Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane I ph II - Megane I ph II niedziałające wspomaganie kierownicy

lukavip 22 Nov 2012 01:14 25005 18
Buderus
  • #1
    lukavip
    Level 15  
    Witam.
    Mam dziwny objaw na wspomaganiu kierownicy Meganki I ph II 99 rok 1.6 16V z klimą. Dzieje mi się tak od soboty, że czasami jest wspomaganie (kręci się wtedy trochę ciężko) lub brak wspomagania. Jeśli kierownica kręci się ciężko obroty potrafią wpaść na 1,5-2tys. Dzieję się to za zwyczaj podczas parkowania i na zimnym silniku. Przy rozgrzanym silniku, podczas jazdy , przy wyższych obrotach na biegu wspomaganie działa.
    Mam do wyboru: pompa wspomagania, czujnik ciśnienia oleju i maglownica.
    W maglownicy raczej stuków nie słyszę, nie ma wycieków. Pompa dość głośno sobie hałasuje przy skręcie kół.
    Czy ktoś się spotkał z takim objawem? Albo jak wykluczyć poszczególne elementy
  • Buderus
  • #2
    vitorio
    Level 17  
    Poziom oleju w układzie nie podany. Więc do sprawdzenia.
    Po wykluczeniu uszkodzeń w McPersonach i krzyżaków kolumny kierownicy, do sprawdzenia pompa wspomagania oraz maglownica.
  • Buderus
  • #3
    lukavip
    Level 15  
    Po wystąpieniu usterki było min płynu. Dolałem do max. Co do uszkodzeń. Pierwsze dwa wykluczam bo mi nic nie puka, nie ma luzów. Zawieszenie pracuje dobrze. Obstawiam pompe, czujnik ciśnienia i maglownice. Tylko można je jakoś sprawdzić bez nie potrzbnego kupowania nowych ?
  • #4
    vitorio
    Level 17  
    Za krzyżak na dole kolumny kierownicy nie gwarantuj sprawności, ponieważ przy jego korozji nie musi być luzu. Taka sama sytuacja z łożyskiem McPersona.
  • #5
    lukavip
    Level 15  
    Nie znam się na mechanice auta ale czy krzyżaki i McPerson by tak ograniczały prace wspomagania, że raz chodziłby dobrze a raz całkowicie unieruchamiały układ? Mi to wygląda na problem z obiegiem oleju. Tylko nie znam się na tyle i na budowie pompy i maglownicy by to stwierdzić. Ewidentnie brakuje mocy w ciśnieniu i wtłoczeniu oleju. Nie wiem teraz czy maglownica może się zatkać, zatrzeć?Tylko dlaczego chwilowo jest OK. Pompa czy może przepuszczać, czy ma jakieś zębatki, że przepuści olej.
  • #6
    vitorio
    Level 17  
    Więc w dni deszczowe lub o dużej wilgotności, te elementy co wymieniłem będą lekko chodziły. A jak się zrobi sucho i ciepło, to będzie trzeba się mocniej przykładać do kierownicy. A reszta zależy od stopnia zużycia. Natomiast pompa hydrauliczna wspomagania może mieć już znaczny stopień zużycia lub uszkodzony zawór zwrotny, który nie występuje w częściach zamiennych. A maglownica posiada zawór i jego uszczelnienia, które w wyniku zużycia przepuszczają. Wszystko to składa się na małą wydajność układu.
  • #7
    lukavip
    Level 15  
    A orientujesz się gdzie w pompie jest zawór zwrotny? Pod wężem wyjściowym na maglownice? Chce zacząć od pompy,od zaworu. Jeśli to nic nie da , kupie używkę. I zobaczę co się stanie.
  • #8
    vitorio
    Level 17  
    Do zaworu jest wkręcony wąż na maglownicę. Ale jak zawór jest uszkodzony, to go nie ruszaj jak nie masz czym go sprawdzić, ponieważ ustawienie wyższego ciśnienia może spowodować rozerwanie pompy.
  • #9
    autopoldi
    Level 23  
    mam podobny problem w vento żony : zacina się wspomaganie na ,,zimnym"aucie . Wymieniałem zawór zwrotny ze starej pompy i pomogło na jakieś 2 czy 3 miesiące.
    Dlatego przybieram się do wymiany pompy.
  • #10
    lukavip
    Level 15  
    Więc auto obejrzało dwóch mechaników-kolegów i wyciągnęło następujące wnioski.
    Pompa wspomagania chodzi, ponieważ chodzi głośno-słychać ją, w zbiorniczku jest "wir" oleju, jak wyciągnie się wtyczkę z czujnika ciśnienia oleju i kręci się kołami to silnik przygasa, jak wtyczkę się włączy silnik podnosi obroty. Silnik chodzi na obrotach 950-1100 jak chodzi wspoma dobrze, natomiast podczas jazdy wspomaganie przestaje działać i obroty wskakują na 1500-2000 obr.
    Sprawdziliśmy coś jeszcze na otwartej nakrętce zbiorniczka:
    Jak wspomaganie działa - w zbiorniczku jest normalny przepływ oleju. Ruszam i wykonuję xx ruchów kierownicą. I nagle wspomaganie przestaje działać-kręcę jak w traktorze. Gasze silnik, odpalam i kręcę na maxa kołami. W zbiorniczku nagle buchają pęcherze powietrza czy nadmiar oleju.
    Diagnoza:
    Albo maglownica albo na maglownicy rozdzielacz oleju pracuje do momentu aż coś przepuści lub nie przepuści olej. Jak zgaszę silnik i wykonam pare ruchów kierownicą te elementy chcą przywrócić poziom oleju w układzie do normalnego stanu.
    W takim razie szukam firm regenerujących maglownice, lub kupić nową. Nie wiem czy idzie dostać sam rozdzielacz oleju? Czy to tylko jest w komplecie z całą maglownicą?
  • #11
    vitorio
    Level 17  
    Quote:
    Nie wiem czy idzie dostać sam rozdzielacz oleju?

