Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Tico - Ściąga pasek rozrządu po wymianie uszczelki pod głowicą.

dwoje19 22 Nov 2012 21:02 9603 25
  • #1
    dwoje19
    Level 25  
    Tico 98r.
    Wymieniłem uszczelkę pod głowicą.
    Po tej wymianie ściąga pasek rozrządu z kół. Wystarczy kilka obrotów rozrusznikiem i pasek prawie spada. Przed wymianą uszczelki wszystko było dobrze. Nie wiem co się dzieje, wszystko poskręcałem prawidłowo i w odpowiedniej kolejności. Pomóżcie co może być nie tak?.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    dwoje19
    Level 25  
    Tak koło zębate wałka było odkręcane a dokręciłem je momentem 80Nm.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    dwoje19
    Level 25  
    Specjalnie poszedłem jeszcze raz sprawdzić do garażu...
    Koło jest założone prawidłowo, znaki nastawcze rozrządu są na zewnątrz, bicia też nie ma. Kurcze co się dzieje?...
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    AUTO-MAR
    Level 20  
    Rolki zmieniałeś może kiepski producent postaw na równą płaszczyznę czy nie ukosuje
  • #8
    dwoje19
    Level 25  
    Przychodzi mi jedna myśl do głowy...
    Gdy założyłem nową uszczelkę i postawiłem na niej głowicę (jeszcze bez skręcania) to wyczułem że głowica wsparła się na dwóch rogach (czerwone strzałki na foto). I miała lekki luz jakieś 1mm na przeciwległych rogach tak jakby była krzywa głowica (strzałki zielone foto).
    Pomyślałem jednak że śruby ją dociągną...
    Czy to może być powodem ściągania paska?, ale nawet jeśli jest krzywa to była przecież też krzywa i przed wymianą uszczelki a było ok.

    Tico - Ściąga pasek rozrządu po wymianie uszczelki pod głowicą.

    Rolki i pasek nie były zmieniane, tylko uszczelka.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    klociemba
    Level 11  
    Tutaj raczej byłoby zalecane planowanie głowicy.
  • #12
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Mistrzuniu, w tych rogach z czerwonymi strzałkami to powinny bodaj tuleje ustalające siedzieć. O sprawdzeniu płaskości głowicy nie wspomnę.
  • #13
    dwoje19
    Level 25  
    No są oczywiście tulejki prowadzące, ale co to zmienia jeżeli siedzą one prawidłowo w gniazdach?.
  • #15
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    Jeśli głowica po osadzeniu na bloku, przed dokręceniem nie ''kolybala'' się to nie tu problem tkwi.
  • #16
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tyle tylko że głowica przeważnie środkiem do góry się wybrzusza, a nie skrajami. Czyli gibanie znaczy że coś nie wlazło na tuleje.
  • #17
    T5
    Admin of Cars group
    kajaba autoserwis wrote:
    Jeśli głowica po osadzeniu na bloku, przed dokręceniem nie ''kolybala'' się to nie tu problem tkwi.
    dwoje19 wrote:
    Gdy założyłem nową uszczelkę i postawiłem na niej głowicę (jeszcze bez skręcania) to wyczułem że głowica wsparła się na dwóch rogach (czerwone strzałki na foto). I miała lekki luz jakieś 1mm na przeciwległych rogach tak jakby była krzywa głowica (strzałki zielone foto).
  • #18
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    T5 wrote:
    kajaba autoserwis wrote:
    Jeśli głowica po osadzeniu na bloku, przed dokręceniem nie ''kolybala'' się to nie tu problem tkwi.
    dwoje19 wrote:
    Gdy założyłem nową uszczelkę i postawiłem na niej głowicę (jeszcze bez skręcania) to wyczułem że głowica wsparła się na dwóch rogach (czerwone strzałki na foto). I miała lekki luz jakieś 1mm na przeciwległych rogach tak jakby była krzywa głowica (strzałki zielone foto).
    A przepraszam bardzo, jakoś mi to umknęło.
  • #19
    autopoldi
    Level 23  
    Mam pytanie czy sprawdzałeś czy nic nie ma na płaszczyźnie przylegania koła rozrządu do wałka ? Rozumiem że dzieje się tak przy prawidłowo napiętym pasku rozrządu i zamontowanym kołem pasowym na wale korbowym.
  • #20
    dwoje19
    Level 25  
    Jestem z natury staranny i dokładnie wszystkie powierzchnie styków kół, wałka jak i powierzchnię głowicy dokładnie wyczyściłem. Przy zakładaniu głowicy tuleje ustalające też wlazły w gniazda...ale czy wlazły prawidłowo?...a jak mogły wejść nieprawidłowo?...
    Postanowiłem, że jutro z samego rańca zrzucę ponownie głowicę choć nie sądzę by można było ją lepiej ułożyć na bloku :? .
  • #22
    dwoje19
    Level 25  
    Nie mogłem spać już o 6 rano wytargałem głowicę. Okazało się że wszystko z nią jest ok, wszystkie koła zębate również idealnie strzelają wedle siebie. Głowica teraz po usadzeniu na bloku już się nie gibie (nie wiem dla czego się gibała wcześniej).
    Natyrałem się że.....
    Dopiero jak wszystko ponownie zacząłem składać to zauważyłem, że żadne koło od rozrządu nie posiada rantu prowadzącego pasek. Wstyd się przyznać ale nie założyłem na wał korbowy koła pasowego od paska alternatora (miałem je założyć na końcu jak wszystko byłoby ok). To właśnie koło jest blokadą paska rozrządu by się nie zsuwał.
    Znaczy tak mi się wydaje, że to jest przyczyną bo jeszcze nie skończyłem składać, mam teraz przerwę na kawę.
  • #24
    dwoje19
    Level 25  
    No i skończone, tiktak śmiga jak burza...
    Mam tylko jedno pytanie, na początku po pierwszej jeździe leciał mi olej małym otworkiem (foto) i to dość mocno. Teraz przestał sam nie wiem dla czego ale przestał. Jeżeli będzie nadal leciał to co z tym zrobić?...w ogóle co to jest jakaś pompka paliwa?...idą do niej węże paliwowe.

    Tico - Ściąga pasek rozrządu po wymianie uszczelki pod głowicą.
  • Helpful post
    #25
    tzok
    Moderator of Cars
    Mechaniczna pompka paliwa do gaźnika, jak tą dziurką leci olej to znaczy, że puścił uszczelniacz na trzpieniu popychacza.
  • #26
    dwoje19
    Level 25  
    A cha już wszystko wiem...