Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tico - Ściąga pasek rozrządu po wymianie uszczelki pod głowicą.

22 Lis 2012 21:02 9183 25
  • Poziom 25  
    Tico 98r.
    Wymieniłem uszczelkę pod głowicą.
    Po tej wymianie ściąga pasek rozrządu z kół. Wystarczy kilka obrotów rozrusznikiem i pasek prawie spada. Przed wymianą uszczelki wszystko było dobrze. Nie wiem co się dzieje, wszystko poskręcałem prawidłowo i w odpowiedniej kolejności. Pomóżcie co może być nie tak?.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Tak koło zębate wałka było odkręcane a dokręciłem je momentem 80Nm.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Specjalnie poszedłem jeszcze raz sprawdzić do garażu...
    Koło jest założone prawidłowo, znaki nastawcze rozrządu są na zewnątrz, bicia też nie ma. Kurcze co się dzieje?...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Rolki zmieniałeś może kiepski producent postaw na równą płaszczyznę czy nie ukosuje
  • Poziom 25  
    Przychodzi mi jedna myśl do głowy...
    Gdy założyłem nową uszczelkę i postawiłem na niej głowicę (jeszcze bez skręcania) to wyczułem że głowica wsparła się na dwóch rogach (czerwone strzałki na foto). I miała lekki luz jakieś 1mm na przeciwległych rogach tak jakby była krzywa głowica (strzałki zielone foto).
    Pomyślałem jednak że śruby ją dociągną...
    Czy to może być powodem ściągania paska?, ale nawet jeśli jest krzywa to była przecież też krzywa i przed wymianą uszczelki a było ok.

    Tico - Ściąga pasek rozrządu po wymianie uszczelki pod głowicą.

    Rolki i pasek nie były zmieniane, tylko uszczelka.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Tutaj raczej byłoby zalecane planowanie głowicy.
  • Admin grupy Samochody
    A nie było tam tulejek prowadzących?Kolega nie zapomniał założyć?
  • Moderator Samochody
    Mistrzuniu, w tych rogach z czerwonymi strzałkami to powinny bodaj tuleje ustalające siedzieć. O sprawdzeniu płaskości głowicy nie wspomnę.
  • Poziom 25  
    No są oczywiście tulejki prowadzące, ale co to zmienia jeżeli siedzą one prawidłowo w gniazdach?.
  • Admin grupy Samochody
    dwoje19 napisał:
    No są oczywiście tulejki prowadzące, ale co to zmienia jeżeli siedzą one prawidłowo w gniazdach?.
    Oj chyba nie.I masz problem.
  • Poziom 29  
    Jeśli głowica po osadzeniu na bloku, przed dokręceniem nie ''kolybala'' się to nie tu problem tkwi.
  • Moderator Samochody
    Tyle tylko że głowica przeważnie środkiem do góry się wybrzusza, a nie skrajami. Czyli gibanie znaczy że coś nie wlazło na tuleje.
  • Admin grupy Samochody
    kajaba autoserwis napisał:
    Jeśli głowica po osadzeniu na bloku, przed dokręceniem nie ''kolybala'' się to nie tu problem tkwi.
    dwoje19 napisał:
    Gdy założyłem nową uszczelkę i postawiłem na niej głowicę (jeszcze bez skręcania) to wyczułem że głowica wsparła się na dwóch rogach (czerwone strzałki na foto). I miała lekki luz jakieś 1mm na przeciwległych rogach tak jakby była krzywa głowica (strzałki zielone foto).
  • Poziom 29  
    T5 napisał:
    kajaba autoserwis napisał:
    Jeśli głowica po osadzeniu na bloku, przed dokręceniem nie ''kolybala'' się to nie tu problem tkwi.
    dwoje19 napisał:
    Gdy założyłem nową uszczelkę i postawiłem na niej głowicę (jeszcze bez skręcania) to wyczułem że głowica wsparła się na dwóch rogach (czerwone strzałki na foto). I miała lekki luz jakieś 1mm na przeciwległych rogach tak jakby była krzywa głowica (strzałki zielone foto).
    A przepraszam bardzo, jakoś mi to umknęło.
  • Poziom 23  
    Mam pytanie czy sprawdzałeś czy nic nie ma na płaszczyźnie przylegania koła rozrządu do wałka ? Rozumiem że dzieje się tak przy prawidłowo napiętym pasku rozrządu i zamontowanym kołem pasowym na wale korbowym.
  • Poziom 25  
    Jestem z natury staranny i dokładnie wszystkie powierzchnie styków kół, wałka jak i powierzchnię głowicy dokładnie wyczyściłem. Przy zakładaniu głowicy tuleje ustalające też wlazły w gniazda...ale czy wlazły prawidłowo?...a jak mogły wejść nieprawidłowo?...
    Postanowiłem, że jutro z samego rańca zrzucę ponownie głowicę choć nie sądzę by można było ją lepiej ułożyć na bloku :? .
  • Admin grupy Samochody
    A pasek rozrządu też nowy?(może być uszkodzony)
  • Poziom 25  
    Nie mogłem spać już o 6 rano wytargałem głowicę. Okazało się że wszystko z nią jest ok, wszystkie koła zębate również idealnie strzelają wedle siebie. Głowica teraz po usadzeniu na bloku już się nie gibie (nie wiem dla czego się gibała wcześniej).
    Natyrałem się że.....
    Dopiero jak wszystko ponownie zacząłem składać to zauważyłem, że żadne koło od rozrządu nie posiada rantu prowadzącego pasek. Wstyd się przyznać ale nie założyłem na wał korbowy koła pasowego od paska alternatora (miałem je założyć na końcu jak wszystko byłoby ok). To właśnie koło jest blokadą paska rozrządu by się nie zsuwał.
    Znaczy tak mi się wydaje, że to jest przyczyną bo jeszcze nie skończyłem składać, mam teraz przerwę na kawę.
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 25  
    No i skończone, tiktak śmiga jak burza...
    Mam tylko jedno pytanie, na początku po pierwszej jeździe leciał mi olej małym otworkiem (foto) i to dość mocno. Teraz przestał sam nie wiem dla czego ale przestał. Jeżeli będzie nadal leciał to co z tym zrobić?...w ogóle co to jest jakaś pompka paliwa?...idą do niej węże paliwowe.

    Tico - Ściąga pasek rozrządu po wymianie uszczelki pod głowicą.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Mechaniczna pompka paliwa do gaźnika, jak tą dziurką leci olej to znaczy, że puścił uszczelniacz na trzpieniu popychacza.
  • Poziom 25  
    A cha już wszystko wiem...