    Nie występuje osobno jako część zamienna. Regeneracją profesjonalnie zajmuje się :
    Lauber Sp. z o. o.
    Ul. Poznańska 64
    76-200 Słupsk
    Tel. + 48 (59) 848 11 36
    Fax. + 48 (59) 848 11 38
    lub sprzedażą INTERCARS.
  • #12
    lukavip
    Level 15  
    Byłem dzisiaj we firmie naprawiającej wspomagania kierownicy-regeneracja itd. Firma M.Z.J. Serwis w Poznaniu. Chłopaki mnie rozbiły swoją wiedzą :/ Obejrzeli auto, posłuchali i oznajmili, że najprawdopodobniej będzie to maglownica (zawór zwrotny). Zazwyczaj naprawę wspomagania zaczyna się od maglownicy. A jak to nie pomoże to wymienić trzeba pompę wspomagania. A najlepiej jedno i drugie jak już się psuje wspomaganie.
    Po tej wizycie stwierdziłem, że zakład typowo naciąga klientów. Po to się umówiłem na testowanie podzespołów by wykluczyć dobre. jak usłyszałem ich wycenę to wyszła 1/3 wartości auta. Szkoda słów.
    Idzie jakoś "domowym" sposobem sprawdzić poprawność działania pompy?
    Choć nastawiam się na wymianę maglownicy.
    Mam jeszcze pytanie o ten krzyżak i łożysko McPersona. Jeżeli któreś z tych rzeczy było by zużyte to wspomaganie zanikało by na chwile? Np przy skręcie w prawo kierownica robi się twarda, czuje opór przy skręcaniu, a potem jadę już normalnie?
    Znalazłem na forum VW, że łożysko mam sprawdzić na podniesionym aucie, przy wyłączonym silniku kręcąc kierownicą. Jak sprawdzić krzyżak?
  • #13
    vitorio
    Level 17  
    Quote:
    Jak sprawdzić krzyżak?

    Wybudować go od maglownicy i sprawdzić - jest to przegub Kardana na łożyskach igiełkowych. Jak chodzi płynnie i nie posiada poprzecznych luzów, to jest sprawny. Renault Megane I ph II - Megane I ph II niedziałające wspomaganie kierownicy
  • #14
    gawlo235
    Level 19  
    kardan czy łożyska mc' persona to sobie odpuść. Z opisu wygląda ,że wspomaganie czasami wyłącza się i widać buzowanie płynu. Zawór w pompie jak się otworzy to bedzie buzować płyn i spadek ciśnienia= brak wspomagania. Czasami ten zaworek w pompie potrafi się zacinać i po otwarciu tak zostaje. Warto rozebrać pompę i sprawdzić ten zaworek czy nie jest wyrobiony co skutkuje zacinaniem się jego.
  • #15
    lukavip
    Level 15  
    Łożyska już nie bo sprawdziłem wczoraj, krzyżak spryskałem WD40 i dzisiaj jadąc nadal jest to samo.
    Gawlo235 masz może racje z tą pompą. tylko gdzie dokładnie jest ten zaworek zwrotny? Na zamieszczonym zdjęciu pod śrubą węża pod ciśnieniem? I jak to jest? Wykręca się go, jest tam wciśnięty?Co z ustawieniem pompy po jego zdemontowaniu?
    Renault Megane I ph II - Megane I ph II niedziałające wspomaganie kierownicy
  • #16
    lukavip
    Level 15  
    Wymieniłem pompę wspomagania. Jest duża poprawa. Obroty nie wskakują na wysokie. Wspomaganie nie pada podczas jazdy. Kierownica chodzi lżej. Jest jednak ale... przy parkowaniu kierownica chodzi troszkę ciężko... Nie wiem czy to wina złego odpowietrzenia jeszcze?
  • #17
    autopoldi
    Level 23  
    Układ sam się odpowietrza. Pompa jest nowa?
  • #18
    lukavip
    Level 15  
    Nie. Pompa wymontowana jest ze Scenika 2003 rok. Ale widziałem jak tam chodziło wspomaganie-leciutko. Czyli najprawdopodobniej maglownica :(
  • #19
    vitorio
    Level 17  
    Dodam jedną uwagę, że przy sprawnym układzie wspomagania i samej maglownicy, duży wpływ na ciężko pracujący układ kierowniczy ma rodzaj ogumienia oraz stan łożysk McPersona. Najbardziej wyczuwalne opory w tym przypadku są podczas manewrowania, np. na parkingu. Wypadałoby sprawdzić stawiając pojazd przednimi kołami na obrotnicy do ustawiania geometrii kół.