kraju jeszcze porządni ludzie.
  • #46
    kkas12
    Poziom 42  
    Ale niestety są i tacy, którzy narzekając jednocześnie godzą się na patologię.
    Tłumaczenie się klientem jest mało sensowne.
    Bez urazy kolego, ale to jest tylko mój komentarz dotyczący Twej decyzji.

    To jest Twój wybór.
    I tak bardzo dobrze, że zdecydowałeś się sprawę opisać.
    I za to Ci chwała.
    A telewizja działa bardzo szybko.
    Nawet sobie nie wyobrażasz jak szybko.
    Tam by się chyba głowy posypały po takim programie.

    Ten Twój dostawca energii to jeden z ostatnich mających takie "wymogi".
    Dla nich czas zatrzymał się kilkanaście lat temu.
    Więc była doskonała okazja by im przypomnieć aktualną datę.


    Temat zamykam.