Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Xantia KME DIEGO - [Diego G3] nie przełącza się wcale na gaz

Atheo 22 Nov 2012 21:01 6180 7
  • #1
    Atheo
    Level 11  
    Witam Panowie,
    zwracam się do Was z takim problem jak w tytule, mianowicie od jakiegoś czasu auto nie przełącza się na gaz i jeździ tylko na benzynie (wir w baku). Wskaźnik poziomu gazu tylko miga i nic więcej. Jedyny bezpiecznik który jest na widoku przy sterowniku sprawdziłem jest w porządku. Sterownik na inny podmieniałem i bez zmian.Przed chwilą podmieniłem cewkę wysokiego napięcia bo proponowano mi żebym to zrobił i niestety problem nie znikł, w dalszym ciągu auto nie przełącza sie na gaz.

    Dodam że autko to
    Citroen Xantia 2.0 Turbo CT
    Instalacja gazowa na sterowniku Diego G3.

    Wczoraj podłączyłem się pod interfejs, z tego co zaobserwowałem parametry chyba są takie jak należy, z tego co doświadczyłem gas dochodzi do listwy wtryskiwaczy i na tym koniec. Próbowałem przełączać na gas w interfejsie ale bez rezultatów. Wtryskiwacze sie nie otwierają, nawet nie drgnął, co widać na odczytach. Podłączyłem interfejs i zacząłem odczytywać parametry.

    1. Obroty silnika pokazuje więc wnioskuje że komputer je czyta.
    2. Temperaturę reduktora odczytuje jest powyżej 34 czyli czujnik działa ma przełączyć przy 30 st.
    3. Ciśnienie gazu jest.
    4. Elektrozawory sie otwierają bo je słychać, jak mierzyłem napięcie jest 14v - wymieniłem jeden ten przy reduktorze bo słabo było go słychać podejrzewam że mógł mieć jakieś zwarcie.
    5. Zwarcia raczej już nie mam kable przejrzane.
    6. Błędów żadnych nie sczytuje, choć odpiołem na chwile wszystkie wtryskiwacze to interfejs również nie pokazał tego oknie kody błędów - nie wiem czy to normalne, natomiast jak odłączyłem czujnik temperatury reduktora to już to widział.
    7. Butla w kole pełna.

    Bardzo proszę o pomoc, bo juz ręce opadają...



    Screeny odczytów przedstawiam poniżej:

    Citroen Xantia KME DIEGO - [Diego G3] nie przełącza się wcale na gaz

    Citroen Xantia KME DIEGO - [Diego G3] nie przełącza się wcale na gaz

    Citroen Xantia KME DIEGO - [Diego G3] nie przełącza się wcale na gaz

    Citroen Xantia KME DIEGO - [Diego G3] nie przełącza się wcale na gaz

    Citroen Xantia KME DIEGO - [Diego G3] nie przełącza się wcale na gaz

    Citroen Xantia KME DIEGO - [Diego G3] nie przełącza się wcale na gaz
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    ED11
    Level 14  
    Zrób autokalibrację to Ci się przełączy. Zbierz mapy benzyny i gazu, oblicz nastawy.
    Masz skasowane mapy benzyny i gazu.
  • #3
    Atheo
    Level 11  
    A mógłbym prosić o troszkę łatwiejsze wytłumaczenie co mam zrobić? może być łopatologicznie... z góry dziekuje
  • #4
    manio123
    Level 34  
    Autokalibracja się nie uda z takimi nastawami modelu bo na gazie zgasnie. Ustaw nachylenie 0 i zostaw offset, wtedy spróbuj autokalibracji. Bardziej niepokojące jest mruganie wskaźnika, może świadczyć o uszkodzeniu pamięci ( nie próbowałeś reprogramować ? ) to by tłumaczyło też niespotykane nastawy , jakby sterownik utracił wszelkie zapisy konfiguracyjne. Może robiłeś reset ecu ? Mapy traci po odłączeniu zasilania, ale nastawy , offet i nachylenie powinny zostać.
  • #5
    ED11
    Level 14  
    Podczas autokalibracji nie zgaśnie. Nachylenie offset i model są właśnie jej skutkiem.
    Sterownik przełącza po jednym cylindrze na gaz i dobiera właściwe parametry.
  • #6
    Atheo
    Level 11  
    manio123 wrote:
    Autokalibracja się nie uda z takimi nastawami modelu bo na gazie zgasnie.
    manio123 wrote:
    Autokalibracja się nie uda z takimi nastawami modelu bo na gazie zgasnie.


    Manio123 miał rację. Auto podczas auto kalibracji po jakiś 20 sek zgasło. Nie udało się jej do końca przeprowadzić.
    Dodam że zdemontowałem listwę, rozkręciłem wtryskiwacze, umyłem w benzynie ekstrakcyjnej, przedmuchałem i myślałem że to pomoże ale bez zmian.

    Ale przyznam że coś ruszyło gdy mapę zaczęliśmy ustawiać z palca że tak powiem, zmieniać czas wtrysków - przełączył sie na gaz,ale bardzo źle to wszystko pracuje, głośno chodzą wtryski i nie ma mocy...

    Pytanie moje czy cały problem tkwi w Valtekach ? czy jak sie zregeneruje bądź wymienię na lepsze poprawi się ten objaw ?

    Z góry dziękuje
  • #7
    manio123
    Level 34  
    Rozkręciłeś wtryskiwacze i je totalnie rozkalibrowałeś , trzeba teraz ustawić identyczny skok grzybka , bo teraz każdy inaczej dawkuje gaz o ile nie są całkiem zajechane. Do kalibracji potrzebny przyrządzik ( koszt ok 80 zł) lub wizyta u gazownika. Ja bym jednak kupił prawdziwe wtryski i zapomniał o problemach bo z valtekami i tym autem zawsze będzie kiszka.
  • #8
    Atheo
    Level 11  
    manio123 wrote:
    Ja bym jednak kupił prawdziwe wtryski


    Te prawdziwe wtryski to np. jakie kolega by polecił ? dodam tylko że zbyt dużych kosztów inwestycji nie chciałbym ponosić w te auto bo niedługo będę chciał je sprzedać..